آبی که به تالاب گاوخونی می‌ریزد، برای احیاء کافی نیست

آبی که به تالاب گاوخونی می‌ریزد، برای احیاء کافی نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت: تالاب گاوخونی وضعیت خوبی را ندارد و این حجم آبی که قرار است وارد آن شود، به طور کامل آن را احیاء نمی‌کند.

حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آبی که قرار است در تالاب خشکیده گاوخونی جاری شود، اظهار داشت: تالاب گاوخونی وضعیت خوبی را ندارد، این حجم آبی که قرار است وارد آن شود، به طور کامل آن را احیاء نمی‌کند.

وی افزود: پس از اینکه کشاورزان آخرین آب مصرفی خود را دریافت کردند که بالغ بر 90 متر مکعب بر ثانیه بود، 70 متر مکعب بر ثانیه آن بسته شد اما 20 متر مکعب بر ثانیه آب از سد رها شده است.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان بیان کرد: این حجم آب برای مصرف شرب و صنعت است که در این  مسیر برداشت‌هایی توسط کشاورزان بالادست صورت می‌گیرد و پس از آن وارد سد نکوآباد می‌شود.

وی گفت: پس از آن به درچه و انتهای آن به رودخانه وارد می‌شود که شامل همین آبی است که به صورت محدود در رودخانه وجود دارد، این حجم آب به همراه پساب تصفیه خانه جنوب که توسط کشاورزان جمع‌آوری شده است به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان تصریح کرد: این آب تا ورزنه رسیده است و امیدواریم به تالاب هم برسد و آن را از وضعیت بحران خارج کند، اگر چه تالاب برای احیای کامل به 175 میلیون مترمکعب در سال آب نیاز دارد.

محمدرضایی گفت: امیدواریم در زمستان با افزایش بارندگی و افزایش آب در سرشاخه‌های زاینده‌رود آب کافی برای کشاورزان و تالاب گاوخونی که برای سلامتی و محیط زیست مهم است، وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon