پروژه مسکن مهر مهاجران از زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست


پروژه مسکن مهر مهاجران از زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شازند گفت: پروژه مسکن مهر مهاجران از زیرساخت‌های مناسب برخوردار نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، مجید عسگری عصر امروز در بازدید از پروژه 576 قدیر شهر جدید مهاجران با اشاره به اینکه مسکن مهر 5 هزار واحدی مهاجران یک تحمیل بود اظهار داشت: مهاجران در گذشته یک تعادل مناسب داشت که  اکنون آن‌را از دست داده و ساخت بیش از 5هزار واحد مسکن مهر در مهاجزان یک تحمیل بود چرا که زیرسازی های, مناسب ایجاد نشده است.

وی افزود: مهاجران از نظر فضای سبز وضعیت خوبی دارد و میزان این سرانه فضای سبز از میانگین کشوری بالاتر است و این شهر به عنوان یک شهر سبز محسوب می شود.

عسگری تصریح کرد: مهاجران از نظر سرانه آموزشی و ورزشی درمان و بهداشت بسیار مشکل دارد که باید برای رفع این مشکلات با برنامه ریزی دقیق و منسجم باید برای رفع این معضلات و مشکلات گام برداشت.

فرماندار شازند خاطرنشان کرد: پتروشیمی و پالایشگاه در بخش بهداشت به پرسنل خود ارای خدمات دارند که هرچند این موضوع مثبت و خوبی است اما در این شهر نیاز به احداث یک بیمارستان بسیار محسوس است چراکه ساکنان این شهر نیازمند ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

عسگری تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در آینده بیش از 50 هزار نفر در مهاجران ساکن شوند که همین حضور ده ها هزار نفری ساکنان بیانگر این مهم است که بی‌شک ساکنان شهر مهاجران برای تردد به شازند و اراک مشکلاتی دارند که باید این مشکل و معضل آنها رفع شود و یکی از موانع و مشکلات پیش روی آنها در بحث تردد نبود پایانه مسافری است.

فرماندار شازند با اشاره به در نظر گرفته شدن خط ارتباط ریلی برای این شهر گفت: برای ارتباط ریلی در این شهر، خطی پیش بینی شده و نیز برای آن اعتبار نیز تخصیص داده شده اما مشکلاتی دارد.

عسگری افزود: سرانه ورزشی مهاجران خوب نیست و این شهر نیاز به ایجاد فرهنگسرا و مجموعه های فرهنگی و ورزشی دارد که امیدواریم با پیگیری لازم بتوان این مشکل را مرتفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل آب، گاز و برق مجتمع‌های مربوط به مددجویان بهزیستی در این شهر باید حل شود و دستگاه‌های مربوطه باید با تلاش و جدیت خدمات لازم را به مردم و ساکنان این شهر ارائه کنند.

فرماندار شازند با اشاره به ضرورت تاسیس پایانه ویژه این شهر گفت: این شهر به اراک گره خورده و شهروندان آن در اراک سرگردانند چرا که پایانه مشخصی ندارند که البته باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اساسی چاره اندیشی کرد.

عسگری افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود در مهاجران نبود مصلی است که البته زمین برای احداث مصلی اختصاص داده شده و لازم است برای ساخت آن مسئولان و نیز خیران کمک کنند.

وی تصریح کرد: مهاجران شهری است که 20 سال پیش با هدف تامین واحدهای مسکن برای پرسنل صنایع مستقر در شازند ایجاد شد که توسعه یافت و در سرشماری سال 90جمعیت این شهر 14هزارو 500نفر اعلام شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon