تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی ضروری است


تخصیص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی ضروری است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی سبب رشد فرهنگی کشور شده و این موضوع سبب رشد کتابخانه های عمومی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، رمضانعلی محسنی ظهر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی خلخال اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌های عمومی، یکی از ارکان‌ مهم و اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محسوب می‌شود و هر تغییر و تحول در حوزه کتاب، باید در جلسات این انجمن‌ها بحث و گفت‌وگو شده و با راهکارهای کارشناسی در مورد آن تصمیم‌گیری شود که در این صورت مصوبات این انجمن‌ها به شکل یک قانون در کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: جذب نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن‌ها، سبب رشد و ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور می‌شود و هر شهرستان با جذب درآمد شهرداری که داشته باشد به کتابخانه همان شهرستان هزینه می‌شود.

محسنی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب یک نیاز ضروری در جامعه است، گفت: کشور به یک جهاد ملی برای توسعه کتابخانه‌های عمومی نیاز دارد و حوزه کتاب و کتابخانه‌ها باید با مشارکت سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی ارتقا یابد و این روش سبب رشد فرهنگ کتابخوانی در کشور می‌شود.

مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: ارتقای سرانه مطالعه در کشور باید به صورت جدی لمس شود و با ارائه گزارش و آمارها نباید به رشد کنونی آن اکتفا کنیم و توجه داشته باشیم که بالا بردن سطح علمی کشور و پرهیز از آمارگرایی، کیفیت رشد مطالعه در کشور را فراهم می‌آورد.

وی مبارزه با فرهنگ غرب را در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور دانست و بیان کرد: ارتقای سرانه مطالعه در اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده و با توجه به افزایش تبلیغات غرب و هجمه‌های رسانه‌ای استکبار، نیاز است به موضوع کتاب و کتابخوانی در کشور بیش از پیش اهمیت داده شود و همه دستگاه‌ها در کنار هم، مقابل جنگ نرم دشمن صف‌آرایی کنند.

محسنی با بیان اینکه کتابخانه هر شهر نماد فرهنگی همان شهر است، اظهار کرد: باید ساخت کتابخانه مرکزی خلخال در دستور جلسات فرمانداری این شهر قرار بگیرد و ارائه آمار در پیشرفت کارهای عمرانی تاثیری نداشته و باید پیشرفت‌ها به صورت عملی قابل مشاهده باشد و ضروری است اعضای حقوقی و حقیقی انجمن‌ها در جلسات حضوری پررنگ داشته باشند.

مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های کتابخانه‌های عمومی کشور توجه شهرداری‌ها نسبت به تخصیص نیم درصد درآمد خود به کتابخانه را ضروری دانست و گفت: اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی سبب رشد فرهنگی کشور می‌شود و این موضوع رشد کتابخانه های عمومی را به دنبال داشته و شهرداری‌ها با ورود به این مقوله، در ارتقای فرهنگی کشور مثمر ثمر واقع می‌شوند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon