رئیس جمهور برزیل: شورای امنیت فعلی واقعیات جهانی را منعکس نمی‌کند

رئیس جمهور برزیل: شورای امنیت فعلی واقعیات جهانی را منعکس نمی‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری برزیل شورای امنیت فعلی را منعکس کننده واقعیات جهانی ندانسته و خواستار تغییر و دگرگونی آن شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "دیلما روسف" رئیس جمهوری برزیل در گفتگو با "دویچه وله" آلمان در پاسخ به این پرسش که شما به اروپا سفر می کنید و چه انتظاراتی را از نشست اروپا-آمریکای لاتین دارید ومناسبات بین این دو منطقه را چگونه ارزیابی می کنید گفت: این مناسبات از نظر استراتژِیک برای منطقه ما مهم است. اگر ما اروپا را به عنوان یک اتحادیه واحد ببینیم یک شریک سرمایه گذاری و تجاری بزرگ است. ما می خواهیم این مناسبات را گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که برای ما یک دگرگونی در شورای امنیت سازمان ملل یک دغدغه و نگرانی اساسی است. ما همراه با آلمان بخشی از یک گروه هستیم که به صورت سیستماتیک در این راستا مبارزه می کنیم. ما بر این عقیده ایم که شورای امنیت فعلی واقعیات جهانی را منعکس نمی کند. علاوه بر این ترکیب فعلی شورای امنیت سازمان ملل شرایطی را خلق نمی کند که راه حلی برای مسائل جهانی پیدا کنیم.

رئیس جمهوری برزیل همچنین تصریح کرد که در ضمن باید یک دگرگونی در نهادهای مالی بین المللی ایجاد شود. توازن قدرت در صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با واقعیات اقتصادی دنیا منطبق نیست.

"روسف" در بخش دیگری از این گفتگو ابتکار عمل رئیس جمهوری آمریکا برای نزدیکی به کوبا را تمجید کرده و آن را به مفهوم پایان جنگ سرد در آمریکای لاتین دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه ما حامی دخالت نظامی در کشورهای همسایه نیستیم و چنین کاری را انجام نمی دهیم همچنین گفت: اینکه ونزوئلا را به عنوان یک خطر برای آمریکا مجسم کنیم کمکی به تقویت دموکراسی در این کشور نمی کند.

وی افزود: ما هرگز به یک قدرت منطقه ای تبدیل نمی شویم اگر چوب به دست بگیریم ( و سرکوبگری کنیم). یک قدرت منطقه ای نیازی به دخالت در امور دیگران ندارد بلکه برعکس باید قادر به درک جوامع دیگر باشد و برای دگرگونی و تحول آن ها مبارزه کند. دنیا به دخالت های نظامی عادت کرده است. من فکر نمی کنم که چنین رویکردی تا به حال برای منطقه ای ثبات به همراه آورده باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان