ایران و ارمنستان در یک قدمی لغو کامل روادید

ایران و ارمنستان در یک قدمی لغو کامل روادید

خبرگزاری تسنیم: با امضای یادداشت تفاهم کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دو کشور گام بلندی را به سوی لغو کامل روادید برای گذرنامه‌های عادی و رفت و آمد آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر برداشتند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، با امضای یادداشت تفاهم کنسولی در پایان دهمین نشست رایزنی‌های کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دو کشور گام بلندی را به سوی لغو کامل روادید برای گذرنامه‌های عادی و رفت و آمد آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر برداشتند.

«علی چگنی» و «ولادیمیر کارمیرشالیان» مدیران کل کنسولی وزارتخانه‌های خارجه ایران و ارمنستان در پایان دو روز مذاکرات و رایزنی‌های کنسولی به منظور رفع مشکلات اتباع یکدیگر و مرتفع ساختن موانع ارتباطات مردم دو کشور که در تهران برگزار گردید، راه‌های بهبود و گسترش روابط را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

موضوع انتقال محکومین، معاضدت قضایی، افزایش تسهیلات بازرگانان، سرمایه گذاران، رانندگان، گردشگران, دانشجویان و هنرمندان دو طرف و چگونگی نزدیک شدن به رژیم لغو روادید کامل از موضوعات مهم این نشست بود.

طرفین برگزاری منظم اجلاس‌های کنسولی در تهران و ایروان، را زمینه ساز پیشرفت و توسعه در تمامی زمینه‌های روابط توصیف نمودند.

یادآوری می‌نماید که ولادیمیر کامیرشالیان در حاشیه برگزاری رایزنی‌های کنسولی با حسن قشقاوی معاون کنسولی  و مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت  امور خارجه نیز دیدار و گفتگو نمود.

جمهوری اسلامی ایران با 41 کشور دنیا سازوکار گفتگو و رایزنی مستمر کنسولی برای افزایش تسهیلات هرچه بیشتر جهت اتباع ایرانی در کشورهای دیگر در قالب عمل متقابل و تفاهم و احترام برابر دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان