دولت به‌دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت است‌


دولت به‌دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای پیشرفت است‌

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه دولت به‌دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور است، گفت: افراد پاک‌دست و راستگو از هر جریانی که باشند می‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسینعلی امیری در آئین گرامیداشت دومین سالگرد 24 خرداد که عصر امروز در تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مبانی دموکراسی گردش قدرت و کارگزاران است که از طریق رأی مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دموکراسی محصول جهان غرب نیست، بیان کرد: در صدر اسلام و در فرمایشات حضرت علی(ع) نسبت به رأی مردم و دموکراسی توجه خاصی شده است.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با ابراز اینکه همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق رأی مردم انتخاب می‌شوند، متذکر شد: حضرت امام خمینی(ره) نیز به رأی مردم بسیار احترام می‌گزاردند و مانع از اعطای اختیار به سایر نهادها برای انحلال مجلس شدند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات 24 خرداد سال 92 رأی مردم بر تغییر بود، گفت: با تأکید مقام معظم رهبری بر حق‌الناس‌بودن رأی، آن حماسه سیاسی به کمال رسید.

امیری با بیان "در دوره پیشین در شرایطی بودیم که رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود" اظهار داشت: آمارها نیز بر سقوط فضای کسب‌وکار از رتبه 84 به 145 خبر می‌داد.

وی با اعلام اینکه در آن شرایط شاخص سرمایه‌گذاری منفی 23.8 درصد بود، بیان کرد: آمارهای بین‌المللی نیز نشانگر وجود فساد اداری در ایران بودند که این عوامل سبب می‌شد ‌سرمایه‌گذاران خارجی رغبتی برای حضور و سرمایه گذاری در ایران را نداشتند.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با اظهار اینکه نرخ بیکاری در آن دوره با آنچه آمارها نشان می‌داد متفاوت‌تر احساس می‌شد، متذکر شد: از ابتدای سال 88 تا پایان سال 91 نقدینگی 6.7 درصد افزایش یافته بود.

وی با ابراز "هدفم از بازگو کردن این مشکلات زیر سؤال بردن دولت سابق نیست" متذکر شد: هدف من بیان واقعیت‌هایی است که زمانی در کشور حاکم بود.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با بیان "امروز شاهدیم امید در جامعه ایجاد شده است" گفت: مردم پس از بیان برنامه کاندیداها در سال 92 و با مشاهده مناظره‌ها به گفتمان حجت‌الاسلام روحانی رأی دادند.

امیری با اشاره به اینکه رأی امروز بیعت مدرن است، اظهار داشت: مردم به آقای روحانی به‌صورت شرعی وکالت دادند تا امورات اجرائی کشور را اداره کند. این عقد منعقد شده بین دولت و ملت با تنفیذ مقام معظم رهبری از نظر شرعی تأیید شد و تمام کارگزاران دولت موظف به اجرای گفتمان این دولت و رئیس‌جمهور هستند.

وی با اعلام اینکه در دولت بحث‌های حزبی وجود ندارد و جناحی رفتار نمی‌شود، متذکر شد: میان کابینه و دولت از همه جریان‌ها و احزاب افرادی حضور دارند که به فکر خدمت به مردم هستند.

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور با ابراز اینکه دولت به‌دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور است، گفت: افراد پاک‌دست و راستگو از هر جریانی که باشند در دولت اجازه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، گفت: وزارت کشور در انتخابات پیش رو تنها به اجرای قانون می‌پردازد و با تمام کاندیداها از هر جریانی با عدالت رفتار می‌کند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon