تمام مسکن‌های مهر اوایل سال ۹۵ تکمیل می‌شود


تمام مسکن‌های مهر اوایل سال 95 تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیرراه و شهرسازی گفت:تمامی واحدهای مسکن مهر باید تا پایان سال ۹۴ به اتمام برسد و با توجه به اینکه در بعضی از شهرهای جدید مشکلات حقوقی، زیربنایی، روبنایی و خدماتی وجود دارد ، این مهم در اوایل سال ۹۵ تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن نریمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد واحدهای مسکن مهر در تمام کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر از 2 میلیون واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که از این تعداد 400 هزار واحد در شهرهای جدید احداث شده و با توجه به سر ریز جمعیت در شهرهای جدید طرح جامع مسکن در این راستا رونمایی می‌شود.

وی افزود: تمامی واحدهای مسکن مهر با تلاش و همکاری تمامی مسئولان مربوطه باید تا پایان سال 94 به اتمام برسد و با توجه به اینکه در بعضی از شهرهای جدید مشکلات حقوقی، زیربنایی، روبنایی و خدماتی وجود دارد این مهم در اوایل سال 95 تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ریاست عمومی شرکت عمران مادر تخصصی این بوده که بیشتر مسکن‌های مهر در سال 94 در شهرهای جدید به پایان برسد که در این راستا به‌دنبال همکاری و تعامل با بانک مسکن هستیم که مابه التفاوت وام‌ها و مشکلات این بخش مرتفع شود.

نریمان با اشاره به تعهدات وزارت راه و شهرسازی گفت: در این راستا به دنبال این هستیم که طرح‌های جدید در 6 ماهه ابتدای سال تمام شود که به همین منظور احداث شهرجدید امیرکبیر تاکنون 86 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: 500 واحد مسکن مهر نیز در شهر مهاجران افتتاح می‌شود که کار مسکن مهر در دو شهر جدید مهاجران و امیرکبیر تا پایان امسال تمام می‌شود، شهر جدید امیرکبیر دارای امکانات بسیار خوبی است که در بخش گردشگری ایجاد توتستان با همکاری فضای سبز امیرکبیر یکی از این موارد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فضای سبز امیرکبیر با سرانه استانداردهای بین‌المللی شهرها هم‌خوانی دارد و در مسکن‌های مهر تلاش شده که تمامی اقشار مانند روحانیت و اساتید نیز ساکن شوند.

نریمان با اشاره به اینکه شهر جدید مهاجران دهک 1 تا 10 را در خود دارد گفت: با توجه به این مهم تلاش بر این است که با توجه به شعار امسال با همدلی و همزبانی دولت و ملت بتوانیم یک شهر پویا و استاندارد را برای رفاه حال مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد مسکن‌های مهر در شهرهای جدید تحویل شده و در ماه آینده نیز 20 هزار واحد دیگر به متقاضیان تحویل داده می‌شود تسهیلات وام مسکن مهر به‌صورت عام بوده که با مبالغ 40، 60 و 80 میلیون تومانی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که خانه اولی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با ارائه تسهیلات به افراد خانه اولی بازار مسکن رونق گرفته و مسکن مهرهایی که به اتمام رسیده مشمول این وام شده و با تحقق این مهم آزاد شده و خرید و فروش آن‌ها قانونی می‌شود.

نریمان با اشاره به مکان‌یابی در تعدادی از شهرها به منظور احداث مسکن مهر گفت: در حال حاضر در این زمینه 18 شهر فعال وجود دارد که 2 شهر جدید مسکن مهر در استان مرکزی وجود دارد و در شهرهای تیس در چابهار، فارس در غرب کهکیلویه، جنوب فارس و جاسب این مهم در حال مطالبه و مکان‌یابی است.

وی افزود: 12 شهر و شهرک جدید در برنامه و دستور کار وجود دارد که از خصوصیات آن‌ها مشارکت بخش خصوصی بوده که تلاش می‌شود احداث و مدیریت آن مردم محور باشد و دولت به عنوان ناظر عالی در این بخش حضور داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شهر جدید ایرانیان در کنار شهر پرند یک شهر ویژه گردشگری و اقتصادی است که مجوز آن گرفته شده و اقدامات عملیاتی آن با نظارت دولت آغاز شده تا بتوانیم پایگاه‌های جمعیتی مناسب را پیدا کنیم.

نریمان با اشاره به اینکه سرریز جمعیت در شهرهای جدید بوده گفت: شهرهای که امکان جمعیت بالاتر از طراحی را دارند ساماندهی می‌شوند و این سیاست‌ها با حمایت و همکاری بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار دارد و با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon