تودی زمان: ترکیه برق مورد نیاز داعش را تامین می‌کند

تودی زمان: ترکیه برق مورد نیاز داعش را تامین می‌کند

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه ترکیه‌ای اعلام کرد که آنکارا برق مورد نیاز گروه تروریستی داعش را در شهر تل ابیض واقع در مرز سوریه تامین می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تودی زمان ترکیه نوشت که آنکارا از طریق شهر تل ابیض واقع در مرز سوریه، برق مورد نیاز داعش را تامین می کند. تروریست های داعش کنترل این شهر مرزی را در اختیار دارند. نیروهای داعش همچنین اجازه دارند تا به صورت آزادانه در خیابان های مناطق مرزی ترکیه رفت و آمد کنند.

این روزنامه چاپ ترکیه ضمن اشاره به گسترش تحرکات داعش در مرزهای سوریه و ترکیه، افزود: دشمن دیگر در ورودی شهر نیست و اهالی و ساکنان شهرهای مرزی ترکیه از این مساله ابراز تاسف کرده اند. مردم در شهرهای مرزی ترکیه در خصوص داعش صحبت می کنند.

برخی منابع آگاه نیز تاکید کرد که داعش از هتل های شهر "آکچا قلعه" در مرز ترکیه برای اجیر کردن نیرو، جابجایی افراد اجیر شده از طریق مرز ترکیه به شهر تل ابیض استفاده می کند.

این گزارش افزود: گروه تروریستی داعش دستمزدهای بالایی را در ازای پیوستن افراد به این گروه پیشنهاد می کنند و این در شرایطی است که مردم در شهرهای مرزی ترکیه و سوریه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی روبرو هستند.

یکی از ساکنان محلی شهر آکچا قلعه ترکیه در این باره گفت: اگر خانواده نداشتم شاید نمی توانستم در برابر پیشنهاد آنها مقاومت کنم. داعش دستمزدهای بالایی را پیشنهاد می دهد.

این گزارش همچنین افزود: شهر تل ابیض در شمال سوریه که در استان رقه واقع شده است همچنان برق مورد نیاز خود را از ترکیه دریافت می کند.

ترکیه با انتقادات زیادی از سوی کشورهای غربی به خاطر عدم اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی به مرزهای سوریه، روبرو است.

ترکیه خود متهم به کمک به داعش در روزهای نخست پیدایش این گروه تروریستی است. ولی آنکارا بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان