۲۷۰ فرانسوی در سوریه می‌جنگند/هراس پاریس از بازگشت تروریست‌ها

270 فرانسوی در سوریه می‌جنگند/هراس پاریس از بازگشت تروریست‌ها

خبرگزاری تسنیم: یک مجله فرانسوی از حضور ۲۷۰ تروریست فرانسوی که در کنار گروه‌های مسلح در سوریه می‌جنگند، پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله لونوول آبزرواتور به نقل از یک مسئول برجسته فرانسوی از مشارکت آنچه جهادگران فرانسوی نامیده می‌شوند در سوریه خبر داد.

این مجله فرانسوی می‌نویسد: دستگاه اطلاعاتی فرانسه موفق به کشف هویت 270 فرانسوی که در درگیری‌های سوریه کنار گروه‌های مسلح و تروریستی حضور دارند، شده است.

به نوشته این روزنامه فرانسوی وزارت کشور فرانسه بازگشت این افراد را به‌مثابه خطری بزرگ محسوب کرده‌اند و به‌شدت از آن احساس نگرانی می‌کنند.

این مجله فرانسوی نوشت: تعداد اروپایی‌هایی که در سوریه می‌جنگند حدود 1500 تا 2000 نفر است و این در حالی است که صدها تونسی نیز در سوریه می‌جنگند.

این در حالی است که روزنامه دی ولت آلمان به نقل از دستگاه‌های امنیتی تأکید کرده بود که تعداد حضور مزدوران خارجی در صفوف آنچه ارتش آزاد نامیده می‌شود از 95 درصد می‌گذرد در حالی که تعداد سوری‌ها در این ارتش از پنج درصد بیشتر نیست.

این روزنامه آلمانی از حضور افرادی از لیبی و کشورهای آفریقایی که با حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه می‌جنگند خبر داد و افزود: دستگاه اطلاعاتی آلمان گزارش رسمی و آمار دقیقی از افرادی که در کنار گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه می‌جنگند در اختیار دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان