گروه‌های رویت هلال ماه رمضان در ارتفاعات گلستان مستقر شدند


گروه‌های رویت هلال ماه رمضان در ارتفاعات گلستان مستقر شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد استهلال ماه استان گلستان گفت: گروه‌های رویت هلال ماه مبارک رمضان از امروز در ۲ منطقه از ارتفاعات استان گلستان مستقر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: از امروز دو گروه رویت هلال ماه مبارک رمضان در 2 منطقه خالدنبی و درازنو استان گلستان مستقر شدند که دارای تجهیزات و گروه‌های فنی و روحانی هستند.

رئیس ستاد استهلال ماه استان گلستان با بیان اینکه مکان‌هایی که گروه‌ها به آنجا اعزام می‌شوند از قبل پیش‌بینی شده‌ و نقاطی هستند که موانع طبیعی کمتری برای رصد ماه وجود داشته باشد، تصریح کرد: به منظور هماهنگی در مناطق اهل سنت دیروز با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات اهل سنت به تشریح و وضعیت پرداخته شد و از امروز 2 گروه اعزام شدند.

حجت الاسلام خیرخواه گفت: هر چند یقین داریم فردا ماه روئیت نخواهد شد و چهارشنبه رویت می شود اما تصمیم گیری و اعلام اول ماه مبارک رمضان به عهده ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی است اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که پنجشنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: این افراد با تجهیزات کامل مثل تلسکوپ، دوربین، جی پی اس و غیره در ارتفاعات مستقر می‌شوند و پس از استقرار در مکان‌هایی که از قبل جانمایی شده به کار رویت ماه می‌پردازند و نتیجه را بلافاصله به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon