۲ میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافت

2 میلیارد تومان اعتبار به جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم:استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشاورزی جزو محورهای مهم توسعه در خراسان جنوبی است، گفت: برای حل برخی از مشکلات سازمان جهاد کشاورزی مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل بودجه سال ۹۴ به این نهاد اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار ظهر امروز در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت:کشاورزی جزو محورهای مهم برای توسعه در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی جهادگران عرصه سازندگی تلاش‌های آنها در آبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست و بی دلیل نیست که امام خمینی(ره) به جهادگران عرصه سازندگی لقب  جهادگران سنگرسازان بی‌سنگر را داد.

استاندار خراسان جنوبی با تبریک به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفـت: دامداری و کشاورزی پیشینیه زیادی دارد و از بخش‌های مهم اقتصاد خراسان جنوبی به حساب می‌آید.

خدمتگزار افزود: جهادگران در عرصه جنگ تحمیلی و سازندگی با کمترین امکانات بیشترین خدمات را انجام دادند و در حال حاضر هم این قشر از جامعه با اعتبارات محدود و امکانات کم بهترین خدمات را ارائه می‌کنند که این خدمات قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا مشکلات موجود در بخش کشاورزی را مرتفع سازیم و به زودی با وزیر جهاد کشاورزی دیدار داریم و تلاش می‌کنیم تا در این دیدار مشکلات خراسان جنوبی در بخش کشاورزی مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جهاد کشاورزی نقشی پر رنگ و تأثیرگذار در افزایش تولید، ارزش افزوده اقتصادی و در تمامی بخش‌ها دارد که این امر نشان دهنده جایگاه بالای جهاد کشاورزی در اقتصاد خراسان جنوبی است.

خدمتگزار با اشاره به اینکه جهادگران ایثار، تلاش و دلسوزی آنها زبانزد است، افزود: این روحیه باید در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها رشد یابد تا بتوانیم به اهداف بلند مدت در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی برسیم.

وی با بیان اینکه  اگر به بخش کشاورزی و دامداری توجه ویژه صورت گیرد، مشکلات استان برطرف می‌شود، اظهار داشت: خراسان جنوبی از پتانسیل و ظرفیت زیادی برای توسعه برخوردار است که از جمله وجود محصولات استراتژیک مانند زعفران، زرشک و عناب از نمونه محصولات استان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و مصوبات ابن سفر گفت: در این سفر توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی شد و توجهی که کم نظیر بود و بیشتر اعتبارات سفر به بخش کشاورزی خراسان جنوبی تعلق گرفت.

خدمتگزار افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در بخش کشاورزی 11 میلیارد تومان برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه کشت گلخانه در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در بخش لوله‌گذاری بیش از 600 کیلومتر برای آبرسانی در بخش کشاورزی با صرف هزینه اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از اعتبارات در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا از طریق معاون اول رئیس جمهور دیگر مصوبات اجرایی شود، گفـت: خراسان جنوبی در تولید برخی محصولات کشاورزی رتبه‌های نخست و دوم را در کشور دارد که برای حفظ این جایگاه و افزایش سطح زیر کشت، توسعه‌های کمی و کیفی محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی باید از روش‌های علمی نوین و مدرن در بخش‌های کشاورزی و دامداری استفاده کنیم.

خدمتگزار افزود: اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در سال 93 مبلغ 18 میلیارد تومان بود که بالغ بر 68 درصد از اعتبارات سال گذشته تخصیص یافت که رقم بسیار خوبی بود و این نشان می‌دهد دولت یازدهم توجه زیادی به بخش کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد از آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از روش‌های تحت فشار، مدرنیزه کردن آن و روش‌های نوین کشاورزی در راستای کاهش میران آب مصرفی گام برداریم تا در مصرق آب صرفه‌جویی شود.

استاندار خراسان جنوبی گفـت: خراسان جنوبی دارای گونه‌های مختلف گیاه دارویی است که این عامل می‌تواند برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای خراسان جنوبی منبع خوبی باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon