‌۲۵۰ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت اصفهان جذب می‌شوند‌

‌250 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت اصفهان جذب می‌شوند‌

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در استان اصفهان بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در هزار و ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت سطح استان جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد‌جواد احمدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان هم یک فرصت و هم یک دغدغه برای خانواده‌ها و آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آموزش رسمی نظام آموزشی تمام شده ولی آموزش غیر رسمی و فوق برنامه به تازگی شروع شده است، افزود: در حقیقت آموزش غیر رسمی مادام‌العمر بوده و پس از تعطیلی مدارس این موضوع پر رنگ‌تر می‌شود در همین راستا تمام روانشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دغدغه خانواده‌ها این است که از این فرصت پیش‌روی فرزندان، زمان را از دست ندهند تا مهارت‌های خود را بشناسند.

وی درباره اهداف برنامه‌های اوقات فراغت اصفهان خاطرنشان کرد: به‌دنبال تنها پر‌کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان نیستیم بلکه باید اوقات فراغت آن‌ها را غنی‌سازی کرده و جهت دادن دانش‌آموز، خارج از چارچوب‌های 9 ماهه سال تحصیلی و براساس انگیزه‌ها و ذوق وی در دستور کار آموزش و پرورش ‌در این راستا قرار دارد.

احمدی با اشاره به اینکه افتتاحیه رسمی شروع کلاس‌های اوقات فراغت از دیروز شروع شده، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در استان اصفهان بیش از 250 هزار دانش‌آموز را در کلاس‌های آموزشی و اوقات فراغت جذب کنیم.

وی با بیان اینکه برای این کار نزدیک به یک هزار و 400 پایگاه اوقات فراغت پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: از این تعداد، مدارس 832، کانون‌های فرهنگی تربیتی با شعبه‌های اقماری 234، دارالقرآن‌ها و مدارس قرآنی 134 و پایگاه‌های ورزشی 175 و پژوهش‌سراها 24 پایگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این کلاس‌ها برای دختران و پسران در تمام مقاطع تحصیلی است، تصریح کرد: به‌دنبال حرکت به سمت تخصصی‌شدن مهارت‌ها در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هستیم تا بتوانیم در سال‌های آینده به کسانی که دوره‌های آموزشی خود را در این پایگاه‌ها گذرانده‌اند، گواهی کسب مهارت اعطاء کنیم.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها هنری، علمی و ادبی است، اظهار داشت: دانش‌آموزان در این کلاس‌ها استعداد بالقوه خود را با نظارت خانواده‌ها و زیر نظر مربیان آموزش و پرورش به بالفعل تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کلاس‌های اوقات فراغت همزمان با این رشد، مهارت فرد با علاقه وی هم‌جهت شده و در آینده می‌تواند زندگی اجتماعی و خانوادگی خود را با این مهارت شکل دهد. اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانه فرصتی است که دانش‌آموزان استعداد، ذوق و هنر خودشان را بروز دهند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon