شبکه ملی فرهنگ بهترین ابزار برای ارتقای سواد دیجیتال است

شبکه ملی فرهنگ بهترین ابزار برای ارتقای سواد دیجیتال است

خبرگزاری تسنیم: مدیر شبکه ملی فرهنگ گفت: شبکه ملی فرهنگ بهترین ابزار برای ارتقای سواد دیجیتال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، عیسی نجفی ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خراسان رضوی اظهار داشت: چشم‌اندازهای 2020 و 2030 که در کشورهای دیگر محقق شده به دلیل داشتن فناوری بالایشان بوده و اگر می‌خواهیم که در ایران هم این مهم محقق شود باید بیش از این تلاش کنیم.

وی افزود: دیدمان اگر به روز است باید در کنار شبکه ملی فرهنگ در سایر حوزه‌های مرتبط هم کار کنیم تا بتوانیم به شبکه جامع فرهنگ برسیم.

نایب رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد: در حوزه توانمندی‌های اطلاعات و فناوری‌های دیجیتال باید به 2 رویکرد استفاده از تجربه نخبگان و کارشناسان و همچنین داشتن دنیای مجازی یکپارچه توجه کنیم و به تولید محتوا و تولید ترافیک کمک کنیم.

نجفی تصریح کرد: برای تولید محتوا در استان، نخبگان خوبی داریم که می‌توانند سبب ارزش افزوده شوند و ساده‌ترین ابزار وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند.

وی تأکید کرد: در مشهد مقدس باید محتوای تولید شده بسیار بیشتر و پرترافیک‌تر از سایر شهرها باشد و همانند قم که رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده باشد.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 200 شرکت حقوقی و 2 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی استان داریم و همه آنها می‌توانند عزم خود را جزم کرده تا به محتوای قوی و مطلوب علمی دست یابند و باید به تولید محتوا و با حداقل هزینه مجموعه‌ای راه‌اندازی شود.

نایب رئیس نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد: امیدواریم که در این راستا شاهد حمایت مسئولان امر باشیم و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند به صورت شخصی جذب مشتری داشته باشند و دولت دیگر برایشان کاری نمی‌کند.

مهدی افراسیابی، مدیر شبکه ملی فرهنگ در ادامه این مراسم اظهار داشت: نزدیک به یکسال است که فعالیت‌های شبکه‌ای در کشور آغاز شده و کسب و کار و جذابیت بسیار زیادی هم ایجاد کرده است و پیوستن به آن به موفقیت بیشتر منجر می‌شود.

وی افزود: تمام کسب و کارهای مجازی در شبکه‌ ملی قابل دسترسی است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ بیان کرد: توزیع نودها تناسبی با آمار جمعیتی ندارد، اما در خراسان رضوی در این حوزه شاهد بالاترین اعضاء هستیم.

افراسیابی تصریح کرد: متقاضیان شبکه‌ای می‌توانند متولی کارهای ملی باشند و شبکه ملی فرهنگ یک کار شبکه‌ای می‌تواند افزایش سواد دیجیتال، استفاده مطلوب از فضای رسانه‌ای دیجیتال، اشتغال مناسب و غیره را ایجاد کند.

وی تأکید کرد: وجود شبکه فرهنگ فرصتی برای ایجاد فعالیت در این شبکه و اشتغال‌زایی است و مسئولان وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی متوجه این موضوع شدند.

مدیر شبکه ملی فرهنگ خاطرنشان کرد: امیدواریم که حمایت مطلوبی از این شبکه صورت پذیرد و آمادگی پیشرفت در سطح ملی و بین‌المللی در این زمینه هستیم و نهایت حمایت خود را از طرح مشهد 2017 خواهیم داشت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon