لایحه حفظ و نگهداری خاک در مجلس تصویب می‌شود

لایحه حفظ و نگهداری خاک در مجلس تصویب می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حفظ و نگه داری خاک در کمیسیون کشاورزی مطرح شده و احتمال تصویب آن در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند داشقاپو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون بحث‌های مختلف لایحه حفظ و نگه‌داری خاک در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته و با تصویب این لایحه در مجلس گامی محکم در حفظ ومنابع مهم خاک در کشور برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه استفاده از کودهای نا‌مناسب شیمیایی و سموم مختلف در زمین‌های زراعی خاک را با خطر جدی مواجه کرده است، گفت: با تصویب لایحه حفظ و نگه‌داری خاک در مجلس مقدار استفاده کودها و سموم شیمیایی در زمین‌های زراعی کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آبیاری‌های سنتی در زمین‌های زراعی نیز باعث تخریب و فرسایش خاک شده است که نیاز است در ارتباط با ایجاد طرح‌های نوین آبیاری در زمین‌های زراعی اهتمام ویژه‌ای انجام شود.

برومند تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیار مستعد در بخش کشاورزی است اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی‌های مناسب و راهبردی، خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی در کشور به یک آرزو تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید از ظرفیت‌های بسیار غنی بخش کشاورزی کشور در راستای توسعه کشور استفاده کنند،گفت:این امر نیازمند اهتمام ویژه، برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی است.

نماینده مردم شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعامل همه جانبه‌ای با دولت در راستای توسعه کشور دارند و دولت باید با تمام توان در راستای توسعه کشور در عرصه‌های مختلف گام بردارد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال استیضاح وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی وجود دارد

 برومند اظهار کرد: وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزیر کشور باید به سوال‌های بی‌جواب نمایندگان مجلس شورای اسلامی جواب داد ه و عملکرد فعالیت‌های خود را به نمایندگان مجلس گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی ضعف‌ها وعدم کارایی در این سه وزرا وجود داشته است، گفت: این سه از وزرای کلیدی دولت هستند که باید نسبت به برخی سوال‌های نمایندگان مجلس جواب قانع کننده‌ای بدهند.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنوز بحث‌هایی در مورد استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد و وزیر جهاد کشاورزی نسبت به ایجاد طرح‌های نوین کشاورزی و توسعه این بخش اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

برومند بیان کرد: در راستای دولتی ماندن کشت و صنعت مغان نامه‌ای به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ارائه شده است و جلسات متعددی با وزرای مربوطه در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: دولتی ماندن کشت و صنعت مغان می‌تواند توسعه کشاورزی در دست مغان را به دنبال داشته باشد که امیدواریم مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشند.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیاء و ساماندهی بخش دام شرکت کشت و صنعت مغان گفت: تولید شیر در کشت و صنعت مغان امسال 30 درصد افزایش یافته است.

برومند تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی شرکت کشت و صنعت مغان ایجاد فرآوری‌ها و صنایع تبدیلی لبنیات است که امیدواریم با راه‌اندازی این فرآوری‌ها شاهد تحول عظیمی در حوزه تولید لبنیات و اشتغال‌زایی در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon