۳۰۰ میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب از ارس

300 میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب از ارس

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان‌شرقی اتمام جاده تبریز – اهر در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب از ارس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، داود بهبودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره تشکیل مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار داشت: در ادبیات مدیریتی دنیا نظام برنامه ریزی به عنوان نظام کارشناسی و تصمیم سازی تعریف شده و در یک جامعه اصلاح ساختار نهادها و فرهنگ‌ها و روابط بین نهادها را به عهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی، افزود: با توجه به شکاف موجود بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، برای کاهش و رفع این شکاف دولت‌ها باید تلاش و فعالیت مدوام داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت و پایش اطلاعات، گفت: به دلیل اینکه کشور ما دارای منابع و ذخایر عمده نفتی و گازی بوده و سال‌هاست از این ذخایر منابع مالی کسب کرده‌ایم، دولت‌ها باید برای تخصیص مناسب این منابع به صورت دقیق ورود پیدا کنند.

انحلال سازمان  مدیریت در دولت گذشته موجب تخریب جایگاه تصمیم سازی شد

بهبودی با بیان اینکه انحلال این سازمان در سال 88 موجب تخریب جایگاه تصمیم سازی و تسریع در رفع شکاف‌های توسعه شده و توانمندی نظام برنامه‌ریزی را به صفر رساند، تصریح کرد: در 110 سال اخیر بیشترین درآمدهای نفتی ارزی در این چند سال تعطیل شده وصول شد، اما گر سازمان منحل نشده بود از این سوراخ دوبار گزیده نمی‌شدیم چنانکه قبل از انقلاب نیز به دلیل عدم وجود نظام برنامه‌ریزی در این مورد زیان دیدیم.

احیای مجدد سازمان، بازگشت به تدبیر و عقلانیت بود

وی افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید قبل از انتخابات یکی از وعده هایش احیای سازمان مدیریت بود و این امر پس از فراهم شدن مقدمات در سال گذشته انجام شد و معاونت برنامه  به سازمان تبدیل شد و در این زمینه سازمان برنامه‌ریزی در استان آذربایجان به عنوان اولین استان تشکیل شد و به عبارتی احیای مجدد سازمان در کل بازگشت به تدبیر و عقلانیت  در مدیریت و پرهیز از تصمیمات سلیقه‌ای بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بدنه سازمان تحلیل رفته و برای احیای انرژی نیاز به  اصلاح ساختار، تحول سرمایه‌های انسانی و در بخشی دیگر بازگرداندن اقتدار کارشناسی است

بهبودی در خصوص ساختار بودجه‌ای استان، گفت: استان از لحاظ سرزمینی  حدود 3 درصد از مساحت سرزمین کشور را در اختیار دارد و از لحاظ جمعیتی 5 درصد و از لحاظ بودجه‌ای 4 درصد و از لحاظ پروژه‌های ملی در جایگاه استانی قرار داریم.

وی گفت: در سال جاری 216 میلیارد تومان برای پروژه های استانی و  برای برخی از پروژه‌ها که ملی بوده و بعدا استانی شده‌اند 135 میلیارد تومان اعتبار تعیین شده  که این آمار در مقایسه با سال گذشته 134 درصد رشد داشته و همچنین اعتبار پروژه‌های ملی از 560 میلیارد تومان به 930 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی، در خصوص تعداد پروژه‌های استانی، گفت: یک هزار و 787 پروژه در سال 93 بود که از این تعداد 620 پروژه نیمه تمام مانده و 279 پروژه در سال 93 به اتمام رسیده و از این تعداد سک هزار و 258 پروژه حالت مستمر دارند.

وی با بیان اینکه 92 پروژه ملی و 32 پروژه ملی استانی شده داریم، افزود: در سال جاری نیز پیش بینی می‌شود 300 پروژه به اتمام برسد.

بهبودی تصریح کرد: دولت گذشته در  4 دوره سفر به استان ما 15 هزار میلیارد تعهدات انجام داده و از این آمار تنها 12 درصد محقق شده  که با توجه به این مسائل و محدودیت‌های مالی دولت تدبیر و امید هیچ پروژه‌ای آغاز نشده و با توجه به محدودیت های مالی و تعداد پروژه های نیمه تمام در استان پروژه های نیمه تمام با توجه به اولویت بندی و فازبندی تعیین شد تا پایان سال 95 به اتمام برسد.

اتمام جاده تبریز – اهر در سال 95

وی با بیان اینکه در سفر اخیر دولت تدبیر و امید به استان اولویت های استان در بخش زیرساخت های حمل و نقل و آب مطرح شد، گفت: با توجه به این امر در خصوص جاده تبریز – اهر که 50 کیلومتر با مشکل مواجه بود دولت علاوه بر اعتبار سال جاری 20 میلیارد در سال آینده به علاوه 20 میلیارد تومان دیگر اختصاص داده خواهد شد تا در سال 95 به اتمام برسانیم.

300 میلیون یورو فاینانس برای انتقال آب از ارس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی،گفت: همچنین با توجه به اینکه خط انتقال آب زرینه رود به تبریز تنها برای شرب و صنعتی بوده است پروژه انتقال آب ارس به تبریز مطرح شد که برای این منظور از حق آبه  ایران که تا به امروز استفاده نشده براشت خواهد شد.

وی تصریح کرد: خط انتقال آب ارس به عنوان آب شرب و صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و برای اجرای بخشی از این پروژه 300 میلیون یورو فاینانس برآورد شده که در سفر اخیر نیز مجوز آن از طریق دولت از شورای اقتصاد پیگیری می شود.

بهبودی با اشاره به پروژه قطار شهری تبریز به عنوان یکی دیگر از اولویت های مطرح شده در این سفر، تصریح کرد: مترو تبریز که به یک پدید چشم آزار تبدیل شده، قسمتی از خط یک تا بلوار استاد شهریار به طول 6 کیلومتر آماده بوده اما به دلیل نبود رام غیر فعال است و تا میدان ساعت 11 کیلومتر تا نیمه اول سال 95 و 7 کیلومتر دیگر تا لاله در صورت تامین اعتبار به پایان خواهد رسید

517 میلیون یورو فاینانس برای خط دوم قطار شهری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان‌شرقی، در خصوص تامین اعتبار خط دوم نیز، گفت: در مورد خط دوم نیز که طرح مشارکتی بین دولت و شهرداری تبریز است 517 میلیون یورو فاینانس برآورد شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon