«سکانس بیداری» مهر ماه امسال در استان فارس برگزار می‌شود


«سکانس بیداری» مهر ماه امسال در استان فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان فارس گفت: چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با عنوان «سکانس بیداری» مهرماه امسال به صورت غیرمتمرکز در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیژن کیا بعد از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح چگونگی برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بسیج که سکانس بیداری نام دارد پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر فشارها و عنادهای بسیاری با ایران اسلامی وجود دارد باید در تمام ابعاد در زمینه معرفی هویت ایرانی و اسلامی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در دوران مختلف هویت ایرانی اسلامی دچار تحولاتی شده است افزود: هنر در این زمینه نقش ارزنده‌ای داشته و تمام مباحث هویت ایران اسلامی ما از طریق هنر به نسل‌های آینده منتقل شده و تلاش در حوزه هنر و فرهنگ برای صیانت از هویت ماست.

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه هویت ایرانی و اسلامی ما با نظرات امام خمینی(ره) بعد جهانی یافته است خاطرنشان کرد: هویت ملی ایرانی با دمیده شدن روح اسلامی وسیع‌تر شده است هرچند که بدل هم ایجاد شده و داعش شکل تقلب یافته و آسیب‌دار این اندیشه است و غرب آن را در مقابل ما قرار داده اما به همین دلایل ضرورت دارد ضعف‌های هنر تقویت شود و داشته‌های ما به نسل‌های آینده انتقال یابد.

دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سکانس بیداری» با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره در مرکز استان فارس تشکیل شده است تصریح کرد: این جشنواره در هفته نخست مهرماه امسال برگزار می‌شود.

کیا با بیان اینکه محورهای موضوعی این جشنواره در ده بخش مطرح شده است عنوان کرد: بخش بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شامل ولایت، رهبری، عدالت‌طلبی، استقلال، آزادگی، استکبارستیزی، دین‌باوری، ایثار، شهادت و مهرورزی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر این جشنواره بیداری اسلامی و مقاومت ملل است که خود تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت‌های اسلامی، تجلیل از قیام و مقامت مردم به پاخاسته را شامل می‌شود بیان کرد: انتظار، امید، آرمانگرایی، مضامین آئینی و اجتماعی، تحقق شعار سال، مقابله با جنگ نرم، افشای جنایت‌های گروه‌های تکفیری داعش و غیره، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت(ع)، دفاع مقدس و نمود آن در استان و معرفی ارزش‌های انقلابی و جهادی از دیگر بخش‌های این جشنواره است که می‌تواند مورد توجه فیلمسازان قرار گیرد.

دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سکانس بیداری» با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره پنجم شهریورماه امسال اعلام شده است اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده برای تمدید مهلت ارسال آثار در نهایت 15 شهریور به عنوان آخرین زمان ارسال آثار تعیین شد که غیر قابل تمدید است.

مسئول انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه برای هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره بخش‌های جنبی از جمله کارگاه‌های آموزشی پیش‌‌بینی شده است افزود: در دیگر بخش جنبی نیز فیلم‌های برجسته جشنواره‌های دیگر در این جشنواره به نمایش درمی‌آید و برای اصحاب رسانه کارگاه نقد فیلم برگزار می‌شود.

کیا با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم و فیلم‌نامه همان اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند گفت: هدف از برگزاری این جشنواره استعدادیابی افرادی است که در زمینه هنر متعهد تلاش دارند و حمایت و تقویت این هنرمندان در دستور کار بسیج هنرمندان استان فارس قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌نامه‌نویسی، فیلم داستانی، فیلم مستند، انیمیشن و نماهنگ بخش‌های این جشنواره در بخش مسابقه جشنواره است خاطرنشان کرد: دو فیلم‌نامه برتر جشنواره به تهران ارسال شده و کمک هزینه ساخت فیلم را دریافت می‌کنند.

دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سکانس بیداری» با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق گروه‌ها و کانون‌های هنری به دبیرخانه ارسال کنند تصریح کرد: اگر هنرمندان قصد ارسال آثار از طریق ایمیل را داشته باشند باید فیلم‌نامه را در قالب فایل word با فونت نازنین و اندازه 14 تایپ کرده و همراه با مشخصات خود به آدرس اینترنتی www.bhfars.ir و یا bhfars94@yahoo.com ارسال کنند.

کیا با اشاره به اینکه برای برگزاری غیرمتمرکز این دوره از جشنواره فیلم کوتاه بسیج در سطح استان تلاش شده است بیان کرد: برخی از آثار به صورت هم‌زمان در شیراز و چند شهرستان استان فارس اکران می‌شود.

نیما زارع، مسئول بسیج هنرمندان استان فارس، نیز در این نشست که در منزل شهید سیّد مهدی رکنی برگزار شد اظهار داشت: شهید رکنی به عنوان شهید شاخص استان فارس در سال 94 انتخاب شدند و ایشان هم در رشته نمایش و هم در فضای فیلم‌سازی فعالیت داشتند که در حال حاضر برادر ایشان که همراه همیشگی برادر شهید خود بودند نیز از پیشکسوتان تئاتر استان فارس هستند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب برای رسیدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه شعبه‌های فرهنگ و هنر به ویژه سینما احترام ویژه قائل است افزود: انقلاب ما به دنبال سینمای مطلوب و فیلم مطلوب است.

مسئول بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه سینمایی که پیام نداشته باشد سینمای انقلاب نیست و پیام این سینما پیام انقلاب است خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره رشد سینماست و با هدف پیدا کردن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده است.

زارع تصریح کرد: با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای در حال پشیرفت است و تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت مردم دارند از فردا اکران فیلم‌های هسته‌ای در مساجد و مراکزی که امکان اکران فیلم داشته باشند با تولیت کانون‌های هنرمندان در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon