سال گذشته بنزین یورو۲ را به جای یورو۴ تحویل دادند

سال گذشته بنزین یورو2 را به جای یورو4 تحویل دادند

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست در خصوص مشکلات محیط زیستی از جمله ریزگردها به شدت سیاسی کاری می‌کند گفت: واقعا نمی‌دانیم چرا خانم ابتکار اینگونه عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، خضری در نخستین هم اندیشی تأثیرات اجتماعی بحران‌های زیست محیطی ریزگردها با بیان اینکه در بحث مصرف انرژی جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم و این فاجعه است، اظهار داشت: اگر میزان مصرف انرژی ایران را یک بدانیم و بخواهیم آن را به نیم کاهش دهیم تحقیقات نشان می‌دهد بیش از دو هزار و 200 میلیون تن گاز co2 در سال کاهش می‌دهیم و بیش از 5 هزار بشکه نفت صرفه جویی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت‌ انرژی‌های پاک برویم گفت: کویر فرصت است و تهدید نیست چرا که بسیاری از کشورهای دنیا در حال حاضر از انرژی خورشیدی موجود در کویر استفاده‌های فراوانی می‌کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه از علل اصلی بیانزایی، گرم شدن زمین به واسطه گازهای گلخانه‌ای است، گفت: به احتمال قوی به دلیل افزایش این گازها درسال 2020 پروتکل جهانی منعقد می‌شود که کشورها متعهد شوند تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند.

خضری با بیان اینکه بارها از طریق مجلس از خانم ابتکار این موضوع را پیگیری کردیم و جواب قانع کننده‌ای نشنیده‌ایم خاطرنشان کرد: سال گذشته بنزین یورو2 را به جای یورو 4 ارائه دادند و رئیس سازمان محیط زیست حاضر به پاسخگویی نشد واقعا نمی‌دانیم چرا خانم ابتکار انقدر سیاسی کاری می‌کند.

وی با بیان اینکه حضور سازمان‌های مردم نهاد را در این حوزه کم رنگ مشاهده می‌کنیم، گفت: متأسفانه تعداد این سازمان‌ها از 18 هزار درحال حاضر به 14 هزار رسیده است که این جای تأسف دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای باید به سمت استفاده از انرژی‌های پاک برویم، گفت: باید سوال کرد که آیا مالیات سبز گرفته می‌شود یا خیر و اینکه چقدر از این مبلغ برای محیط زیست صرف می‌شود.

خضری تصریح کرد: صندوق ملی حفاظت محیط زیست تشکیل شده است و خوشبختانه جلسات شورای عالی حفاظت محیط زیست نیز تشکیل می‌شود و این جای تشکر دارد. اما انتظار داریم خانم ابتکار به خودشان تکانی بدهند چرا که حداقل انتظار ما این بود که یک بار به خوزستان بروند و با مردم آنها همدردی کنند. 

وی در پایان گفت: رئیس سازمان محیط زیست در خصوص مشکلات محیط زیستی به شدت سیاسی کاری می‌کند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon