انتخابات در ۹ کلان‌شهر الکترونیکی برگزار می‌شود

انتخابات در 9 کلان‌شهر الکترونیکی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور گفت: تمام فرایندی که برای برگزاری انتخابات تعریف‌شده به‌صورت مطلوب در حال انجام است و امسال انتخابات در ۹ کلان‌شهر کشور به‌صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولتی‌هایی که برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهند حتی به‌صورت سرپرست نیز نمی‌توانند در پست خود به کار ادامه دهند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: آن دسته از مقامات دولتی که براساس قانون برای شرکت در انتخابات نمایندگان مجلس باید استعفا دهند، تا 28 خردادماه جاری فرصت دارند تا استعفای خود را تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته گاهی مشاهده‌ شده مقامات مستعفی به‌عنوان سرپرست فعالیت داشته‌اند، اظهار داشت: این امر خلاف قانون است و مقامات پس از استعفا نباید در سرکار خود باقی بمانند.

رحمانی فضلی به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان، وزارت کشور و دولت تمام امور انتخاباتی را رصد می‌کنند و حتماً با تخلفات احتمالی نیز برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: به دستور رئیس‌جمهور، تمام صندوق‌های اخذ رأی امسال شیشه‌ای است و در حال تهیه این صندوق‌ها هستیم.

رحمانی فضلی تأکید کرد: تمام فرآیندی که برای برگزاری انتخابات تعریف‌شده به‌صورت مطلوب در حال انجام است و امسال انتخابات در 9 کلان‌شهر کشور به‌صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

وزیر کشور تأکید کرد: اخذ رأی در صندوق‌ها، به‌صورت کاملاً شفاف انجام می‌شود.

رحمانی فضلی بر حضور حداکثری مردم بر پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و آن را نمودی از قدرت‌نمایی ملت ایران عنوان کرد.

وزیر کشور به سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در این سفر مصوب شده و اعتبارات خوبی نیز منظور شده است و امید می‌رود با پیگیری‌ها، گام‌های بلند و مؤثری برای توسعه استان برداشته شود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon