۲۵ پروژه با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۵ در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

25 پروژه با اعتبار 570 میلیارد تومانی تا پایان سال 95 در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور گفت: در این سفر اجرای ۲۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ به تصویب نهایی رسید که می‌تواند به روند پیشرفت استان شتاب دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری پایانی نوزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید که در محل فرمانداری بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان خراسان شمالی همدلی و همزبانی خودشان را با دولتی که خادمان خودشان است، به نمایش گذاشتند.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از تصمیمات دولت برای توسعه خراسان شمالی گفت: تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، احداث راه‌آهن استان خراسان شمالی و اتصال استان به راه‌آهن سراسری، اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرهای بزرگ و ایجاد 12 مجتمع آبرسانی به روستاها، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد دوم پتروشیمی در استان و طرح‌هایی در زمینه برق، آموزش عالی، گردشگری و تصویب اعطای تسهیلات با نرخ سود ترجیحی از جمله طرح‌هایی است که برای رونق اقتصادی و توسعه‌ استان به تصویب رسید که امیدوارم با اجرای آن‌ها شاهد پیشرفت استان باشیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر برنامه‌های دولت برای رسیدگی به مهم‌ترین مشکلات استان در زمینه آب شرب، راه روستایی و کمبود امکانات ورزشی خاطرنشان کرد: اصلاح و تکمیل 660 کیلومتر راه‌های روستایی، رفع 13 نقطه حادثه‌خیز استان، اجرای پروژه‌های آبرسانی و تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری پیشرفته و اختصاص 5 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه امکانات ورزشی در استان از جمله برنامه‌های دولت برای رفع این مشکلات و محرومیت‌ها از استان است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون اینکه دولت چه تدبیری اندیشیده تا طرح‌های اعلام شده دولت به سرنوشت طرح‌های اعلام شده برای خراسان شمالی در دولت‌های قبل دچار نشود، گفت: در مرحله اول امیدوارم که طرح‌های اعلام شده در این دولت به سرنوشت طرح‌های اعلام شده در گذشته دچار نشود.

وی تاکید کرد: اساس کار این دولت بر این است که اجرا و اعلام هیچ‌طرحی، بدون کارشناسی مفصل انجام نشود و هر طرحی که امروز در استان اعلام شد از مدت‌ها قبل مورد بررسی گسترده و جامع قرار گرفته است.

رئیس جمهور افزود: معیار ما برای اینکه طرح‌های اعلامی دولت به سرنوشت پروژه‌های اعلام شده در گذشته دچار نشود، نحوه اجرای این پروژه‌ها در استان‌هایی است که پیش از این به آن سفر کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره برنامه‌های دولت در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در خراسان‌شمالی، اظهار داشت: عمده طرح‌هایی که امروز اعلام شد، در زمینه راه، فرودگاه، راه‌آهن، راه‌های روستایی و امثال آن گامی در راستای تأمین زیرساخت‌های گردشگری استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین دولت اجرای طرح‌های مربوط به گردشگری در استان‌ها را به‌صورت جدی مورد حمایت قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها، تأمین اعتبار برای ساخت 4 هتل در این استان است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دولت اجرای منطقه ویژه آزاد اقتصادی برای توسعه و رونق استان خراسان شمالی را مدنظر دارد، گفت: اصل و رشد توسعه استان در متن تصمیمات دولت است. همه طرح‌هایی که امروز اعلام شد به‌همین منظور در استان اجرا می‌شوند و اگر در آینده احساس شود اجرای طرح‌ها و پروژه‌های دیگری در استان مورد نیاز است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام روحانی در بخش پایانی این نشست در پاسخ به سئوالی درباره فقدان زیرساخت‌های فرهنگی در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آن بخش از تصمیمات دولت برای توسعه دانشگاهی در خراسان شمالی برای رفع برخی از همین کاستی‌ها بود، ضمن اینکه طرح‌های فرهنگی دیگری نیز در حال اجراست و اگر نیازمندی‌های دیگری باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon