۳ قطعه از پروژه ریلی خراسان شمالی با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

3 قطعه از پروژه ریلی خراسان شمالی با حضور رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: آغاز عملیات اجرایی سه قطعه از پروژه ریلی جوین ــ اسفراین ــ بجنورد ــ شیروان از پیشنهادهای ما به هیئت دولت است که در سفر هفته آینده رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

محمدحسین علی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: امید است با کلنگ‌زنی این سه قطعه در هفته آینده، این پروژه ریلی در این قطعه‌ها با حضور رئیس‌جمهور عملیاتی شود.

علی‌نیا افزود: پروژه ریلی جوین ــ اسفراین ــ بجنورد ــ شیروان در قطعه اول (اسفراین به جوین) به‌طول 25 کیلومتر با بیش از 50 درصد پیشرفت در دست پیمانکار است و قطعه دوم به‌طول 31 کیلومتر از قاسم‌آباد به جوین نیز با انجام مناقصه در دست پیمانکار است.

وی تصریح کرد: قطعه اسفراین به بجنورد به‌طول 15 کیلومتر، شیروان به بجنورد به‌طول 30 کیلومتر و قطعه بجنورد به شیروان به‌طول 20 کیلومتر برای کلنگ‌زنی آماده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تقویت اعتبار برای سرعت بخشیدن به پروژه چهاربانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی استان در سفر رئیس‌جمهوری عنوان کرد.

علی‌نیا گفت: این پروژه به‌سبب کمبود اعتبار طولانی شده و یکی از پروژه‌های مهم استان است و در تلاش هستیم تا با تقویت اعتبارات، تا سال 95 شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی، اجرایی شدن طرح توسعه پتروشیمی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی استان در سفر هیئت دولت عنوان کرد و افزود: گازرسانی به 76 روستای بالای 20 خانوار استان نیز در لیست برنامه‌های پیشنهادی حوزه عمرانی در این سفر گنجانده شده است.

علی‌نیا تصریح کرد: با گازرسانی به این تعداد روستا، ساکنان تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت استان از گاز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon