سوت پایان اختلافات داوری در ایران چه زمانی به صدا درمی‌آید؟

سوت پایان اختلافات داوری در ایران چه زمانی به صدا درمی‌آید؟

خبرگزاری تسنیم: اختلافات داوری در فوتبال ایران نه تنها کمتر نشده بلکه هر روز شاهد اتفاقات تازه‌ای هستیم و این موضوع در انتخاب رئیس دپارتمان داوری خودش را بیش از پیش نشان داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اتفاقات عجیب دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران در هفته پایانی لیگ چهاردهم و قضاوت فغانی باعث شد حسین عسگری نخستین قربانی آن باشد و از ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال استعفا کند. با این موضوع برخی تصور کردند اختلافات سه ساله کمیته و دپارتمان داوری به پایان رسیده است در حالی که این پایان ماجرا نبود.

این استعفا باعث شد اعضای کمیته داوران بلافاصله نشستی را برگزار کنند تا رئیس جدیدی را برای دپارتمان برگزینند که افکار و سیاست‌هایش در راستای کمیته باشد. اعضای کمیته داوران به این جمع بندی رسیدند که ابراهیم میرزابیگی می تواند گزینه مناسبی در راستای اهدافشان باشد. آنها وی را به عنوان گزینه اصلی ریاست دپارتمان برای تایید به دبیرکل فدراسیون فوتبال معرفی کردند اما در این بین نکته‌ای عجیب وجود داشت. چطور می‌شود اعضای کمیته که همگی تجربیات زیادی هم دارند از این نکته غافل شوند که طبق اساسنامه حداقل مدرک رئیس دپارتمان باید کارشناسی باشد و این در حالی است که مدرک میرزابیگی دیپلم است.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران اعلام کرده، هنوز دبیرکل فدراسیون فوتبال به صورت مکتوب پاسخ کمیته را در مورد میرزابیگی نداده و وی را رد نکره است بنابراین آنها منتظرند تا در صورت رد احتمالی وی نشست دیگری را تشکیل داده و گزینه دیگری را به اسدی معرفی کنند. این اظهار نظر اصفهانیان درحالی است که همه می‌دانند میرزابیگی به لحاظ قانونی نمی‌تواند رئیس دپارتمان شده و از آن مهمتر گزینه مد نظر اسدی نیست چون وی به مسعود عنایت گرایش دارد، هرچند دبیرکل این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده و رئیس کمیته داوران هم گفته در صحبتی که با اسدی داشته وی تاکید کرده رئیس دپارتمان باید از کانال کمیته داوران انتخاب شود.

در این اوضاع پیچیده مشکل دیگری که خودنمایی می‌کند ائتلاف برخی از داوران تهرانی علیه داوران شهرستانی و به ویژه اصفهانیان و تلاش آنها برای نشستن عنایت بر مسند ریاست دپارتمان داوری است. در این بین اعضای ائتلاف فقط به انجام مصاحبه در رسانه‌ها اکتفا نکرده‌اند و برای اینکه رئیس پیشین کمیته داوران این بار بر مسند رئیس دپارتمان داوری بنشیند کمیته داوران را دور زده و با برخی از مدیران عالی‌رتبه فدراسیون نیز لابی‌هایی را انجام داده و می‌دهند.

آنها به خوبی می‌دانند که به احتمال فراوان اصفهانیان زیر بار انتخاب عنایت به ویژه اینکه از کانالی غیر از کانال کمیته داوران باشد، نخواهد رفت. در این راستا حتی جعفری یکی از اعضای این ائتلاف هم تاکید کرده دوران اصفهانیان به سر آمده و محمود اسلامیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال جایگزین وی خواهد شد. موضوعی که با سکوت و عدم موضع گیری نائب رئیس فدراسیون مواجه شده و بر شبهات و پیچیدگی‌های موضوع افزوده است.

به نظر می‌رسد اعضای کمیته داوران هم بیکار ننشسته اند و در رایزنی‌های درون گروهی که انجام داده‌اند می‌خواهند زمانی که به طور مکتوب رد شدن میرزابیگی را دریافت کردند، گزینه‌های دیگری همچون خداداد افشاریان یا حسن کامرانی‌فر را به دبیرکل فدراسیون معرفی کنند ضمن اینکه اصفهانیان هم تلویحا تهدید کرده و گفته اگر عنایت بخواهد با اعمال فشار و از کانالی غیر از کانال کمیته داوران به عنوان رئیس جدید دپارتمان انتخاب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد!

اکثر کارشناسان و پیشکسوتان داوری معتقدند انتخاب رئیس جدید دپارتمان داوری اگر از کانالی غیر از کمیته داوران باشد، در صورتی که استعفای اصفهانیان را در پی نداشته باشد حداقل باعث می‌شود اختلافات کمیته و دپارتمان داوری به مراتب بیشتر از زمان ریاست عسگری شود و به بالاترین حد ممکن برسد مگر آنکه با این انتخاب اصفهانیان از کمیته داوران به هر دلیلی برود.

در حالی که کمتر از 40 روز به آغاز رقابت‌های لیگ پانزدهم باقی مانده آینده‌ای نامشخص و تاریک در انتظار جامعه داوری فوتبال است و مشخص نیست با این شرایط سوت پایان اختلافات در داوری ایران چه زمانی به صدا درخواهد آمد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon