توسعه مشاغل خانگی شهرستان نطنز در دستور کار قرار می‌گیرد

توسعه مشاغل خانگی شهرستان نطنز در دستور کار قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به اهمیت توجه به افزایش تولیدات کشاورزی در سطح شهرستان، توسعه مشاغل خانگی نطنز در دستور کار قرار می‌گیرد.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در نطنز، با اشاره به برنامه‌های این اداره برای افزایش تولیدات کشاورزی و مشاغل خانگی اظهار داشت: در بخش تولیدات مشاغل خانگی اقدامات خوبی در نطنز صورت گرفت و در حال حاضر شاهد تولیداتی در بخش زعفران، قارچ، نوغان، لبنیات و خشک کردن سبزیجات برگی هستیم.

وی افزود: در بخش تولید قارچ که روند رو به رشدی را به خود اختصاص داده، 21 تن قارچ در کارگاه‌های بخش خصوصی مشاغل خانگی در نطنز به ارزش یک میلیارد و 260 میلیون ریال تولید و روانه بازار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: در یکی از این کارگاه‌های خصوصی، با مصرف 7 تن کود کمپوست در سالنی به متراژ 90 متر مربع، بالغ بر 1500 کیلو گرم قارچ برداشت شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های برداشت انجام شده در این زمینه تصریح کرد: این مقدار برداشت در 3 دوره که در مجموع حدود 75 روز طول می‌کشد، انجام شده است.

مهدی بادی پیرامون ضرورت گسترش مشاغل خانگی بیان کرد: یکی از راهکارهای اساسی در شرایط فعلی جامعه در بحث اشتغال نگاه جدید به بنگاه‌های کوچک، متوسط و اشتغال خرد و مشاغل خانگی است.

وی بیان کرد: مشاغل یا کسب و کار خانگی، مجموعه فعالیت‌هائی بوده که از طرف عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی، بدون ایجاد مزاحمت و اخلال در آرامش واحدهای مسکونی هم جوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمات و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon