زمینه اعزام روحانیون کردستان به کشورهای اسلامی فراهم شود


زمینه اعزام روحانیون کردستان به کشورهای اسلامی فراهم شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید زمینه‌های لازم برای اعزام روحانیون کردستان به کشورهای اسلامی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی فرزی در نشست هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان با مشاور وزیر کشور در سنندج، اظهار کرد: موضوع وحدت مسئله اصلی استان است که سابقه درخشان تاریخی و طولانی دارد و محور آن ائمه اهل تسنن و تشیع هستند.

وی افزود: نبود حتی یک خطبه بین روحانیون اهل تسنن و اهل تشیع که ایجاد اختلاف کند از جمله ویژگی‌های بارزی است که کردستان را به الگوی عملی تقریب بین مذاهب اسلامی تبدیل کرده است.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ائمه جماعات نمایان‌گر شاخص ایثار و مروج شاخص معروف بین مردم هستند.

‌فرزی با تأکید بر برابری امکانات ائمه جماعات اهل تسنن و اهل تشیع و یکی بودن مشکلات آنان  در استان خواستار رفع این دغدغه‌ها و مشکلات توسط دولت شد.

وی همچنین به ظرفیت‌های علمی و ممتاز روحانیون اهل سنت کردستان اشاره کرد و گفت: باید از روحانیون اهل سنت کردستان به عنوان سفیران وحدت و مشعل‌داران هدایت در کشورهای مختلف جهان استفاده شود بنابراین انتظار می‌رود زمینه اعزام روحانیون کردستانی به کشورهای اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon