تشییع پیکر شهدا "رزمایش مرگ بر آمریکا" بود

تشییع پیکر شهدا "رزمایش مرگ بر آمریکا" بود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اجتماع میلیونی روز گذشته، رزمایش مرگ بر آمریکا و رزمایش تسلیم نشدن در برابر سلطه بود، نسبت به توطئه دشمن برای دوقطبی کردن جامعه هشدار داد و گفت: دولت و مردم به دنبال ادامه راه شهدا هستند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر 270 شهید دفاع مقدس، گفت: اجتماع بسیار باشکوه مردم تهران در تشییع پیکر پاک شهدا به ویژه شهدای غواص که به اعلام رسانه‌های داخلی و خارجی میلیونی بود، حامل پیام‌های مهمی بود که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه پیام حضور مردم در تشییع پیکر شهدا این بود که نخواهیم گذاشت راه شهیدان کم‌رهرو یا بی‌رهرو بماند، تصریح کرد: در حساس‌ترین روزهای که کشور در آستانه تصمیم بزرگ است، شهدا آمدند که راه تصمیم را هموار کنند. تصمیم بزرگ آن است که مردم گفتند، همانطور که شهدا در آخرین نفس و حتی با دستان بسته در مقابل دشمن مقاومت کرده و زنده به گور شدند، ما نیز تا آخرین نفس دست از آرمان و مقاومت نخواهیم کشید.

آیت‌الله خاتمی افزود: انتظار آن است پیام حضور میلیونی مردم شنیده شود و برخی هم برای تلخ جلوه دادن این اجتماع بزرگ تلاش نکنند چرا که هیچ‌کس به دنبال مصادره شهیدان نیست و اگرهم کسی چنین قصدی داشته باشد موفق نخواهد شد؛ انتظار مردم این است که برخی راه شهیدان را دگرگون و غیرواقعی جلوه ندهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، راه شهیدان را  راه پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلانی، عزت‌مداری و ذلت‌ناپذیری دانست و تصریح کرد: راه شهیدان، فرهنگ مقاومت است لذا بر همین اساس بود که روز گذشته مردم شعارهای مقاومت و ذلت‌ناپذیری سر می‌دادند، کجای شعار مقاومت و ذلت‌ناپذیری مصادره شهیدان است؟ تاکید بر راه شهیدان، تکریم و پاسداشت شهیدان است نه مصادره آن.

وی با بیان اینکه، تیم مذاکره کننده هسته‌ای حتماً شعارهای مردم در حمایت از مقاومت را باور دارد، افزود: تردیدی نیست که تیم‌ مذاکره کننده هسته‌ای هم همانند تشییع کنندگان شهدا، عزت ایرات اسلامی را می‌خواهند و به دنبال پاسداری نظام جمهوری اسلامی هستند. معتقدم اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی تلاش دارند تا با پشتوانه فرهنگ مقاومت در عرصه دیپلماسی به پیروزی برسد و موفق باشد.

خاتمی، با تاکید بر اینکه "اجتماع باشکوه دیروز یک رزمایش بود، گفت: اجتماع میلیونی روز گذشته، رزمایش بیعت با شهیدان، رزمایش مرگ بر آمریکا و رزمایش تسلیم نشدن در برابر سلطه و در یک کلام رزمایش بیعت با ولایت بود.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به اصحاب رسانه نسبت به مراقبت از توطئه دشمن برای القای جامعه دوقطبی، تاکید کرد: همگان باید مراقب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند؛ دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است و برخی مصاحبه‌ها دامن زدن به خواست دشمن است.

وی در پایان گفت: در اجتماع بزرگ روز گذشته، وزرای کشور، اطلاعات، اقتصاد، سخنگوی دولت، رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور و برخی مقامات دولتی همراه مردم برای تشییع شهدا آمده بودند لذا نباید برخی اظهارات نادرست کنند ما مطمئن هستیم که قطعا دولت هم مثل مردم مصمم به ادامه راه شهیدان است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon