اعتبارات شورای شهر آمل صرف اجرای ساماندهی زباله می‌شود

اعتبارات شورای شهر آمل صرف اجرای ساماندهی زباله می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی آمل گفت: در اجرای طرح ساماندهی زباله شورای شهر آمل، همه اعتبارات شهر صرف اجرای ساماندهی زباله شهر آمل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، خسرو ابراهیم‌زاده امروز در همایش طرح ساماندهی مدیریت پردازش جامع پسماندهای جامد حوزه مرکزی  مازندران در سالن سرای مهر آمل با تاکید براینکه موضوع زباله یکی از معضلات اصلی و خواسته کشور و مازندران است، اظهار داشت: مازندران با سواحل آزاد میزبان مسافران از سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال‌ 94 بنا بر منویات مقام معظم رهبری همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت اعلام شده است، تصریح کرد: در یک‌ سال‌ونیم اخیر یک زنجیره‌ای در این استان بین مسئولان استانی و شهرستانی شکل گرفته است تا به وضعیت زباله رسیدگی جدی صورت گیرد.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: مکاتباتی با معاون ریاست جمهوری اسلامی انجام شد و طی این نامه‌نگاری دستور پیگیری با هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی کشور در کمترین زمان دادند،  این مشکل و معضل یک چالش در دستور کار قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل افزود: در این نشست اعضای شورای شهر و شهردار 15 شهر مازندران دعوت شدند و کارگروه طرح ساماندهی زباله و مدیریت پسماند جامد با حضور این افراد طی نشست‌های متعدد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون از روزانه با جمع‌آوری 3 هزار و 500 تن تولیدی زباله در این استان حدود 500 تن شامل این 15 شهر می‌شود، یادآور شد: با برگزاری این نشست‌ انتظار می‌رود اقدامات موثری برداشته شود و با وجود اختلاف سلیقه‌ای بر واگذاری زمین که مورد توجه رسیدگی استاندار مازندران قرار گرفته است، با یک نگاه بسیار بلندی از سوی هیات امنا گرفته شود.

ابراهیم‌زاده با تاکید براینکه امیدواریم در یک جمع‌بندی اولیه با حضور کارشناسان برای ایجاد صنعت پلاسما در این شهرستان به نتیجه جامعی برسیم، اظهار داشت: اکنون روزانه 55 تا 70 متر مکعب شیرابه آن وارد رودخانه هراز می‌شود.

وی نخستین اولویت این شهرستان در بحث محیط زیست بیان و عنوان کرد: با توجه به اینکه مازندران برای کل ایران است و شاهد سالانه جذب گردشگران میلیونی است، باید نگاه ملی شود و مسئولان کشوری این نگاه را داشته باشند.

ابراهیم زاده با اعلام اینکه استارت اجرای این پروژه‌ها با موفقیت در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: مشکل اساسی در این محور رانش زباله هر لحظه از زمان خواهد بود و بزودی با راه‌اندازی سد هراز آب آشامیدنی یک میلیون مازندرانی را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: آمل در اجرای طرح حاضر است همه اعتبارات را بغیر از هزینه‌های جاری شهرداری و سازمان‌ها در همه امور عمرانی، فرهنگی، ورزشی و هنری را صرف این پروژه کند تا مشکل و معضل زباله برای ساخت کارخانه رفع شود.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon