ارسال پیامک تایید برای ۵۰ هزار متقاضی پرداخت جریمه نقدی غیبت


ارسال پیامک تایید برای 50 هزار متقاضی پرداخت جریمه نقدی غیبت

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان وظیفه عمومی با اشاره به ارسال احضاریه برای کسانی که شرایط طرح پرداخت جریمه نقدی مشمولان غیبت از سربازی را کسب نکرده‌اند، از ارسال پیامک تایید برای ۵۰ هزار متقاضای در این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار سید حمید صدرالسادات در حاشیه جلسه معاونان سازمان وظیفه عمومی از سراسر کشور با اشاره به ادامه‌دار بودن بررسی‌های درخواست متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب، اظهار داشت: در سنوات قبل به دنبال سیاست‌های موجود مشمولانی که غیبت آنها از یک زمان بیشتر می‌شد از معافیت برخوردار می‌شدند ولی امسال در جمع‌بندی‌های انجام شده مقرر شد تا در ازای پرداخت جریمه نقدی این افراد از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

وی با رد کاهش انگیزه خدمت به دنبال اجرای این طرح، گفت: ماده 10 و ماده 35 قانون وظیفه عمومی اقداماتی را برای برخورد با مشمولان غایب در اختیار ما قرار داده است و محرومیت از اخذ گذرنامه، ادامه تحصیل، استخدام در مراکز دولتی و خصوصی و ... از جمله این موارد است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: همچنین طرح مذکور تنها برای کسانی است که تا پایان سال 94، 8 سال غیبت از خدمت سربازی را داشته باشند و از این رو نمی‌توان گفت که اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه غیبت در میان مشمولان می‌شود.

صدرالسادات در خصوص بررسی‌های انجام شده درباره متقاضیان این طرح گفت: تاکنون 50 هزار پیامک برای متقاضیان این طرح که مورد تایید قرار گرفته‌اند ارسال شده است و همچنین پیامکی با محتوای اطلاع‌رسانی برای افرادی که نتوانستند شرایط این طرح را احراز کنند ارسال شده که باید هر چه سریع‌تر برای اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی یکی دو ماه آینده زمان برای ثبت‌نام مجدد مشمولان این طرح اعلام خواهد شد از سخت‌گیری و برخورد با مشمولان غایب از خدمت خبر داد و افزود: در این طرح در صورت لزوم برای متقاضیانی که نتوانسته‌اند شرایط احراز را کسب کنند احضاریه ارسال می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی در پایان از پیگیری قانونی برای بازگرداندن پولادی به کشور و برخورد قضایی با وی خبر داد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon