خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی اولویت کاری مسئولان کردستان باشد


خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی اولویت کاری مسئولان کردستان باشد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سنندج به ظرفیت‌های بالای منابع آب و خاک کردستان اشاره کرد و گفت: توسعه بخش کشاورزی و خودکفایی در تولید محصولات در این عرصه باید در اولویت کاری مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تبریک هفته جهاد کشاورزی به خادمان این عرصه اظهار کرد: خودکفایی در تولید محصولات غذایی از جمله شاخص‌های استقلال و توسعه در هر کشوری به شمار می‌آید.

وی افزود: به فضل الهی ایران اسلامی جزو غنی‌ترین کشورهای دنیا از لحاظ تولید محصولات متنوع کشاورزی بوده و استان‌هایی همچون کردستان با منابع غنی آب و خاک حاصلخیز از مهمترین استان‌های کشور در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می‌آیند.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بسیاری از محصولات کشاورزی استان کردستان به دیگر استان‌های کشور و حتی خارج از کشور صادر می‌شود و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتر می‌توان این حوزه را بیش از پیش موفق‌تر کرد.

ماموستا خدایی افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر با اولویت‌ قراردادن این ویژگی استان کردستان در راستای شکوفایی هرچه بیشتر حوزه کشاورزی و بالفعل‌کردن توانمندی‌های این استان همت گمارند.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آداب و احکام نماز جمعه و ضرورت حضور همیشگی مسلمانان در این اجتماع پرشور اشاره کرد و گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه به عنوان کنگره عظیم هفتگی مسلمانان قلمداد شده و حضور دشمن‌شکن مسلمانان در این اجتماع باید همیشگی باشد.

ماموستا خدایی افزود: حضور در نماز جمعه واجب شرعی بوده و باید مسلمانان در این اجتماع هفتگی همواره حضور داشته باشند چرا که با حضور خود می‌توانند توطئه‌های دشمنان را برای خدشه‌دار کردن وحدت مسلمین نقش بر آب کنند.

امام جمعه سنندج در پایان خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان در روزهای آتی اظهار داشت: انتظار می‌رود اقشار مختلف مردم در جامعه احکام و آیین‌های این ماه مبارک را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon