یک دهم تجارت گاز جهان در اختیار ایران قرار می‌گیرد

یک دهم تجارت گاز جهان در اختیار ایران قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه ایران به دنبال نزدیک شدن به عنوان دومین تولیدکننده گاز دنیا است گفت: تا چهار سال آینده ۱۰ درصد تجارت گاز جهان از آن ایران می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظر تربتی گفت: هم اکنون با تولید سالانه ١٨ میلیارد مترمکعب گاز، رتبه سوم تولید گاز دنیا در اختیار کشور ایران است که این رقم تا چهار سال آینده به ٤ میلیارد مترمکعب در سال خواهد رسید.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تبدیل شدن به دومین تولید کننده گاز جهان خبر داد و افزود: هم اکنون با حدود ٤٥ تا ٥ میلیارد مترمکعب فاصله زیادی با سومین تولیدکننده گاز دنیا داریم، اما طبق برنامه ریزی‌ها قرار است علاوه بر حفظ سطح تولید فعلی، با رشد ٧١ درصدی تولید به دومین تولیدکننده گاز جهان نزدیک شویم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده پیش بینی شده است تا چهار سال آینده، کشورمان ١ درصد از تجارت جهانی گاز و رتبه نخست فناوری منطقه را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: همچنین بر اساس افق ١٤ ٤، تا چهارسال آینده پوشش جمعیتی گازرسانی کشور به ١ درصد رسیده و طول خطوط لوله کشور از ٣٦ هزار کیلومتر به ٤٥ هزار کیلومتر و تعداد ایستگاه های تقویت فشار از ٧٦ به ١ ٥ ایستگاه افزایش خواهد یافت.

تربتی اعلام کرد: با توجه به استراتژیهای صنعت گاز کشور، تا چهار سال آینده به ٦٢,٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت گاز کشور نیازمندیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه