هنرستان‌های سراسر کشور تا شروع سال تحصیلی تجهیز می‌شود


هنرستان‌های سراسر کشور تا شروع سال تحصیلی تجهیز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ هنرستان‌های کشور تا شروع سال تحصیلی تجهیز و اعتبارات به حساب استان‌ها واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمصطفی آذرکیش ظهر امروز در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت:‌ یکی از کارهای اولویت‌دار وزارت آموزش و پرورش اجرای نظام آراستگی در کشور بوده که در هنرستان‌های استان اردبیل نیز اجرا شده است.

وی افزود: در بحث اعتبار تجهیزات هنرستان‌ها در تملک دارایی که در بودجه 93 پیش‌بینی شده بود، 100 درصد اعتبار به استان‌ها تخصیص داده شد که در سال 94 هم این میزان اعتبار با 40 درصد افزایش، تحقق پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: وزارت در نظر دارد اعتبار مورد نظر را تا شروع سال تحصیلی به حساب استان‌ها واریز کند.

آذرکیش با اشاره به سیاست‌های پنجگانه وزارت در زمینه مشارکت با دستگاه‌های دیگر دولتی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های وزارت در مورد تعامل و مشارکت با دیگر دستگاه‌های دولتی در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بوده که استان اردبیل در این رابطه تعامل خوبی با دستگاه‌های دیگر از جمله جهاد کشاورزی داشته است.

وی با بیان اینکه آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها را نباید فراموش کنیم، اظهار کرد: از ظرفیت تولیدی و دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستانی در بحث همایش‌ها و جلسات باید استفاده بهینه کرد که این امر هم سبب بالا رفتن اعتماد به نفس دانش‌آموزان خواهد شد و در کنار آن یک صرفه‌جویی اقتصادی برای آموزش و پرورش است.

مدیرکل کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارت‌خانه‌ها بیان کرد: تعامل تنگاتنگ با سایر وزارتخانه‌ها در راستای تفاهم‌نامه‌های عقد شده از اولویت‌های سیاست‌های کاری آموزش و پرورش است که استان‌ها باید از این فرصت برای بهره‌وری بیشتر هنرستان ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon