انهدام گروه‌های تروریستی در درعا و حومه حلب و ادلب

انهدام گروه‌های تروریستی در درعا و حومه حلب و ادلب

خبرگزاری تسنیم: در عملیات متعدد نیروی زمینی و هوایی ارتش سوریه بر ضد کانون‌های تجمع گروه‌ های تروریستی در اطراف درعا ، حلب ، ادلب و حمص ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه، یک منبع نظامی اعلام کرد که گروه‌ های تروریستی تکفیری مرتبط با رژیم صهیونیستی در جریان عملیات مستمر ارتش و نیروهای مسلح در حومه قنیطره خسارت ‌های زیادی دریافت کردند.

بنابر اظهارات یک منبع در گفتگو با سانا، یک یگان از ارتش سوریه ضربات متمرکزی را در کانون حضور تروریست ‌های جبهه النصره و سایر گروه‌ های وابسته به آن در منطقه ممتنه در حومه شرقی وارد کردند که به کشته و زخمی شدن تعداد 11 نفر از آنها و انهدام تسلیحات و مهمات تروریست ها منجر شد.

این منبع افزود که یگان ارتش با گروه تروریستی مسلح در شرق منطقه تل البزاق در شرق شهر قنیطره درگیر شدند که این درگیری به کشته شدن تمامی عناصر این گروه و تخریب دو خودروی آنها و انهدام تسلیحات و مهمات آنها منتهی شد.

گروه‌ های تروریستی از طریق صفحات خود در سایت ‌های اجتماعی به کشته شدن تعداد زیادی از عناصر خود از جمله خلیل ابراهیم العامر و ابو همام رهبر شاخه نظامی النصره در جبل الشیخ اذعان کرده اند، این در حالی است که یک روز پیش نیز ابو حسن الجنانی فرمانده تیپ احفاد الرسول نیز در اطراف منطقه حضر به هلاکت رسید.

همچنین یگان ‌های ارتش و نیروهای مسلح از صبح امروز عملیات خود را بر ضد تجمعات و محور تحرک گروه‌ های تروریستی جبهه النصره و حامیان آنها در حومه جنوب غربی تشدید کردند. یگان‌ های ارتش با هماهنگی گروه‌ های دفاع مردمی شب گذشته در برابر حمله گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به جبهه النصره بر ضد اهالی منطقه حرفا در مرز روستای بیت جن ایستادگی کردند. در این درگیری‌ نیز بیشتر گروه‌ های تروریستی شرکت‌ کننده کشته و زخمی شدند.

ارتش همچنین در محورهای خان الشیخ و حسینیه و مزارع غربی روستای الدرخبیه نیز موفق به از بین بردن عناصری از گروه های تروریستی شد.

در درعا نیز در گیری ها صبح امروز نیز ادامه پیدا کرد و یگان‌ های ارتش و نیروهای مسلح خطوط ارتباطی تروریست‌ های جبهه النصره با اتاق عملیات امان که از سوی سرویس جاسوسی اردن، عربستان ، قطر ، ترکیه ، انگلیس و آمریکا و موساد اداره می شود، را از بین بردند. این عملیات دقیق بر ضد محورهای تحرک گروه های تروریستی تکفیری در طریق السد در درعا انجام شد که یکی از مهم‌ترین خطوط امدادی گروه‌ های مسلح تروریستی از اراضی اردن است.

در همین راستا گروه‌ های تروریستی در صفحات اجتماعی خود به کشته شدن تعدادی از عناصر خود از جمله غسان الحریری امیر جنبش احرار الشام در درعا ملقب به ابو حمزه و ابو یعقوب الشرعی و احمد عبد الرحمن عبدالرزاق الزعبی اذعان کردند. الزعبی در بیمارستان اردن در اثر شدت جراحات کشته شد.

ارتش سوریه همچنین حمله گروه‌ های تروریستی به مراکز نظامی حومه شمالی حماه را به شکست کشاند. در این عملیات تعدادی از عناصر تروریستی مرتبط با دولت اردوغان کشته شده و سلاح‌ها و مهمات آنها منهدم شد.

همچنین یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح با گروه‌ های تروریستی جبهه النصره و دیگر گروه‌ های تکفیری در برخی مناطق نظامی در روستاهای المصاصنة والبویضة ومعرکبة در حومه شمالی حماه در مرز ادلب درگیر شدند. این درگیری نیز منتهی به هلاکت تعدادی از تروریست ها و انهدام خودروهای نظامی و تسلیحات تروریست‌ها شد.

جنگنده‌ های ارتش سوریه نیز کانال ‌های تجمع گروه‌ های تروریستی در مناطق عقیربات و القسطل و أم میال و قصر بن وردان و حرملة و اللطامنة و کفر سجنة و معر کبة و اللحایا و التمانعة و شمال مورک و لطمین و المنصورة در حومه  حماة را هدف قرار دادند که در این حملات ده ها تروریست کشته و زخمی شدند.

تروریست ‌های موسوم به جیش الفتح مرتبط با عربستان سعودی و ترکیه با استقرار در منطقه بین ادلب و حماه جنایت ‌های زیادی را بر ضد اهالی این منطقه انجام می ‌دهند.  در حومه حماه یگان‌ هایی از ارتش با تعدادی از عناصر گروه تروریستی داعش درگیر شدند. در حومه ادلب نیز نیروی هوایی ارتش تجمعات گروه‌ های تروریستی النصره را در قسطون و جدرایا و صحن و کارخانه شکر و محمبل و بزیت و أبو الضهور و المجاص و أم جرین هدف قرار دادند و تعدادی از عناصر تروریستی را کشتند.

در حومه شرقی حمص نیز یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح با پشتیبانی نیروی هوایی حملات گسترده‌ ای را بر ضد کانون تجمع تروریست‌ های داعش انجام داده و بسیاری از عناصر این گروه را کشته و زخمی کردند. پنج یگان از ارتش و نیروهای مسلح تعدادی از عناصر تروریستی داعش را در جریان تلاش برای نفوذ به روستای مکسر الحصان از مسیر کوهستانی الشومریه در حومه شرقی حمص از بین بردند.

در حلب نیز مجموعه ای از حملات ارتش و نیروهای مسلح بر ضد گروه‌ های تروریستی داعش انجام شد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌ ها منتهی شد. در شرق حلب و اطراف دانشکده هوایی و مناطق بابنص و کفر داعل و تل نعام و همچنین در قسمت غربی حلب حملات ارتش سوریه به مراکز استقرار گروه‌ های تروریستی به کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها منجر شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان