آسیب‌پذیر کردن استقلال کشور در حوزه دفاعی و نظامی مصداق "توافق بد" است

آسیب‌پذیر کردن استقلال کشور در حوزه دفاعی و نظامی مصداق "توافق بد" است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آسیب‌پذیری استقلال کشور در زمینه دفاعی و نظامی را از مصادیق توافق بد برشمرد.

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک توافق بد، گفت: توافق بد، یعنی محدود شدن تحقیق و توسعه در کشور و محدود شدن در رشد و استقلال علمی کشور.

وی افزود: توافق بد یعنی ما متفاوت با دیگر کشورها باشیم و نظام خاصی بر ما حاکم باشد و آنچه دیگران در زمینه دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دارند، ما نباید داشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان "اگر با بازجویی از دانشمندان کشورمان موافقت شود، یک توافق بد است" گفت: توافق بد این است که استقلال کشور را در حوزه دفاعی و نظامی قابل آسیب‌پذیری کنیم.

حسین طلا با اشاره به وجود یک خط تحمیل توافق بد در کشور، تصریح کرد: باید از روزی ترسید که توافق بر مبنای منافع یک جریان یا حزب شکل بگیرد؛ اینکه برخی به کمیته‌های سنا رفتند و گفتند: "اگر شما توافق نکنید، ممکن است جریان دیگری در کشور بالا بیاید" این قربانی کردن منافع ملی به پای منافع جناحی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با چارچوبی که مجلس در طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای برای مذاکرات تعیین کرده ان‌شاءالله این مشکلات هم رفع شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی