امام جمعه لارستان دارفانی را وداع گفت


امام جمعه لارستان دارفانی را وداع گفت

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه لارستان شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد مجتبی نوربخش، نماینده ولی فقیه در لارستان و امام جمعه لار، شامگاه پنجشنبه به دلیل بیماری سرطان خون در بیمارستان نمازی شهر شیراز درگذشت.

حجت‌الاسلام دکتر نوربخش متولد 1332 در شهرستان گلپایگان است و در سال 1353 برای نخستین بار به لارستان آمد و سالیان سال در این خطه حضور داشت.

وی به عنوان مبلغ در لارستان حضور یافت در شهر قدیم، محله نو و نظرگاه حضرت عباس(ع) سکونت یافت و خانواده اش را هم به لار آورد و با بسیاری از مردم لار رفت و آمد و نشست و برخاست داشت.

حجت‌الاسلام نوربخش در آن سال‌ها فعالیت تبلیغی دینی خود را در حسینیه حاج تقی آغاز کرد و قرآن و عقاید اسلامی را به جوانان و نوجوانان لاری آموخت و در آن زمان ارتباط بسیار خوبی با روحانیت لارستان داشت.

این خطیب توانا تا اوایل دهه 60 به صورت مداوم در لارستان آمد و رفت داشت و پس از انقلاب اسلامی ایران به کار فقهی پرداخت و در سال‌های پس از انقلاب در سمت‌های اجرایی و دانشگاهی در کشور منشأ برکت‌های بسیاری بود.

وی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و قم بوده و چندین سال نیز مسئول سازمان حج و زیارت استان مرکزی و قم بود است و معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، 5 سال مسئولیت ستاد اقامه نماز استان قم، 5 سال مسئولیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ورامین را نیز در کارنامه داشته است.

ارتباط وی با مجامع علمی به همین حد بسنده نمی‌شود، وی عضو هیئت مؤسس دانشگاه غیرانتفاعی آموزعالی پیام گلپایگان بوده که در حال حاضر نزدیک به 2 هزار و 500 دانشجو دارد. حجت‌الاسلام نوربخش معاون فرهنگی دانشگاه پیام گلپایگان، عضو شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف شعبه گلپایگان، مدیرگروه دروس عمومی در دانشگاه‌های گلپایگان از طرف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز بوده است.

این روحانی و عالم حوزه و دانشگاه که مراوده و تعلق خاطر خاصی نیز به لارستان داشتند از سوی مقام معظم رهبری در سال 1391 و پس از ارتحال آیت‌الله سیّد عبدالعلی آیت‌اللهی به عنوان امام جمعه لارستان منصوب شدند.

به گزارش تسنیم، پس از درگذشت این عالم روحانی سه روز عزای عمومیش در لارستان اعلام شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon