سبک زندگی در ماه مبارک رمضان بر پایه پرهیز از اسراف باشد

سبک زندگی در ماه مبارک رمضان بر پایه پرهیز از اسراف باشد

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه سلماس گفت: سبک زندگی در ماه مبارک رمضان باید بر پایه اعتدال و پرهیز از اسراف و تبذیر باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به سبک زندگی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به فرمایشات امام صادق(ع) باید در ماه مبارک رمضان همچون ماه‌های گذشته از اسراف و تبذیر که هر دو از گناهان کبیره است پرهیز کرد.

امام جمعه سلماس گفت: با توجه به کاهش منابع آبی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، باید در مصرف این نعمت الهی نهایت دقت را کرده و آن را به سادگی به هدر نداد.

وی به مولفه‌های احیای فرهنگ رمضان در جامعه اشاره کرده و تصریح کرد: در این باره متاسفانه عده‌ای از مردم در افطاری دادن‌ها نهایت اسراف را کرده و بیش از نیاز، نسبت به پخت افطاری اقدام می‌کنند که این مورد در فرهنگ اسلامی مردود است.

موسوی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت سلامت معنوی در انسان است افزود: در این زمینه انسان مومن باید به احکام اسلامی که پیامبر عظیم‌الشان اسلام به وسیله قرآن آورده عمل کنند.

امام جمعه سلماس بیان کرد: برای افزایش سلامت معنوی باید به ترک محرمات و انجام واجبات همت کرد در حالی که عده‌ای به انجام کارهای مستحبی مثل زیارت چندین باره مکه اقدام کرده در حالی که از دادن زکات و خمس سرباز می‌زنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon