۱۶ میلیارد تومان صرف هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها در آذربایجان غربی شد

16 میلیارد تومان صرف هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها در آذربایجان غربی شد

خبرگزاری تسنیم: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۶ میلیارد تومان صرف هزینه هتلینگ بیمارستان‌ها در استان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ابراهیم حسنی شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد که در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان دستاوردهای بسیار روشنی داشته و رضایت مردم و شهروندان از اجرای این طرح به‌خوبی مشهود است.

وی افزود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ بیماری در مراکز درمانی نباید جز رنج درمان دردهای دیگری را متحمل بشود اجرای طرح نظام سلامت پی‌ریزی و اجرایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ارتقاء سطح هتلینگ در بیمارستان‌ها، ترویج زایمان طبیعی و پرهیز از عمل سزارین و حفاظت از منافع مالی بیماران و کم کردن هزینه‌های شهروندان از مهم‌ترین اهداف طرح تحول نظام سلامت در کل کشور است.

وی تصریح کرد: بیماران تا قبل از نظام سلامت 25 الی 30 درصد هزینه درمانی بیمارستان‌ها را خودپرداخت می‌کردند ولی هم‌اکنون کمتر از 10 درصد از این مبلغ پرداخت می‌شود.

حسنی افزود: سال گذشته و در ابتدای آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت میزان زایمان طبیعی در استان 61 درصد بود که این رقم هم‌اینک به 65 درصد افزایش پیداکرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در مورد ویزیت بیماران، در بخش خصوصی 30 هزار تومان و در بخش عمومی و دولتی 11 هزار تومان است که بیماران فقط 3 هزار و 500  تومان از آن را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با پدیده رشوه و زیرمیزی پزشکان نیز نظارت مداوم و برخورد قاطع صورت گرفته و سامانه 1690 برای رسیدگی به شکایات و تخلفات راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon