افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در اردبیل


افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی با اعتبار 54 میلیارد تومان در اردبیل

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی در مراسم افتتاح سیلوی الدوز گندم اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که حدود 4 درصد محصولات کشاورزی کشور که شامل 3 میلیون تن تولیدات زراعی، 350 هزار تن محصولات باغی و 550 هزار تن محصولات دامی می‌شود.

وی گفت: در بعضی از تولیدات از جمله تولید دانه‌های روغنی، استان اردبیل امسال رتبه اول تولید دانه کلزا را به خود اختصاص داده است که متاسفانه سرمایه‌گذاری قابل قبولی در رابطه با صنایع تولیدی این محصول در استان انجام نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در مقابل تولید 850 هزار تن گندم در استان اردبیل فقط برای ذخیره سازی 50 هزار تن گندم،‌ سیلو در استان وجود دارد که با تکیمل سیلوی الدوز گندم در فازهای اول و دوم در حدود 100 هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی سیلو افزایش می‌یابد.

سروی تصریح کرد:‌ امسال در هفته جهاد کشاورزی در استان اردبیل،‌ بیش از 60 پروژه عمرانی،‌ تولیدی و اقتصادی در حوزه‌های مرتبط با کشاورزی در استان اردبیل با اعتبار بالغ بر 54 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

وی بیان کرد: امسال تولید 750 هزار تن گندم و خریداری حدود 600 هزار تن برای استان اردبیل پیش‌بینی شده است که تا به امروز در حدود 150 هزار تن گندم مازاد برای استان اردبیل خریداری شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon