ساکت: به‌دلیل مشغله کاری نمی‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم


ساکت: به‌دلیل مشغله کاری نمی‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: خوشحالم که به‌عنوان کاندیدای تصدی پست مدیرعاملی باشگاه بزرگی چون پرسپولیس مطرح هستم اما به‌دلیل مشغله کاری نمی‌توانم در خدمت این باشگاه باشم.

محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: برای من باعث افتخار است که به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت یک تیم بزرگ و پرطرفدار به‌نام پرسپولیس که از نسل شاهین بوده، مطرح شدم. دوست داشتم که در این شرایط به پرسپولیس کمک می‌کردم اما به‌دلیل گرفتاری‌های شخصی و مسئولیت‌هایی که داشتم، از آنها عذرخواهی کردم.

وی افزود: رویکرد کنونی وزارت ورزش که برنامه‌ریزی راهبردی برای اداره تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس بوده، رویکرد خوبی است و وزارت ورزش در حال حاضر تلاش می‌کند شرایطی فراهم کند تا تیم‌ها از ثبات مدیریتی و برنامه برخوردار شوند.

مشاور عالی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیشنهادی برای مدیرعاملی باشگاه سپاهان به وی شده است یا خیر، تصریح کرد: در 2.5 سال گذشته هیچ پیشنهادی برای مدیرعاملی سپاهان به بنده نشده و من برای سپاهان و پرسپولیس و تیم‌های دیگری که از نسل شاهین هستند، همواره آرزوی موفقیت داشته و به این تیم‌ها احترام ویژه‌ای می‌گزارم. امیدوارم نظام باشگاه‌داری ما به‌سمت حرفه‌ای‌تر شدن و ایجاد باشگاه‌هایی با کیفیت و ساختار استاندارد و حرفه‌ای گام بردارد.

وی دلایل نپذیرفتن مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و اینکه آیا عدم علاقه هواداران سپاهان به این باشگاه، چقدر در رد پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرطرفدار پایتخت تأثیرگذار بوده است، گفت: من همیشه برای هواداران سپاهان احترام قائلم و سپاهان و پرسپولیس را کنار تراکتورسازی و شاهین بوشهر، از خانواده و نسل شاهین می‌دانم.

ساکت افزود: شاهین همواره مظهر اخلاق و بزرگی در فوتبال بوده و همیشه فوتبالیست‌ها را دعوت به جوان‌مردی و اخلاق کرده و اخلاق با نام شاهین گره خورده است، بنابراین برای این تیم‌ها احترام ویژه‌ای قائلم.

وی درباره راهکار حل مشکلات کنونی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و بحث خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها گفت: اعتقاد دارم که در فوتبال کشور ما مهمترین بحث درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌ها، موضوع ایجاد منابع مالی پایدار برای فوتبال و اقتصاد پایدار فوتبال است.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان اصفهان خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های درآمدزایی برای باشگاه‌های ایران در حال حاضر به‌طور کامل ایجاد نشده و بحث حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، فروش بازیکن، انحصار مارک و برند و حمایت برنامه‌ریزی شده دولت‌ها در قالب وام‌های بلندمدت و واگذاری ورزشگاه‌های اختصاصی کنار اختصاص زمین‌هایی در خارج از شهرها برای این باشگاه‌ها، به بحث خصوصی‌سازی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های بزرگ را نمی‌توان به‌یک‌باره به بخش خصوصی واگذار کرد و باید کاری کنیم که با خصوصی‌سازی، سبب تضمین موفقیت یک باشگاه شویم، زیرا در حال حاضر همه مؤلفه‌های تضمین موفقیت باشگاه‌ها در فوتبال ما فراهم نیست و طرح جامع خصوصی‌سازی باشگاه‌ها هنوز از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.

ساکت ادامه داد: اولویت این است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از بدنه وزارت ورزش جدا شده و به یکی از شرکت‌های صنعتی مربوط به صنعت خودرو، پتروشیمی، نفت، مخابرات، فولاد و سایر صنایع واگذار شوند تا از این طریق به ثبات تشکیلات اقتصادی و مدیریت برسند.

وی در خاتمه اظهار داشت: این مسئله مقدمه‌ای برای خصوصی‌سازی در باشگاه‌های بزرگ ایران بوده که باید در آینده فراهم شود اما امروز باشگاه‌های خصوصی به‌دلیل اینکه درآمدزایی در فوتبال به‌طور کامل اجرایی نشده، هنوز نمی‌توانند به‌صورت کامل خصوصی شوند و کنار آن طرح جامع خصوصی‌سازی که دو سال در کمیسیون فرهنگی مجلس بوده، باید تصویب و اجرا شود تا به کمک باشگاه‌های ایران بیاید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon