صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود


صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در تمام استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مجری راه‌اندازی صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور گفت:‌ صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور در تمام استان‌های کشور برای حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمدرضا لعل‌نیا صبح امروز در نشست با روسای صندوق‌های حمایت از منابع طبیعی شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت:‌ صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی برای نخستین بار در سال 91 در استان اصفهان راه‌اندازی شد که این امر موفقیت‌های زیادی را در حوزه حمایت از منابع طبیعی به دنبال داشت.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های اساسی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان اردبیل نیز راه‌اندازی شده است و به یقین راه‌اندازی این صندوق کمک شایانی به حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان می‌کند.

لعل‌نیا افزود:‌ مهمترین اهداف صندوق حمایت از توسعه منابع کشور جذب اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سهام‌دار کردن بهره‌برداران است که براساس ماهیت این صندوق که غیردولتی بوده 51 درصد سهام این صندوق متعلق به مردم است.

مجری راه‌اندازی صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور با بیان اینکه باید علاوه بر استان‌ها در تمام شهرستان‌ها صندوق حمایت از منابع طبیعی راه‌اندازی شود، گفت:‌ مسئولان استانی باید در این راستا برای اقتصادی کردن منابع طبیعی و حضور مردم در حوزه منابع طبیعی گام‌های اساسی بردارند.

وی تصریح کرد:‌ براساس آمارها و گزارش‌های ارائه شده در پروژه‌هایی که مردم مشارکت جدی داشتند منابع طبیعی و آبخیزداری کشور توانسته بسیار موفق عمل کند که کاشت نهال یکی از نشانه‌های این امر است.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد:‌ صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در کشور اهداف بسیار اساسی در راستای حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز و جذب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی دارد که امیدواریم با فعالیت همه‌جانبه در راستای این اهداف اساسی گام بردارد.

لعل‌نیا با بیان اینکه 26 وظیفه دولتی به صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی سپرده شده است، افزود:‌ اجرای این وظایف و بند از اولویت‌های اساسی بوده که در این زمینه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon