همه باید پای صندوق‌های رأی بیایند/ رقابت در ایران شکست ندارد

همه باید پای صندوق‌های رأی بیایند/ رقابت در ایران شکست ندارد

خبرگزاری تسنیم: خطیب امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران در گلوی دنیای استکبار بود، گفت: هر کس به اسلام علاقه‌ای ندارد ولی به ایران علاقمند است، پای صندوق‌های رأی می‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز‌جمعه تهران در نماز عبادی - سیاسی این هفته، با تبریک ولادت امام سجاد (ع)، امام حسین(ع) و قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار داشت: این انتخابات با چنین روزهای پربرکتی مقارن شده ‌و از خدا می‌خواهیم ‌به حق این روزها عزت و صلاح را به این کشور عطا فرماید و مصلحت مردم را در ابعاد سیاسی‌، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند و آن کس که کارآمد تر است را به دل مردم بیندازد تا او را انتخاب کنند. 

وی با بیان اینکه هویت انتخابات در جمهوری اسلامی با انتخابات دنیا متفاوت است، گفت: هویت انتخابات در طریق نظام جمهوری اسلامی است اما در آمریکا انتخابات برای این است که رئیس جمهوری از این حزب یا آن حزب تعیین شود و بحثی از مکتب وجود ندارد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران افزود: فلاسفه می‌گویند ‌ارزش همه چیز به ارزش غایی آن است لذا باید ببنیم که هدف چیست؟ هدف نظام جمهوری اسلامی،‌ اسلام است و آن جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره)‌پایه گذار آن بود و شهدا پای آن خون ریختند و مقام معظم رهبری آن را ادامه داد و ملت آن راه را می‌پیماید، اسلام است‌ لذا با وجود این هدف، هویت انتخابات با تمام انتخابات دیگر متفاوت است. 

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: حفظ کشور ایران نیز در انتخابات مطرح است ‌چرا‌که ایران در گلوی دنیای استکبار بود و آنها می‌خواهند باز هم با حیله و نیرنگ این کشور را باز گردانند. اصل کشور و استقلال کشور مربوط به نظام اسلامی است. 

وی اظهار داشت: انتخابات کشور هر طور که انجام شود،‌کسی  آمریکا و فرانسه را صید و شکار نمی‌کند ولی بحث در مورد ایران است. در دنیای استکبار جمعیت نقش چندانی ندارد و در میان کشورها یک یا دو حزب بالاخره پیروز می‌شود و آنها سازمان ملل و مجامع بین المللی را در دست دارند ولی نظام اسلامی ابزاری ندارد.

خطیب امروز نماز‌جمعه تهران با طرح این پرسش که در درون نظام اسلامی چه چیزی وجود دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی از نظر اقتصادی، اجتماعی و ..... ملت، جوانان رشید و مغزهای باز دارد و بعد از انقلاب اسلامی نیز تاکنون دانشگاه‌ها توانسته‌اند برای کشور عزت ایجاد کنند لذا آنچه مال و منال و ابزار و وسایل برای نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور محسوب می‌شود، همان ملت بزرگ ایران است‌.

آیت‌الله امامی کاشانی یاد آور شد: اینکه اصرار می‌شود ‌شما پای صندوق‌های رای بیایید، به این خاطر است که حماسه سیاسی یک سرمایه است که فرانسه و آمریکا چنین سرمایه‌ای را ندارد ولی سرمایه ایران ملت است و پشتوانه آن مغزها و دانشگاه‌ها هستند لذا هر‌چه ملت شور بیشتری برای حضور در انتخابات داشته باشند، نظام نیز محکم‌تر می‌شود و این نظام برای بیدار کردن جهان اسلام و مأیوس کردن دشمنان و به کرسی نشاندن سخنان خود در دنیا نقش موثر و مهمی دارد.

وی با بیان اینکه هر کس به اسلام علاقه‌ای ندارد ولی به ایران علاقمند است، پای صندوق‌های رأی می‌آید، اظهار داشت: حضور در انتخابات نه فقط حق بلکه تکلیف است‌.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ضمن ‌توصیه به کاندیداها گفت:‌ رقابت‌ها در این انتخابات با رقابت‌های دنیا متفاوت است‌. رقابت دنیا شکست و پیروزی دارد ولی این رقابت نه شکست واقعی و نه پیروزی واقعی دارد، چرا‌که هر کس پیروز شود یا شکست بخورد، هر دو پیروز هستند. 

آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: وارد شدن در انتخابات، کاندیدا شدن و بحث کردن مانند مناظراتی که در صدا وسیما برگزار شد و همچنین استدلال آوردن، "اختلاف امتی رحمة" است  و کسی که در انتخابات بازنده شود، هم ثوابی برده و هم باری به دوش نگرفته است، لذا انتخابات میدان بازی برد و باخت نیست و فقط ارتقای اسلام و ایجاد حماسه و هیجان مهم است تا قدرت و اسلام دیده شود. 

وی ‌در توصیه‌هایی به هواداران نامزدها گفت: شما برای هر کس نفس زده‌اید و دویده‌اید، در واقع آنجایی دویدید که صاحب سفره امام عصر (عج) است. شما برای این کاندیدا و آن کاندیدا عرق نریخته و فریاد هم نزنید بلکه بگویید ‌من برای صاحب سفره که امام عصر(عج) است، می‌دوم و صاحب اصلی فرد دیگری است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: اینکه بگویید کاندیدای من رای نیاورد و مایوس شوید یا علیه دیگری حرف بزنید، خوب نیست. این را برای هواداران می‌گویم چرا‌که کاندیداها هر کدام شخصیت‌های برجسته‌ای هستند اما هواداران باید به معنویت توجه داشته باشند‌.

آیت‌الله امامی‌کاشانی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در پای صندوق رای گفت: رهبری به آنهایی که مراقب صندوق‌های رای هستند، فرمودند که حفظ امانت لازم است و حق‌الناس از حق‌الله بالاتر است، لذا فردی که در صندوق فعالیت می‌کند، دو حق الناس بر گردن دارد؛ یکی حق صاحب رأی و دیگری‌ حق کسی که رای داده است که باید حفظ شود.

وی ادامه داد: افرادی که پای صندوق‌های رای هستند، اگر خدای ناکرده اهمیت ندهند و خوابشان بگیرد، باید مراقب باشند که به جای  ثواب گناه نکنند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت چهلمین روز درگذشت محمود مرتضایی‌فر وزیر شعار گفت: افرادی در نماز جمعه شعار می‌دهند ولی هنوز جای مرتضایی‌فر خالی است و رحمت خداوند بر او، امام رحمت الله و شهدا باشد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز در خصوص صحیفه سجادیه اظهار داشت: صحیفه سجادیه کتاب آنچنان بلند و مقدسی است که بزرگان اسلام گاهی به آن اخت‌القران، زبور اهل بیت و انجیل آل محمد (ص ) تعبیر کرده‌اند و عبارتی در این کتاب است که کاملاً بوی عطر وحی می‌دهد و برخاسته از علم الهی است.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه از نظر سند محکم است و بزرگان فراوانی بر آن شرح نوشته‌اند، گفت: صحیفه سجادیه فقط کتاب دعا نیست چرا‌که امام سجاد در عصری به سر می‌برده که عصر خفقان و اختلاف بوده ‌و نوشتند ممنوع بوده است. 

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: دعاهای صحیفه محتوی بلند دارد و فقط این نیست که خدایا ما را بیامرز و حاجات ما را برآورده کن چرا‌که پناه بردن‌ به خدا امر عقلی است و قرآن و احادیث نیز دستور به استعاذه داده‌اند و به شخصیت پیامبر نیز خدا فرموده که بگو "‌پناه میبرم به خدا" لذا این صحیفه نیز نکاتی از این باب دارد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به دعاهایی از صحیفه سجادیه گفت: در بخشی از صحیفه آمده است که خدایا به تو پناه می‌برم که گناه را کوچک و عبادتم را بلند بشمارم، همچنین در فراز دیگری از این کتاب آمده است که به تو پناه می‌برم از اینکه ولایت جمعی که زیر دست من هستند،‌ بد باشد. 

وی افزود: در بخش صحیفه سجادیه آمده که خدایا به تو پناه می‌برم که مظلومی را اذیت کنم چراکه باید زیر بغل مظلوم را گرفت نه اینکه یک لگد به او زد، همچنین در بخش دیگری آمده است خدایا به تو پناه می‌برم که کسی را دگرگون کنم و در امانت خیانت کنم‌‌.

خطیب امروز نماز جمعه تهران اظهار داشت: خدایا این همه چیزهایی که من به محضر تو به صورت دعا عرض می‌کنم‌، اگر نشود،‌ غصه‌ها همه در دنیاست ولی به تو پناه می‌برم از حسرت آخرت، چرا‌که در این دنیا می‌توانم مدیریت کنم و قابل جبران است ولی وقتی وارد سرازیری قبر می‌شوم، دیگر استعدادها از بین رفته و این چراغ خاموش شده و آن وقت جز غصه چیز دیگری نیست لذا خدایا به تو از عاقبت بد پناه می‌برم.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خاطر‌نشان کرد: ما باید در اخلاق و روز و شب بگوییم که خدایا به تو پناه می‌برم و این را با دل بگوییم نه فقط با زبان.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon