مشتریان و سپرده‌گذاران موسسه میزان دربیرجند تجمع کردند+تصاویر

مشتریان و سپرده‌گذاران موسسه میزان دربیرجند تجمع کردند+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: مشتریان و سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری میزان برای دومین روز پیاپی ، ظهر امروز ضمن تجمع در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در بیرجند و همچنین استانداری خراسان‌جنوبی خواستار توجه مسئولان و پاسخگویی به خواسته هایشان شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سپرده‌گذاران مؤسسه میزان، ظهر امروز بار دیگر در مقابل شعبه خیابان جمهوری اسلامی شهر بیرجند، تجمع کردند که به دلیل عدم پاسخگویی مسوولان این موسسه به خواسته‌هایشان با تجمع در مقابل استانداری خواستار پیگیری خواسته‌هایشان توسط استاندار شدند.

مردم حاضر در این تجمع از به تعویق افتادن قول‌ها برای بازگشت سرمایه‌شان، گلایه‌مندند. سپرده‌‌گذاران مدعی‌ هستند که حساب‌های آن‌ها نزد این موسسه مورد دسترسی قرارگرفته و مبالغی از آن برداشته شده است.

تجمع کنندگان مسیر از میدان امام خمینی (ره) تا سه راه اسدی بیرجند را مسدود کرده مانع تردد وسابل نقبیه شدند.

تجمع کنندگان که در بین آنان زنان و مردان و افراد میانسال و برخی از کسبه و روستاییان دیده می‌شد با حضور در درب استانداری خواستار احقاق حقوق خود شدند و از استاندار و مسئولان استان خواستند به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

هرچند تجمع کنندگان در مدت  تجمع خواهان حضور استاندار در جمع خود بودند اما مشاور استاندار و فرماندار بیرجند در جمعه آنان حاضر شد.

مشکلات سپرده‌گذاران  بیرجندی در موسسه میزان راپیگیری می‌کنم

فرماندار بیرجند در جمع معترضان حضور یافت و گفـت: وظیفه من حفظ امنیت و نظم در بیرجند است و تلاش می‌کنم تا جایی که بتوانم در زمینه موسسه میزان پیگیری لازم را انجام دهم.

رضا منصوری اظهارداشت: هرکسی یک وظیفه و مشکلی دارد و من وظیفه حفظ امنیت، نظم جامعه را دارم و مسئله شما مردم یک مسئله اقتصادی است.

وی افزود: من تا حدی اجازه دارم که مسئله شما را پیگری کنم و بیشتر از آن اجازه ندارم و این موضوع  باید در مشهد پیگیری شود.

فرماندار بیرجند گفـت: آخرین چیزی که ما داریم پیگیری موضع شما مردم است و شما باید نمایندگانی را از میان خود انتخاب کنید تا مسئولان به کمک نمایندگان بتوانند به مشکل مردم رسیدگی کنند.

یکی از نمایندگان سپرده‌گذران اظهار داشت: فرماندار قول داده است که تنها کار منطقی که می‌توان انجام داد این است که طوماری نوشته شود و تمامی مردم امضا کنند تا مسئولان بتوانند از این طریق مشکلات را پیگیری کنند ومکاتباتی با بانک مرکزی انجام شود چون سودهایی که از بهمن ماه حذف شده است را دوباره برگشت دهند.

پاکنهاد افزود: مقرر شد فرماندار بیرجند این موضوع را پیگیری کند اگر این پیگیری‌ها نتیجه نداد مجددا نمایندگان مردم مشکلات را رسیدگی و تا 10 روز دیگر نتایج اعلام شود.

نمایندگان مردم طوماری را نوشته و به مردم دادند و  آن را امضا کردند. متن نامه به این شرح است:

اینجانبان سپرده‌گذاران موسسه میزان نسبت به پیگیری خواسته‌های ذیل اقدامات لازم انجام شود و نتایج حاصله در اسرع وقت به اطلاع مردم برسد.

1-نسبت به پرداخت اصل پول سپرده‌گذاران اقدامات مغتضی انجام شود.

2-پیگیری لازم از سوی بانک مرکزی نسبت به حذف بخشنامه صادره به میزان مبنی بر حذف سود سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت از مورخ 1/11/93 تا 28/3/94 صورت گیرد.

3- تدابیری اتخاذ شود که حداقل نیمی از شعب میزان برای پاسخ‌گویی مردم باز باشد.

4- نسبت به معرفی یک نماینده از استانداری خراسان جنوبی در استانداری خراسان رضوی در راستای دفاع از حقوق شهروندان انجام شود.

5- ضمن مکاتبه با هیأت تسویه از تبعات امنیتی حاصل از تصمیمات آن هیأت مطلع نموده وعواقب آتی مسائل گوشزد شود.

6- تا زمانی‌که وجوه سپرده گذاران پس گردانده نشود،سود سپرده‌ها ماهیانه به حساب واریز شود.

مردم در این تجمع منتظر حضور استاندار و یا معاون استاندار بودند که هیچ کدام از آنها حضور نیافتند و تنها شخص فرماندار بود که از پشت درب‌های بسته با مردم سخن گفت.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon