بیش از ۵۰ درصد مساجد کشور نیازمند تعمیر است


بیش از 50 درصد مساجد کشور نیازمند تعمیر است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد این مساجد نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار سید ضیاءالدین حزنی در همایش خیرین مسجد ساز،‌ محرومیت‌زدایی و کمک به محور مقاومت استان اردبیل که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: حدود 4 هزار و 580 پروژه و طرح محرومیت‌زدایی توسط سپاه و قرارگاه‌های سازندگی در کل کشور به انجام رسیده است که تعداد این پروژه‌ها در استان اردبیل 127 طرح بوده است.

وی گفت: این 127 طرح شامل ساخت 46 مسجد، 40 غسالخانه، یک مجوعه ورزشی روباز، 12 خانه بهداشت در روستاهای دورافتاده، گلزار شهدا،‌جاده و پل بوده است که تمامی این طرح‌ها در استان اردبیل به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به این استان به انجام رسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر افزود: هم‌اکنون در حدود 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که 60 هزار مسجد متعلق به شیعیان و بقیه برای برادران اهل سنت است و تمامی مساجدی که قبل از انقلاب احداث شده‌اند نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارند که حدود بیش از 50 درصد مساجد کشور را شامل می‌شود.

سردار حزنی با بیان این که 40 درصد مساجد کشور نیازمند روحانی است، تصریح کرد: تهران به عنوان شهری که بیش‌ترین جمعیت کشور را دارا است با 2001 مسجد دارای کم‌ترین تعداد مسجد در کشور و خراسان رضوی بیش‌ترین تعداد مسجد را در کشور دارد.

وی بیان کرد: حدود 84 هزار مسجد در کشور کم داریم که باید تعداد مساجد کشور در حدود 150 هزار مسجد باشد که در استان اردبیل نیز نسبت به جمعیت و تراکم آن کمبود مسجد احساس می‌شود و این در حالی است که بیش‌تر مساجد این استان نیز نیازمند تعمیر هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر گفت: سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل خوشبختانه در حوزه مسجد‌سازی فعالیت‌های خوبی داشته است که باید این بخش توسط مجمع خیرین مسجد‌ساز بیش‌تر از قبل مورد توجه باشد و حتی مسئولان استان نیز با عضویت در این مجمع می‌توانند روند مسجدسازی را تسریع کنند.

سردار حزنی افزود: مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی باید تا شعاع 70 کیلومتری خود را از وجود مسجد بی‌نیاز کنند که توجه به برطرف کردن مشکلات خادمین مساجد و نمازخانه مدارس و آموزشگاه ها نیز باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon