لاریجانی:‌ دولت زمینه‌های رونق اقتصاد را برای گذر از تحریم‌های ظالمانه فراهم کند

لاریجانی:‌ دولت زمینه‌های رونق اقتصاد را برای گذر از تحریم‌های ظالمانه فراهم کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم تحریم‌ها در ‌اقتصادی کشور تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد است، تأکید کرد: دولت همت کند و زمینه‌های رونق اقتصاد و تولید را در کشور برای گذر از تحریم‌های ظالمانه فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی لاریجانی ظهر امروز در بیستمین یادواره 148 شهید بخش دودانگه شهرستان ساری، اظهار داشت: برای بنده افتخار بزرگی است که در محفل نورانی اُنس با شهدا حضور یافته‌ام چراکه بزرگداشت یاد شهدا کار بسیار ارزشمندی است و باید تداوم یابد.

وی افزود: توجه به شهدا سبب عزت امروز نظام اسلامی است، دیروز به‌همت خون‌های شهدا ملت ایران به ارزشمندی و اقتدار نائل آمده و امروز نیز عامل استقامت و عزت ملت، روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: میراث گرانقدر در تفکر اسلامی روحیه مجاهدت است، شهدا این راه را با آگاهی انتخاب کرده و سبب تداوم انقلاب اسلامی شده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه اولیای خدا با آگاهی و بصیرت و حفظ روحیه شهادت‌طلبی تداوم‌بخش راه شهدا بوده‌اند، تصریح کرد: روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی ملت ایران سبب پیروزی‌های روز‌افزون گذشته و حال و آینده شده است. روحیه شهادت‌طلبی یک سرمایه برای ملت ایران است. این روحیه سبب شده تا انسان زندگی سعادتمندانه را پیشه خود کند و سبب پیروزی‌های بزرگ برای ملت ایران شده است.

وی با بیان اینکه آماده بودن و حفظ روحیه شهادت‌طلبی در متن زندگی اسلامی یک مؤمن واقعی جاری و ساری است، افزود: شوق به شهادت امری بود که در زندگی همه مسلمانان ایران اسلامی جاری و مسابقه برای مجاهدت در راه خدا شاخصه شهیدان مرد بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه طی دو قرن اخیر گرفتاری‌های زیادی در دنیای اسلام داریم، افزود: مخصوصاً بعد از جنگ جهانی که کشورهای غربی، کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کرده‌اند، سبب شدند سلطه سیاسی در این کشورها غالب شود و اموال آن‌ها به غارت برود، علت این اتفاق به زمانی باز می‌گردد که مسلمانان فکر جهاد و شهادت را از زندگی خود دور کردند و دچار سرازیری در زندگی سیاسی و اجتماعی خود شدند، این در حالی است که امام علی (ع) در جایی فرمودند کسی که لباس مجاهدت از تن در آورد لباس خواری و ذلت بر تن او پوشانده می‌شود.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: همانطور که شاهدیم قیمت نفت رو به کاهش است و از 110 دلار به 45 دلار رسیده است که این قضیه به ضرر کل مسلمانان است. این در حالی است که کشورهای اسلامی صاحب نفت هستند و علت این کاهش به‌دلیل عدم تصمیم‌گیری مستقلانه و صرفاً حفظ ظاهر آراسته به لحاظ ثروت است. آن‌ها به جای تکیه به ملت خود به دیگرانی تکیه کرده‌اند که تنها به فکر منافع خود هستند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پدیده تکفیری‌ها را بلای کنونی منطقه دانست و گفت: زندگی مسلمانان در عراق، سوریه، یمن و لیبی به‌دست گروه‌های تکفیری که ساخته غرب هستند، مختل شده است. مگر مسلمانان برادر نیستند و پیامبر (ص) آن‌ها را همانند دانه‌های شانه نمی‌داند و مگر ایشان نفرمود اگر کسی به مسلمانی اهانت کند به جنگ با خدا رفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه‌هایی تروریست ورود پیدا کرده‌اند که خود را مسلمان می‌دانند و به جان مسلمانان دیگر افتاده‌اند، البته با مطالعه وضعیت این گروه‌ها پی به قدرت‌های پشتیبانی‌کننده آن‌ها می‌بریم.

لاریجانی با بیان اینکه تنها یکی از این گروه‌های تروریستی در منطقه 30 میلیارد دلار سلاح پیشرفته دارد، اظهار داشت: حدود 7 سال پیش یکی از سفرای کشورهای زورگو در منطقه جلسه‌ای با مسئولان عراقی گذاشت و گفت حاضر است به این کشور سلاح و پول بدهد تا در ازای آن سر این سلاح‌ها به سمت ایرانیان و شیعیان گرفته شود. همه این‌ها درحالی است که کشورهای غربی برای مبارزه با تروریست ائتلاف‌های بین‌المللی، ساختگی درست می‌کنند.

وی با بیان اینکه راه شهدا همواره درمتن زندگی ایرانیان قرار داشته است، بیان کرد: راهنمایی‌های امام (ره) سبب شد تفکر شهادت در میان ما رونق پیدا کند و پیشرفت‌های کشورمان صرفاً تاکتیکی و مربوط به یک زمان خاص نباشد. اکنون این تفکر به جایی رسیده که یک شهید مثل ُدری درمیان ایرانیان می‌درخشد و به فرموده امام علی (ع) در بهشت برین دَر مخصوصی برای اولیای خاص که همان مجاهدین فی سبیل الله هستند، قرار دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشور ما در مصاف دیگری نیز با زورگویی‌های غرب قرار دارد، اظهار داشت: هیچ یک از رجل سیاسی کشورمان از هر خط و خطوط سیاسی در این موضوع تردید ندارد که در مسئله هسته‌ای، دشمنان حرف ناحق به ایران زده و ستم می‌کنند.

وی افزود: ممکن است یک جریان سیاسی انتقادی داشته باشد و بگوید شیوه عمل دیگری بهتر است، اما به طور کلی در این مسئله اتحادی وجود دارد که غرب در مقابل فناوری هسته‌ای ایران زورگویی می‌کند، حتی وقتی بالاترین مقام نظام یعنی مقام معظم رهبری فتوا می‌دهند که ساخت سلاح هسته‌ای جایز نیست، باز هم فرافکنی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول زمان هشت سال دفاع مقدس نیز که صدام علیه ما سلاح شیمیایی استفاده کرد، امام خمینی (ره) اجازه تولید و استفاده این نوع سلاح را به ما نداد. تمام این‌ها در حالی است که خود آمریکایی‌ها چند سال پیش گزارشی منتشر کردند که ایران از سال 2003 هیچ نشانه‌ای برای حرکت به سمت ساخت سلاح هسته‌ای نداشته است. با این حال به همین بهانه‌ها ایران را تحریم می‌کنند که این مضافی موذیانه است.

وی در ادامه با اشاره به علت تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران یادآور شد: ایران کشوری مستقل، اهل مجاهدت و تاثیرگذار در منطقه است و سابقه تاریخی دارد بنابراین آن‌ها می‌خواهند این قدرت منطقه را با فشار کنترل کنند.

لاریجانی تاکید کرد: پس از اینکه آن‌ها متوجه بی‌تاثیری فشارها علیه پیشرفت در روند فناوری هسته‌ای کشورمان شدند، تقاضای مذاکره کردند و با اینکه در پایان دولت قبل ایران اعلام کرد تا زمانی‌که موضوع غنی‌سازی از سوی غرب پذیرفته نشود، مذاکره نمی‌کنیم آن‌ها گفتند فشارها ایران را پای میز مذاکره آورد که این مسئله فرافکنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کند ایران به این مذاکره نیاز دارد، گفت: آمریکا بداند اگر به عهد خود پایبند نباشد، خودش ضرر می‌کند و چنانچه ایران در هشت سال جنگ تحمیلی تسلیم نشد در این قضیه نیز کوتاه نخواهد آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان ما مستظهر قدرت ملت ایران هستند و از سوی ملت پشتیبانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: غرب بداند که با یک عقبه ملی روبه‌رو است، تصور نکند موضوع هسته‌ای صرفاً یک مسئله علمی است بلکه در واقع یک زنجیره از زنجیره‌های پیشرفت ‌ملت ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی قابلیت‌های استان مازندران در حوزه طبیعت‌گردی و کشاورزی گفت: تولید در کشور در حوزه‌های مختلف باید رونق یابد، این رونق در استان مازندران باید از طریق سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین حمایت از جوانان کارآفرین مستعد با اهمیت است. درست است که تحریم‌ها تاثیراتی بر اقتصاد کشور داشته اما حجم اعظم مشکلات به دلیل ایرادات داخلی است که اگر درست شود، جریان مذاکرات نیز تغییر می‌کند.

لاریجانی‌ ادامه داد: سهم تحریم‌ها در اقتصادی کشور تنها 20 تا 30 درصد است و باید دولت همت کند و زمینه‌های رونق اقتصاد و تولید را در کشور برای گذر از تحریم‌های ظالمانه فراهم کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های منطقه دودانگه ساری گفت: سد فریم باید احیاء شود تا سبب آبادانی منطقه شود چراکه بسیاری از اراضی کشاورزی و باغی منطقه با کم‌آبی مواجه هستند و با احیای این سد کشاورزی منطقه رونق خاصی خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی برای تقسیط معوقات بانکی تولیدکنندگان خبر داد و گفت: بانک‌ها باید برای حمایت از تولید و رونق اشتغال در کشور این مصوبه قانونی مجلس را اجرایی کنند.

لاریجانی با تأکید بر "باید مشکلات داخلی کشور را توسط خودمان رفع کنیم" یادآور شد:‌ دولت باید زمینه رونق تولید و صادرات را در کشور فراهم کند. این مورد از طریق یک اقتصاد مقاوم مدنظر مقام معظم رهبری برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار میسر خواهد شد.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن خیرمقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار گازرسانی سریع بخش دودانگه شهرستان ساری از طریق مذاکره رئیس‌جمهور با وزیر نفت شد و گفت: سد فریم باید در منطقه احیا شود تا کشاورزی و باغبانی بخش دودانگه رونق گیرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با تأکید رونق گردشگری و بوم‌گردی در منطقه دودانگه ساری گفت: منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها باید اجازه چرای دام در مراتع به دامداران منطقه بدهند تا آنان دچار سردرگمی در تأمین غذای احشام خود نباشند.

به گزارش تسنیم، بیستمین یادواره 148 شهید بخش دودانگه ساری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی با رونمایی از منظومه شاعر حماسه‌‌سرای مازندران به‌نام "فدایی تلاوکی مازندرانی" از سوی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

انتهای پیام/آ*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon