تخلیه زباله توسط مجتمع‌های مسکونی در خیابان‌های اصلی شیراز + تصاویر


تخلیه زباله توسط مجتمع‌های مسکونی در خیابان‌های اصلی شیراز + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: تخلیه زباله توسط برخی از مجتمع‌های مسکونی شهر شیراز در خیابان‌ها و معابر اصلی به دغدغه اساسی شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، خبرنگاران تسنیم شب گذشته هنگام عبور از یکی از خیابان‌های اصلی شهر با تخلیه زباله‌های یک مجتمع مسکونی در خیابان اصلی شهر مواجه شدند. موضوعی که گپ‌وگفت‌ها و گلایه برخی شهروندان در این زمینه را به واقعیت تبدیل کرد.

در این رخداد نگهبان واحدمسکونی با در دست داشتن سطل‌بزرگ چرخ‌دار در چند نوبت زباله‌ها را در خیابان اصلی شهر تخلیه کرد. کاری که با آن علاوه بر بلند شدن بوی نامناسبی و جاری شدن شیرآبه زباله‌ها چهره نازیبایی در کنار خیابان ساحلی غربی شیراز ایجاد کرد و حتی برخورد خودروها با زباله‌ها را نیز به همراه داشت.

موضوع دیگر در این روش غیراستاندارد و غیربهداشتی نیز هجوم گربه‌ها به زباله‌ها و جمع شدن حشره‌ها بود که  علاوه بر پاره شدن کیسه‌ها بهداشت و سلامت  عابران پیاده را به خطر می‌انداخت.

نگهبان این مجتمع مسکونی پس از گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: این روش کار هر شب ما است و نیروهای بازیافت شهرداری نیم ساعت تا یک ساعت پس از تخلیه کیسه زباله‌ها، آن را از کنار خیابان جمع‌آوری می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا سطل‌های چرخ‌دار بیرون گذاشته نمی‌شود افزود: هر سطلی که بیرون گذاشته شود به سرقت برده می‌شود و مجبور هستیم پس از تخلیه زباله در خیابان سطل‌ها را داخل ببریم.

ساماندهی زباله‌ها بارها تذکر داده شده اما توجهی به اجرای آن نشده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم این موضوع را تاسف‌بار اعلام کرد و با انتقاد از عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: بارها در مورد ساماندهی و نظارت بر جمع‌آوری زباله‌ها با استفاده از روش‌های مناسب جمع‌آوری زباله تذکر داده شده اما توجهی به اجرای آن نشده است.

محمد حق‌نگر بیان کرد: حتی پیشنهاد داده شده مسئولان متولی با الگوگیری از شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و کرمانشاه این موضوع را ساماندهی کنند اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر شیراز خواستار برخورد شهرداری شیراز با شهروندان متخلف در زمینه تخلیه زباله‌ها در کوچه‌ها، معابر و خیابان‌های اصلی شهر شد و افزود: برای جلوگیری از ریختن نخاله‌های ساختمانی در کوچه‌ها و معابر شهر نیز شورای اسلامی شهر مصوبه‌ای داشته اما اجرایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از خبرنگار تسنیم و دقت نظر وی خاطرنشان کرد: سازمان پسماند شهرداری باید با در اختیار گذاشتن سطل‌های مناسب به واحدهای مسکونی با هزینه کمتر اجازه تخلیه زباله در خیابان‌ها و معابر اصلی شهر را ندهد و با متخلفان نیز برخورد قانونی و قاطع داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon