مشکلات تولید با همکاری و همدلی برطرف می‌شود


مشکلات تولید با همکاری و همدلی برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه گیر و گرفتاری صنایع مربوط به تحریم نیست و با همکاری و همدلی مشکلات تولید برطرف می‌شود، گفت:رسانه ها نیز مشکلات صنعت را منعکس کنند تا مردم و مسئولان مداخله کرده و تولید را سرپا نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در بازدید از یک واحد تولیدی در استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکل واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل مربوط به تحریم‌های دشمنان نبوده بلکه بسیاری از این مشکلات مربوط به ضعف‌های مدیریتی، برنامه‌ریزی‌های نادرست و عدم هماهنگی در این حوزه است که باید تلاش و جدیت مسئولان بر مشارکت و همدلی بیشتر برای رفع مشکلات این واحدها و کمک به عرصه تولید کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تشریح مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد: سودهای بانکی بالا، واردات مواد اولیه، نبود بازار برای عرضه محصولات تولیدشده و مسائل مالیاتی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی بوده که باید با توجه به اهمیت و نقش واحدهای تولیدی در این زمینه تلاش کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری در کشور باشیم.

وی صنعتگران را در خط مقدم نبرد با دشمنان دانست و گفت: باید با توجه به نقش و اهمیت تولیدکنندگان و صنعتگران در توسعه و تعالی کشور از این قشر حمایت شده و مشکلات فراوری فعالیت های تولیدی آنها از بین برود تا شاهد افزایش تولید ملی بوده و بتوانیم مشکلات در این حوزه را برطرف کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اهداف سفر به استان اردبیل افزود: موضوعات فرهنگی و بازدید از صنایع و واحدهای تولیدی استان اردبیل از جمله اهداف سفر به استان اردبیل بوده که تلاش می‌کنیم با شناسایی و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار و راکد استان اردبیل به عنوان میانجی در این حوزه عمل کرده و تلاش کنیم با همکاری مسئولان در این حوزه این مشکلات را برطرف کنیم.

رسانه‌ها مشکلات صنعت و تولید را منتشر کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به راکد بودن 60 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اردبیل تصریح کرد: باید با توجه به مشکلات این واحدها که اغلب مربوط به ضعف مدیریتی و غیراصولی بودن این مدیریت‌ها بوده مسئولان مربوطه در راستای رفع این مشکلات و افزایش توان تولیدی این واحدها تلاش کنند.

وی با اشاره به راکد بودن کارخانه نساجی در اردبیل با 4 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اظهار کرد: این جای تاسف دارد که با وجود چنین سرمایه‌گذاری عظیم و زیرساخت‌های لازم برای تولید این واحد تولیدی راکد بوده و با وجود ظرفیت اشتغال برای یک هزار و 100 نفر اما تعطیل شده و از ادامه فعالیت بازمانده است.

نقدی گفت: با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد چندین هزار شغل در استان اردبیل فراهم شده اما به دلیل ضعف‌ها و مشکلات مدیریتی و نبود برنامه‌ریزی‌های درست و اصولی این ظرفیت‌ها به حاکت راکد مانده و از آنها استفاده نمی‌شود و این در حالی است که جوانان این استان به دنبال کار و فرصت اشتغال بوده و می توانند با فعالیت این واحدهای تولیدی و صنعتی در این واحدها مشغول به فعالیت تولیدی و اقتصادی شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره نقش رسانه‌های در زمینه فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد بیان کرد: رسانه‌های مختلف با انعکاس و انتشار مشکلات و نارسایی‌های این واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توانند مردم و مسئولان را در جریان این امر قرار داده و زمینه‌های از سرگیری فعالیت‌های آنها را با رفع مشکلات‌شان فراهم آورند که انتظار می رود در این حوزه اصحاب رسانه به شایستگی عمل کنند تا یاریگر به حرکت درآمدن چرخ های تولید در واحدهای نیمه‌تعطیل استان اردبیل باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon