صنایع استان تهران حتی یک ریال یارانه نگرفتند

صنایع استان تهران حتی یک ریال یارانه نگرفتند

خبرگزاری تسنیم: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن استان تهران گفت: هنوز یک ریال از یارانه تولید به واحدهای صنعتی این استان اختصاص نیافته است.

افشار فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت سازی در حوزه سخت افزاری به‌نحو مناسبی صورت گرفته است، اظهار داشت: اما متأسفانه تولیدکنندگان به‌دلایل مختلف امکان توسعه صادرات محصولات خود را ندارند و حتی با ظرفیت کامل به فعالیت نمی‌پردازند، این موضوع باعث می‌شود تا از این ظرفیت‌ساز‌ی‌ها به‌طور کامل استفاده نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخشی از واحدهای صنعتی استان تهران با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند، افزود: هرساله خلأهای موجود در واحدهای تولیدی باعث می‌شود تا سرمایه گذاران جدید اقدام به سرمایه گذاری جدید کرده و خواستار توسعه فعالیت این واحدها باشند؛ این امر باعث می‌شود تا مشکلات گذشته پابرجا مانده و فقط هدررفت سرمایه ایجاد شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن استان تهران با اعلام اینکه این سازمان درصدد است از سرمایه‌گذاران جدید برای استفاده از زیرساخت‌های فعلی واحدهای صنعتی در این استان دعوت به عمل آورد، تصریح کرد: می‌خواهیم سرمایه گذاران با حضور در واحدهای تولیدی این استان از ظرفیت‌ این واحدها استفاده و برندهای خود را تولید کنند. در چارچوب این اقدام دیگر سرمایه گذاری جدیدی در این واحدها انجام نشده و از ظرفیت‌ها به‌نحو مناسبی استفاده می‌شود.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه براساس این دعوت تمام سرمایه گذاران می‌توانند برند خود را با استفاده از زیرساخت‌های فعلی استان تولید کنند، عنوان کرد: شرایط خاصی برای این سرمایه گذاری وجود ندارد و هرکس با توجه به قرارداد اقدام به تولید برند خود در واحدهای تولیدی می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نمی‌توان رقم قطعی را از ظرفیت‌های فعلی صنایع استان تهران مطرح کرد، اظهار داشت: اما در مجموع واحدهای صنعتی این استان با 50 درصد ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن استان تهران در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از اینکه نباید واحدهای تولیدی با نگاهی سنتی فقط به فکر تأمین منابع خود از سیستم بانکی باشند، گفت: تأمین نقدینگی واحدها باید با سرمایه گذاری توسعه محصول و فروش آنان به وجود آید.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی درحال حاضر با معوقات بانکی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری جدید باعث می‌شود تا واحدهای تولیدی زیرساخت‌های خود را در اختیار آنها قرار داده و حتی می‌توانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند و یا تقلیل دهند.

*هنوز یک ریال از یارانه تولید به سازمان صنعت معدن استان تهران اختصاص نیافته است

فتح‌اللهی در رابطه با تخصیص یارانه به واحدهای صنعتی استان تهران نیز افزود: هم اکنون وزارت صنعت موضوع اختصاص یارانه به واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است اما هنوز تخصیصی به استان تهران صورت نگرفته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون رقمی از یارانه تولید به واحدهای صنعتی این استان پرداخت شده است یا خیر، افزود: تا به حال هیچ رقمی از یارانه تولید به واحدهای این استان اختصاص پیدا نکرده است اما امیدواریم درسال 94 یارانه تولید با برش استانی تقسیم و سهم استان تهران مشخص شود.

فتح‌اللهی با گلایه از اینکه بیشتر واحدهای صنعتی از منابع بانکی گران برای تأمین نقدینگی خود استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بازپرداخت تسهیلات گران بانکی به هیچ عنوان توجیه اقتصادی برای واحدهای تولیدی ندارد. البته به نظر می‌رسد دولت می‌تواند با تعدیل نرخ بهره تسهیلات بانکی بخشی از مشکلات واحدها را برطرف کند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی 17هزار واحد صنعتی دارای مجوز در استان تهران مشغول فعالیت هستند که در صددیم با جذب سرمایه گذاری جدید توسعه این واحدها را به وجود آورده و از ظرفیت‌های خالی آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه