۴۵۰ پروژه عمرانی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

450 پروژه عمرانی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: استاندار آذربایجان غربی گفت: در قالب اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال ۹۳ بیش از ۴۵۰ پروژه که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داشتند تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعادت شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد که در سالن همایش‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: شعار نخست دولت یازدهم برای منطقه آذربایجان احیای دریاچه ارومیه است.

وی با تقبیح برخی انتقادات به خاطر نحوه اجرای راهکارهای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: امنیتی سازی این موضوع در دوره گذشته کار خطایی بود که اتفاق افتاد و رسانه‌هایی که از امروز تیتر می‌زنند دریاچه ارومیه آب می‌خواهد نه ساز و دهل بدانند در دوره گذشته نیز دریاچه آب می‌خواست نه نیزه و تفنگ درحالی‌که در دوره گذشته معترضان به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه مورد بدرفتاری قرار گرفتند.

سعادت گفت: امروز باید دریاچه ارومیه را همه باهم و باهم دلی و هم‌زبانی احیا کنیم و هم‌اینک برنامه‌های مختلفی با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه ارومیه و هماهنگ با برنامه دولت در حال اجراست و امیدواریم این دریاچه در عرض 10 الی 15 سال آینده احیا شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال گذشته ستاد احیای دریاچه ارومیه با موفقیت همراه بوده است افزود: دریاچه ارومیه با ریزگردهای نمکی که در صورت خشک شدن از آن برمی‌خیزد ممکن است تأثیرات سویی را روی کودکان، زنان و پنج میلیون انسان پیرامونش بگذارد.

سعادت اظهار داشت: ما باید برای اجرای برنامه‌های ستاد احیا با دولت محترم همراه شویم و این طرح را به پایان برسانیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در این استان افزود: یک هزار و 700 میلیارد تومان بدهی دستگاه دولتی سبب تعطیلی تمام پروژه‌ها شده بود اما با اجرای سیاست‌های مدیریت بدون پول تلاش شده تا همه پیمانکاران فعال شوند.

وی تصریح کرد: با ارزیابی وضعیت عمومی استان سیاست‌های به مورد اجرا گذشته شد تا از میان 2 هزار و 100 پروژه نیم تمام پروژه‌هایی که 80 درصد و به بالا پیشرفت فیزیکی دارند انتخاب شود و تاکنون بیش از 450 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

سعادت گفت: پروژه‌های زیر 80 درصد نیز به‌مرور در حال تکمیل است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور بعد از ماه رمضان به آذربایجان غربی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بدرفتاری‌های غیرمعمول با کارکنان دلسوز دولتی از یک‌سو و تحمیل 188 نفر نیروی مازاد از سوی دیگر در دوره دولت قبل مسائل مدیریتی مختلفی را به استانداری آذربایجان غربی تحمیل کرده است.

سعادت با اشاره به روند احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: شعار دولت احیای سازمان برنامه‌ریزی بود ما خسارت‌های اساسی به خاطر انحلال این سازمان را پرداخت کرده‌ایم به‌طوریکه فقدان آن سبب شده بود تا برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله توسعه متوقف شود.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور از 8 درصد به منفی 5.6 درصد کاهش‌یافته بود که همه این‌ها در عدم رشد و توسعه استان نیز تأثیرات زیادی را بر جای گذاشته است.

سعادت اظهار داشت: رشد اقتصادی با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است و درآمد سرانه استان آذربایجان غربی زیر متوسط کشوری است و جای تأسف است وقتی تورم در کشور 14.8 درصد است این رقم در استان ما 18.4 شده است.

وی گفت: درحالی‌که در درآمد سرانه ما نصف میانگین کشور راداریم اما باید دو برابر در بخش‌های مختلف هزینه کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان استان گفت: برخی بیمارستان‌ها وضعیت بدی داشتند مثلاً بیمارستان کوثر ارومیه که یک بیمارستان زنان و زایمان است هر خانم مراجعه‌کننده‌ای را از بچه‌دار شدن پشیمان می‌کند و این در حالی است که برای منطقه‌ای که هیچ تیم فوتبالی در لیگ‌های معتبر کشور ندارد ساخت ورزشگاه 15 هزارنفری در این مقطع کار صحیحی نبود.

وی تصریح کرد: بنده با ورزش مخالفتی ندارم ولی در این مقطع احداث استادیوم 15 هزار نفری که سالیان سال است آغازشده و به اتمام نمی‌رسد یک هزینه اضافی است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon