واکنشِ یک هنرمند به صحبت‌های مدیرعامل خانه موسیقی

واکنشِ یک هنرمند به صحبت‌های مدیرعامل خانه موسیقی

خبرگزاری تسنیم: علیرضا جواهری گفت: بلا تکلیفی اعضای ذی نفع پروژهٔ چکاوک تعاونی مسکن خانهٔ موسیقی، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جواهری عضو پیوستۀ خانۀ موسیقی و عضو تعاونی مسکن و ذی نفع در پروژۀ چکاوک است. جواهری وکیل قانونی 36 نفر از اعضای شاکی و معترض برای شکایت در مجامع قضایی است. جواهری در پاسخ به اظهارات حمیدرضا نوربخش در نشست خبری روز گذشته، مطلبی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که در آن به صحبت‌های نوربخش پاسخ داده است.

متنی که علیرضا جواهری نوشته در ادامه می‌آید:

در نشست مطبوعاتی جناب آقای نوربخش مدیرعامل فعلی خانهٔ موسیقی مطالبی عنوان شد که برخی از آنها یا واقعیت ندارند و یا از روی ناآگاهی و عدم اطلاع صحیح از مسائل بیانشده‌اند. از شیوهٔ گفتار جناب نوربخش چنین برمی‌آید که ایشان طی این سال‌ها حتی یکبار هم اساسنامهٔخانهٔ موسیقی را مطالعه نفرموده‌اند و حتی از کلیات مفاد آن نیز بیخبرند. ایشان علاوه بر اینکه در خانهٔ موسیقی عنوان مدیرعاملرادارند، در تعاونی مسکن اعضای خانهٔ موسیقی هم عضو هیات مدیره بوده و از تصمیمگیرندگان اصلی این تشکل می‌باشند. با توجه به تنوع سؤالات خبرنگاران و نگاه متفاوت آنها به زوایای گوناگون عملکرد درخشان خانهٔ موسیقی طی این سال‌ها، من سعی می‌کنم پاسخ نظرات ایشان در بخش تعاونی مسکن اعضای خانهٔ موسیقی را بنویسم. در مورد صحبتهای آقای نوربخش در باب زمین و شراکت بهتر است اندکی به گذشته بازگردیم و مطالب را پس از درج خبری تحت عنوان فروش و انتقال غیرقانونی زمین پروژهٔ چکاوک به تعاونی مسکن اعضای خانهٔ موسیقی توسط تعاونی مسکن انجمن منحلهٔ صنفی روزنامهنگاران و تناقضات گفتاری اعضای هیاتمدیرهٔدو تعاونی در این مورد،  آغاز کنیم.

با یکگشتوگذار ساده در فضای مجازی درج این خبر در روزنامه‌ها و خبرگزاری های متعدد قابل دریافت است.

با توجه به مطالبی که در مورد فروش و واگذاری غیرقانونی زمین چکاوک از طرف روزنامهنگاران اعلام شد و پاسخی که مسعود هوشمند رضوی مدیرعامل و رئیس هیاتمدیرهٔ  مادام العمرتعاونی مسکن انجمن منحلهٔ صنفی روزنامهنگاران، در روزنامههای رسمی داده بود، انتظار داشتیم حداقل یکی از اعضای هیاتمدیرهٔ تعاونی مسکن اعضای خانهٔ موسیقی در مقام پاسخگو!!!، توضیحاتی را در خبرگزاری‌ها و روزنامههای رسمی کشور ارائه دهند.

در پاسخ به مطالب مطرحشدهٔ اعضای معترض تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران در روزنامه‌ها و خبرگزاریهای رسمی کشور، آقای مسعود هوشمند رضوی مدیرعامل و رئیس هیاتمدیرهٔ این تعاونی مطالبی را تحت عنوان جوابیه منتشر کردند. دربند4جوابیهٔ آقای مسعود هوشمند رضوی تاکید شده که زمینهایپروژهٔ چکامه (روزنامهنگاران) و چکاوک (خانهٔ موسیقی) به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی واگذار نشده است و این زمین‌ها تمام و کمال در ید تعاونی انجمن صنفی روزنامهنگاران است.

از طرفی آقای پیرنیاکان در پی گیریهای ما اعلام کردند که ما تا الان هیچ زمینی را خریداری نکرده‌ایم و فقط با تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران شریک شده‌ایم!!!!!!!!!!!!!!

در غیرحقوقی و بیاساس بودن پاسخ هیاتمدیرهٔ تعاونی مسکن اعضای خانهٔ موسیقی، کوچک‌ترین شکی نیست، برای همین به نمایندگی از دوستان عضو در پروژهٔ چکاوک بر آن شدم تا توضیحاتی را پیرامون مسائل مطرحشده در قبال زمین پروژهٔ چکاوک برای روشن شدن اذهان عمومی و تشریح کاملتر مسائل پیرامون آن، ارائه نمایم.

همانطور که همهٔ اعضاء می‌دانند  واحدهای چکاوک پس از انتخاب واحد به آنها تحویل موقت شده است.

وطبق قرارداد رسمی احداث و واگذاری: پس از مشخص شدن بهای تمامشده اختصاصی واحدها، جلسهٔ انتخاب واحد  برگزار می‌شود.

اگر به چند نکته در قراردادهای رسمی اعضاء و هیاتمدیرهٔ تعاونی توجه کنیم، بهراحتی متوجه می‌شویمزمین جزئی از قرارداد و حق طبیعی اعضاء و مالکان حقیقی چکاوک می‌باشد. همچنین لازم به توضیح است که بهجز2 قرارداد رسمی، یعنی قرارداد احداث و واگذاری(اسفند 1389) و صورتجلسهٔ تحویل موقت (مهر 1391)، تمامی نامهها و ارسال و مراسلات یکطرفۀ تعاونی بیاساس بوده وهیچیک از آنها ارزش حقوقی و اجرایی نداشته و اکثر آنها فقط و فقط در حد نامههاییتهدیدآمیزآنهم با ادبیاتی سخیف و سطح پایین بوده است.

در مطالب منتشرشده در خبرگزاریها و روزنامهها آمده بود که فروش زمین چکاوک غیرقانونی بوده و دلیل اصلی آن وجود معارض در این زمین اعلامشده. با توجه به قراردادهای سال 1385 و 1386هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران و اعضای آن تعاونی ، این زمین بخشی از سرمایه و مشاعات اعضای پروژۀچکامه(روزنامهنگاران) محسوب میشده. بنابراین فروش آن میبایست با موافقت تکتک اعضای ذینفع آن پروژه باشد و لازمۀ این مساله تشکیل مجمع و مطرحشدن این مساله و جلب رضایت همگی اعضاء بوده که این امر در آن تعاونی صورت نگرفته و هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران بدون موافقت و رضایت تمامی اعضایشان این زمین را به ما فروختهاند. نکتۀجالبتر اینجاست که زمین پروژۀ چکاوک در سال 1389 به تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی واگذارشدهدرحالیکه مجمع تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران در اواسط سال 1390برگزارشده است که اسناد و مدارک مربوط به آن در خبرگزاری تسنیم موجود و برخی از آنها قبلامنتشرشده است.

این در حالیست که برای پاک کردن صورت مساله، هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن خانۀ موسیقی با هماهنگیهایدوطرفه بین دو تعاونی ، اعلام میکنند که اصلا زمینی خریدارینشده و ما فقط با آنها شریکیم.

اولا طبق بند 1 از مادۀ3اساسنامۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی ، هیاتمدیرۀ ما موظف بوده برای احداث مسکن در ابتدا زمین تهیه و خریداری کند. و طرح مسالۀ شراکت اصولاغیرقانونی و غیرحقوقی و خارج از اصول اولیۀ اساسنامه میباشد.

2- طبق تبصره 3 از همان ماده در اساسنامه : انجام موضوع و فعالیتهای مذکور در این ماده در رابطه با تهیۀ زمین و تفکیک آن و احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آنها به اعضاء طبق مقررات و آئیننامه خواهد بود که نمونۀ آن بهوسیلۀ وزارت تعاون تهیه و تنظیمشده و به تصویب مجمع عمومی عادی تعاونی رسیده است بنابراین هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی موظف بوده در زمینی مشخص و معینی که خریداری کرده عملیات ساختوساز را آغاز نماید. در فصل دوم  ، مادۀ5 از آئیننامۀ اجرایی اساسنامۀشرکتهای تعاونی مسکن آمده است که : خرید زمین از منابع غیردولتی (آزاد و نهادهای عمومی غیردولتی) بایستی با انجام تحقیقات اسناد وزارت مسکن و شهرسازی و سایر مراجع زیربط ، جهت روشن شدن وضعیت مالکیت زمین و ممنوع المعامله نبودن مالک ، اجازۀنقلوانتقال ، نوع کاربری ، امکان ساخت واحدهای مسکونی درآن و با تصویب مجمع عمومی عادی صورت بگیرد. بنایر این هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی موظف بوده قبل از خرید زمین پروژۀ چکاوک در مورد وضعیت مالکیت آن ، تحقیقات لازم را به عمل میآورده.

3- در فصل ششم از همین اساسنامه آمده است که : هرگونه اقدام خلاف قوانین و مقررات و اساسنامۀ تعاونی ازجمله موارد زیر تخلف محسوب میشود و موجب پیگرد قانونی است.

معاملۀ زمین یا واحدهای مسکونی دارای معارض و ...

 4- با توجه به تبصرۀ4مادۀ3اساسنامۀ تعاونی مسکن ،  اصولابحث شراکت با سایر تعاونیها منتفی هست چون زمانی بحث شراکت با انجمن صنفی روزنامهنگاران صحت قانونی دارد که اعضای تعاونی ما واجد شرایط تعاونی آنها باشند ، یعنی اول اینکه عضو انجمن صنفی روزنامهنگاران باشند و در ثانی در این زمینه فعالیت رسمی و صنفی و شغلی داشته باشند.

5- در تبصرۀ6 همین ماده از اساسنامه آمده است که : درصورتیکه به دلایل موجه به تشخیص وزارت تعاون و تصویب مجمع عمومی امکان خانه یا آپارتمانسازیبوسیلۀ شرکت تعاونی برای اعضا فراهم نباشد ، شرکت میتواند در مورد واگذاریهایزمینهایخریداریشده به اعضاء یا فروش آنها و یا تبدیل آنها اقدام نماید.

توضیح اینکه این امر در تعاونی انجمن صنفی روزنامهنگاران صورت نگرفته ، این تعاونی ، هم شرایط ساختوساز برای اعضای خود را داشته وهم برای واگذاری زمینی که جزء سرمایۀ اعضای تعاونی بوده ، هیچ توافقی با تکتک اعضای ذینفع  آن صورت نگرفته است و اصولا مجمعی هم برای توافق کل اعضا و جلب رضایت آنها جهت فروش و واگذاری زمین ، تشکیل نشده است. همانطور که ذکر شد اولین مجمع این تعاونی چندین ماه پس از فروش و واگذاری زمین پروژۀ چکاوک برگزارشده است.

جدای از تخلفات متعدد و فاحش و خلاف اساسنامه ، هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی حتی  یکبار هم بهطور دقیق  قراردادهای رسمی بین خود و اعضاء را نخواندهاند و از محتوی و جزئیات آن اطلاع دقیقی ندارند وتمامی استنادات آنها به پاسخهای غیر مسولانۀ و هدفمند! هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن روزنامهنگاران است و اصولا مطالبی که در پاسخ آنها به اعضا ارائه میشود ، از جای دیگر به آنها دیکته میشود ، حتی نامههای اداری تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی  حاوی ادبیات و نوشتاری مشابه با آنچه است که در تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران به چشم میخورد. ضمن اینکه جناب نوربخش در بیانات خود فرمودهاند قرار بوده واحدها در پروژههای چکاوک و کوروش 2 ساله تحویل اعضا شود ، در حالی در قرارداد رسمی زمان ساخت یکسال در نظر گرفتهشدهبهاضافۀ3 ماه جهت امور پیشبینینشده.

این موضوع و موارد دیگر نشان میدهد که ایشان اطلاع چندانی از مفاد قراردادهای احداث و واگذاری مسکن در تعاونی و قوانین مربوط به تحویل موقت (مادۀ39 شرایط عمومی پیمانها) و ... ندارند.

حال نگاهی میاندازیم به نکاتی از قرارداد احداث و واگذاری پروژۀ مسکونی چکاوک که در اسفند 1389 مابین هیات مدیره و اعضای ذینفع تعاونی منعقد شد.

در مادۀ4تبصرۀ3بهصراحتاشارهشده به اینکه : پس از مشخص شدن بهای تمامشده اختصاصی واحدها ، جلسۀ انتخاب واحد (20 شهریور 1391) برگزار میشود.

همچنین در تبصرۀ3 از مادۀ6 همین قرارداد آمده است که : قیمت محاسبهشدۀ نهایی (متری 550000 تومان + حداکثر5 تا 10 درصد تلورانس) ، شامل زمین ، ساختوساز و امورات مشاعی مانند دیوارهای پیرامون و محوطهسازیمیشود.

آنوقت چگونه هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی ادعا میکنند که زمینی خریدارینشده و ما فقط شریکیم؟

با پی گیریهایپیدرپی و متعدد از طریق بازرس فعلی تعاونی  هم به پاسخ شفاف ، مکتوب ، رسمی و مشخصی نرسیدیم.

(لازم به توضیح است که بازرس فعلی تعاونی مسکن خانۀ موسیقی از کارمندان این نهاد بوده و کاملا زیر نظر هیات مدیره در حال همکاری با آنها میباشد و اصولا ایشان خود را از هرگونه پاسخ مکتوب و مستدلی ، مبرا میدانند.)

اعضای هیات مدیره هم در پاسخهای پراکنده و جستهگریخته و ناهماهنگ اعلام میکنند که ما هیچ زمینی نخریدهایم و اصولا بهتر است بگوییم این هیاتمدیرۀ تحمیلی (*)هیچگاه پاسخگوی اعضای خود نبودهاند و در هنگام مواجهشدن با سوالات متعدد اعضای ذینفع تعاونی یا جلسات را به تشنج میکشانند و آن را ترک میکنند و یا در پاسخ میگویند : ما در جریان مسائل نیستیم و برای پاسخ ،  به هیاتمدیرۀ تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامهنگاران مراجعه کنید ...!!!

این در حالیست که اعضای ذینفعپروژۀ چکاوک پس از انتخاب واحد در تاریخ 20 شهریور  1391  ، در تاریخ 1مهر1391تسویهحساب کامل خود را با تعاونی انجام داده و صورتجلسۀ تحویل موقت را دریافت نمودهاند که این تسویهحساب طبق قرارداد و اسناد رسمی شامل حال زمین هم میشده است. ولی از آن تاریخ هیاتمدیرۀ تعاونی از مراجعۀ اعضای ذینفع به واحدهای خود ممانعت به عمل میآورد و اعضای ذینفع این پروژه از حق بدیهی خود سلب شدهاند.

در بخشی از فرمایشات جناب نوربخش چنین نقلشده است که 43 نفر از اعضای پروژۀ چکاوک واحدهای خود را تویلگرفتهاند. این در حالیست که هنوز هیچیک از اقدامات قانونی پس از تحویل موقت در مورد اعضای این پروژه ازجمله تعیین هیاتمدیرۀ داخلی بلوکها و ... انجامنشده و پس از دریافت مبالغ غیرقانونی کلان از اعضا ، واحدها به حال خود رهاشده و از ورود اعضا به محوطۀ پروژه ممانعت به عمل میآید.

اعضای تعاونی مسکن خانۀ موسیقی امیدوارند با مطرحشدن این حقایق در خبرگزاریها و مطبوعات رسمی کشور ، بتوانند این مسائل و مشکلات را به سمع و نظر مسوولین مربوطه برسانند و همچنان امیدوار به این مساله باشند که بتوانند روزی بهحقوحقوق قانونی خود برسند.

(*) لازم به توضیح است که هیاتمدیرۀ فعلی تعاونی مسکن خانۀ موسیقی در مجمعی فرمایشی و بهزعم خود، قانونی، خود را جهت ابقاء به اعضای تعاونی تحمیل کردند. در این مجمع از ورود اکثر اعضای تعاونی به بهانۀ عدم عضویت در تعاونی ، جلوگیری به عمل آمد. همچنین این هیات مدیره به بهانۀ درج مهلت کاندیداتوری در آگهی 1 مجمع و عدم درج آن در آگهی 2 و همچنین عدم درج در وبسایت رسمی و اطلاعرسانی شفاف ، مانع کاندیداتوری سایر اعضاء شده و عملا در میان جمع کوچکی از اعضاء خود را به تعاونی تحمیل کردند. طبق اساسنامه درج دستور کامل جلسۀ مجمع در روزنامه برای تعاونیهای بالای 100 عضو الزامیست . علاوه بر آن درج کامل آگهی در وبسایت رسمی تعاونی هم الزامی است و این در حالی است که درج دستور جلسه بهطور کامل و شفاف در وبسایت رسمی تعاونی انجامنشده بود. همچنین در آگهی 2  جلسۀ مجمع در روزنامه اطلاعات فقط به ذکر زمان مجمع بسنده گزدیده بود و در آن آگهی صحبتی از زمان تمدید مهلت قانونی کاندیداتوری نشده بود.

طبق فصل اول ، مادۀ7  اساسنامۀ تعاونی مسکن اعضای خانۀ موسیقی : سرمایۀاولیۀ تعاونی مبلغ 54600000 ریال است که به 182 سهم 300000 ریالی تقسیم گردیده است. بنابراین طبق اساسنامه تمامی این 182 عضو با توجه به پرداخت حق عضویت خود به صندوق تعاون کشور، حق شرکت درتمامی مجامع تعاونی را داشتهاند و جلوگیری از حضور اعضاء از تخلفات آشکار و متعدد این هیات مدیره میباشد. همچنین واگذاری واحد مسکونی به افراد غیر عضو از دیگر تخلفات آشکار هیاتمدیرۀ تعاونی بوده است.

علیرضا جواهری

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران