عبدی: یکی از دلایل جدایی‌ام فردی بود که حاضر نیستم با او در یک اتاق نفس بکشم

عبدی: یکی از دلایل جدایی‌ام فردی بود که حاضر نیستم با او در یک اتاق نفس بکشم

خبرگزاری تسنیم: مربی پرسپولیس با بیان اینکه آرزوی عده‌ای گرفتن عکس یادگاری با من بود گفت: آقایان برای توجیه اشتباهات بزرگ خود حرف‌هایی می‌زنند که نشان می‌دهد سر رشته‌ای از فوتبال ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین نژادفلاح در مصاحبه‌های اخیر خود بر این مسئله تاکید داشته که برکناری مربیان قبلی پرسپولیس و عقد قرارداد با برانکو تصمیم خیلی خوبی از سوی او بوده و این مربی کروات توانست با پرسپولیس 6 امتیاز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کسب کند. در واقع قائم مقام باشگاه پرسپولیس برد این تیم در بازی برگشت مقابل النصر را ناشی از حضور برانکو در ورزشگاه و حمایت هواداران دانسته و اشاره‌ای به حضور حسین عبدی روی نیمکت پرسپولیس نداشته است.

این بخشی از اظهارات نژادفلاح در مورد مربیان پیشین پرسپولیس بود که با واکنش حسین عبدی مواجه شد. مربی پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پرده از خیلی مسائل برداشت.

تسنیم: نژادفلاح در گفت‌وگوی رادیویی صحبت‌های جالبی در خصوص حضور مثبت برانکو در پرسپولیس داشته  و مدعی شده برد پرسپولیس در بازی برگشت مقابل النصر به خاطر حضور برانکو در ورزشگاه و فشار هواداران روی سکوها بوده است.

این اظهارنظرها نشان می‌دهد که آقایان تا چه حد از فوتبال سر رشته دارند. هر فردی چند صباحی در این فوتبال بوده باشد به این شکل اظهارنظر نمی‌کند. متاسفانه آقایان از فوتبال سر رشته ندارند و این را نمی‌دانند فوتبالی ورزشی است که در یک لحظه و با یک تصمیم درست یا اشتباه چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. بعضی وقت‌ها حرف‌هایی زده می‌شود که نشان می‌دهد اطلاعات فوتبالی افراد چقدر است.

تسنیم: اینکه گفته می‌شود برانکو نقش مهمی در صعود پرسپولیس به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا داشت، نظر درستی است؟

واقعیت این است که ما با شکست النصر تا حد زیادی صعودمان را به مرحله حذفی قطعی کردیم و با کسب 9 امتیاز از 4 بازی به نوعی در رقابت‌های آسیایی خیلی خوب نتیجه گرفتیم. چه بسا اگر تغییرات در کادرفنی صورت نمی‌گرفت ممکن بود در گروه‌مان در این رقابت‌ها اول شویم. اگر صحبتی غیر این شود غیر کارشناسانه بوده است.

خیلی از مسائل است که من نمی‌خواهم آنها را باز کنم. اگر گفته می‌شود هواداران در بازی با النصر نقش مهمی ایفا کردند را رد نمی‌کنم و معتقدم تماشاگران به بهترین شکل در آن مسابقه تیم را مورد حمایت خود قرار دادند اما در فوتبال و بازی‌‌های اینچنینی تصمیمات فردی که نفر اول کادرفنی است بسیار تاثیر‌گذار است. خدا را شکر که در این آزمون سخت سربلند بیرون آمدم و تصمیم اشتباهی نداشتم. هر چند فقط انجام وظیفه کردم.

تسنیم: اگر اظهارات نژادفلاح درست باشد در آن صورت نباید نقش کادرفنی را در برد پرسپولیس مقابل لخویا و بنیادکار را خیلی مهم دانست!

آقایان حتما برای این بازی‌ها هم نظرات متفاوتی دارند. حقیقت این است که قبل از بازی برگشت ما مقابل النصر خیلی اتفاقات در تیم رخ داد که باعث شد تیم ضربه بخورد. این اتفاقات از 3 روز مانده به بازی رقم خورد و روز قبل از مسابقه و حتی 3 ساعت مانده به شروع بازی هم به شکلی تکرار شد. استرسی که آقایان به تیم وارد کردند به حدی بود که نمی‌خواهم به آن اشاره‌ای داشته باشم. صحبت‌هایی که الان از قول آقایان مطرح می‌شود به نوعی توجیه کردن تصمیمات اشتباه‌شان است.

تسنیم: عده‌ای اعتقاد دارند پرسپولیس در اواخر لیگ نیازی به تغییر کادرفنی نداشت و این تصمیم به اشتباه گرفته شد، نظر شما چیست؟

تغییرات صورت گرفته نه تنها باعث نشد پرسپولیس روند بهتری در پیش بگیرد بلکه باعث شد تیم در 6 بازی پی در پی فقط 4 امتیاز کسب کند. 3 امتیاز آن هم به خاطر ضعف تیم پیکان بود که در نهایت بازی‌های بعدی خود را هم باخت و به لیگ یک سقوط کرد. این‌ها را من نمی‌گویم بلکه آمار می‌گوید. در واقع این تغییرات فقط بر بدهی‌های باشگاه افزود.

تسنیم: نژادفلاح اخیرا در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود به درخشان و دستیارانش حتی یک ریال هم پرداخت نکرد و به نوعی مدیریت هزینه کرد!

واقعا خیلی بد است که در یک تیم پرداخت‌ها به صورت عادلانه تقسیم نشود. اصولا وقتی پولی به باشگاهی می‌رسد مدیریت، آن را بین تمام اعضای تیم تقسیم می‌کند نه اینکه برخی از بازیکنان پول بگیرند و بازیکنان دیگر به اضافه کادرفنی، کادر پزشکی و حتی تدارکات حق‌وحقوقشان را دریافت نکنند. این نحوه مدیریت به هر تیمی ضربه می‌زند و ذهنیت غلطی را بین اعضای تیم بوجود می‌آورد.

این نوع پول تقسیم کردن یعنی اینکه فقط یک عده دارند در تیم زحمت می‌کشند. این مدیریت هزینه نیست بلکه تفرقه انداختن در تیم و از بین بردن اتحاد و یکدلی بین اعضای تیم است. مدیریت باشگاه باید تمام عوامل تیم را به یک چشم نگاه کند. این طرز مدیریت نشان دهنده خیلی چیزهاست و آشفتگی باشگاه را در زمان ما نشان می‌دهد. با این شرایط ما توانستیم در لیگ قهرمانان آسیا در 4 بازی 3 برد کسب کنیم و باید گفت معجزه کردیم.

تسنیم: مسئولان باشگاه پرسپولیس یکی از دلایل عدم ادامه همکاری با شما را علاقه زیادتان به رسانه‌ای شدن دانستند، این موضوع شما را ناراحت نکرد؟

اینکه چه افرادی به دنبال رسانه‌ای شدن هستند را خیلی راحت می‌شود تشخیص داد. کافی است به سایت باشگاه بروید و عکس‌ها و مصاحبه‌ها را ببینید. بیلان کاری آقایان در سایت باشگاه مشخص و عملکرد من هم در 20 سالی که در پرسپولیس بوده‌ام واضح است. آرزوی یک عده گرفتن عکس یادگاری با من و امثال من بود و درست نیست در زمینه فوتبالی و رسانه‌ای شدنم با آقایان مقایسه شوم. خیلی حرف‌ها است که بهتر است به آن نپردازم. آقایان بعد از روی کار آمدنشان یک اشتباه بزرگ در تصمیم‌گیری داشتند که لطمات جبران‌ناپذیری به تیم زد و در این مورد می‌توانم یک جمله بگویم اما فعلا آن را در دل نگه می‌دارم.

تسنیم: چرا حرف‌هایتان را کامل نمی‌گویید؟

زمانش برسد خیلی حرف‌ها برای گفتن دارم. برای مردم مشخص است که آقایان به چه منظور به پرسپولیس آمدند و امثال من چطور جوانی‌شان را در این تیم سپری کردند. افرادی که دوست دارند اشتباه خود را به نحوی توجیه کنند در رسانه‌ها به هر شکلی که می‌خواهند اظهارنظر می‌کنند. حرف‌های آقایان در محافل عمومی بیشتر شبیه مانور تبلیغاتی است و این مسائل را مردم به خوبی تشخیص می‌دهند.

تسنیم: برخی اعتقاد دارند شاید اگر شما در کادرفنی پرسپولیس باقی می‌ماندید شرایط این تیم در ادامه فصل بهتر می‌شد.

یکی از مهمترین عواملی که باعث شد تمایلی نداشته باشم به کارم در پرسپولیس ادامه دهم همین مسائل بود. روی حرف‌های آقایان نمی‌شد حساب کرد و تصمیمات اشتباه آنها به تیم ضربه می‌زد. اگر در پرسپولیس می‌ماندم نمی‌توانستم کاری کنم تا تیم این روند خود را طی نکند. آقایان حتی قرار شد جلسه‌ای برای ادامه همکاری من بین اعضای کادرفنی ترتیب دهند که این کار را انجام ندادند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد تمایلی به ادامه همکاری با تیم نداشته باشم حضور شخصی بود که با او حاضر نیستم در یک اتاق نفس بکشم چه برسد به اینکه بخواهم و بتوانم با او کار کنم. در همان مقطع کوتاهی که با این فرد کار کردم متوجه خیلی چیزها شدم و به این خاطر ترجیح دادم به کارم ادامه ندهم چون خیلی بهتر است. آدم نباید برای ماندن در تیم به کار کردن با هر فردی تن بدهد. مسائلی است که به موقع درباره آن صحبت خواهم کرد و الان زمان پرداختن به آنها نیست.

تسنیم: برانکو اعلام کرده تا زمانی که پولش را نگیرد به ایران نمی‌آید اما به گفته نژادفلاح شما ما‌ه‌ها بدون پول کار کردید!

بله، آقایان مالیات برانکو را نقداً پرداخت کرده و او را به ایران آوردند. در حالی که نه تنها حق و حقوق‌ من و دیگر مربیان تیم را ندادند بلکه اداره مالیات مرا ممنوع‌الخروج کرده که چرا 5 درصد مالیاتی که باشگاه باید پرداخت می‌کرده را نپرداختند. در حقیقت باشگاه این پول را از قرارداد من کم کرد تا به اداره مالیات پرداخت کند اما نه پول‌مان را دادند و نه مالیات قراردادمان را! این تفاوتی است که آقایان بین یک مربی خارجی و ایرانی قائل شده‌اند.

مالیات برانکو آن طور که شنیده‌ام 160 میلیون بوده و قرارداش برای چند بازی آخر 300 میلیون تومان. آیا واقعا لازم بود که این همه پول برای چند بازی هزینه شود و در نهایت به آن شکل نتیجه بگیرند؟ فقط 5 بازی فدا شد تا کادر جدید از تیم شناخت پیدا کند. مسلم است که یک مربی خارجی تا پولش را نگیرد کارش را شروع نمی‌کند. آقایان با این کارشان فقط بدهی‌های باشگاه را زیاد کردند و حالا این تصمیمات اشتباه خود را دستاوردی بزرگ می‌دانند. برای تمام مربیان خارجی و داخلی احترام زیادی قائل هستم اما تصمیماتی که در پرسپولیس اتخاذ شد کاملا اشتباه بود و به این تیم ضربه زد.

اگر من و امثال من حاضر شدیم با آن شرایط به کارمان ادامه دهیم به خاطر علاقه و تعصب‌مان به تیم بود اما مربی خارجی تا زمانی که پولش را نگیرد کارش را شروع نمی‌کند. به هر حال آقایان در پرداخت مالیات هم بین مربیان داخلی و خارجی تبعیض قائل شدند. بهتر است کمتر مصاحبه کنند و بیشتر از این خودشان را زیر سوال نبرند.

تسنیم: گویا تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس در راه است؟

امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به سود باشگاه باشد. در زمانی که حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه بود شرایط خوب پیش می‌رفت و حتی زمانی هم که طاهری آمد بعد از جلساتی که گذاشتیم همه چیز در حال سروسامان گرفتن بود اما تغییراتی رخ داد که به سود باشگاه نبود. بهتر است هر فردی که در باشگاه پرسپولیس مسئولیت می‌گیرد کارهای مثبتی در این باشگاه انجام دهد و اشتباهاتی نکند که بعد‌ها مجبور باشد با اظهارات نادرست آنها را توجیه کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon