داعش ۱۰۰ اثر تاریخی دوره آشوری و عثمانی را به قاچاقچیان فروخته است

داعش 100 اثر تاریخی دوره آشوری و عثمانی را به قاچاقچیان فروخته است

خبرگزاری تسنیم: گروه تروریستی داعش بعد از سلطه بر مناطق باستانی عراق آثار باستانی و کهن این کشور را به قاچاقچیانی در سوریه فروخته است که شامل آثاری از دوره آشوری و عثمانی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، منابع آگاه کرد اعلام کردند: گروه‌های مسلح و تروریستی وابسته به داعش امروز شنبه اقدام به انتقال مقادیری از آثار باستانی نایاب عراق با استفاده از سه دستگاه خودرو از شهر موصل واقع در شمال عراق به سوریه نمودند.

این منابع عراقی در ادامه افزودند: داعش این آثار باستانی را به قاچاقچیان و سوداگران آثار باستانی فروخته است.

سعید مموزینی مسئول بخش اطلاع رسانی در جزب دمکراتیک کردستان عراق در موصل به العربی الجدید گفت: گروه‌های مسلح وابسته به سازمان تروریستی دولت اسلامی داعش براساس منابع آگاه در داخل شهر موصل مرکز استان نینوا اعلام کردند: گروه‌های تروریستی شماری از آثار باستانی را که در موصل به دست آورده بودند، سرقت کرده و برای فروش به سودگران به سوریه انتقال داده‌اند.

مموزینی در این‌باره افزود: گروه‌های مسلح این بار بیش از 100 قطعه از آثار باستانی مهم عراق را با استفاده از سه دستگاه خودرو به سمت مرز سوریه منتقل کردند،‌ و این آثار باستانی قاچاق شده به اندازه‌ای ارزشمند هستند که با هیچ قیمتی نمی‌توان بهایی برای آن تعیین کرد، و برخی از این آثار باستانی به دوره آشوری‌ها تعلق دارد و برخی دیگر به دوران حکومت عثمانی ها باز می‌گردد.

وی افزود: گروه‌های تروریستی با هدف گمراه کردن اذهان جهانیان اقدام به منهدم کردن نسخه‌های کپی شده از این آثار باستانی کردند، و آثار اصلی را به شیوه‌های مختلف از عراق خارج و با کمک قاچاقچیان آثار باستانی به دست خریداران رساندند.

وی در ادامه گفت: گروه تروریستی داعش اکنون یک گروه سازمان یافته‌ای را تشکیل داده است که همچون یک وزارتخانه ضمن آمارگیری از آثار باستانی مناطق تحت تصرف خود برای بازاریابی این آثار فعالیت خود را به صورت تخصصی دنبال می‌کند، چرا که آثار باستانی اکنون یکی از منابع اصلی درآمد داعش تبدیل شده است.

داعش همواره برای به دست آوردن پول و ثروت رو به آثار باستانی و منابع دیگری همچون نفت و صنعت پالایشگاهی کرده است، و آن دسته از تاسیسات نفتی مناطق تحت تصرف آنها که مورد حمله قرار نگیرند از سوی گروه‌های وابسته به داعش مورد بهره برداری جهت تامین منابع مالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان