صندوق پژوهش و فناوری در استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

صندوق پژوهش و فناوری در استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ایلام گفت: صندوق پژوهش و فناوری در استان‌های کشور راه‌اندازی و تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سورنا ستاری صبح امروز در نشست علمی و پژوهشی در دانشگاه ایلام اظهار داشت: استان ایلام دیار مقاومت و ایستادگی است ولی متأسفانه مردم این دیار از محرومیت رنج می‌برند و برای برطرف کردن این مشکلات در استان ایلام لازم است که نگاه ویژه‌ای به استان ایلام شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در استان‌ها باید توسط مردم و با کمک دانشگاه‌ها برطرف شود، افزود: معضلات و مشکلات استان‌ها در تهران حل نمی‌شود و لازم است که خود استان ها و مردم برای برطرف کردن مشکلات اقدام کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور تصریح کرد: باید مشکلات را با درایت و تأمل برطرف کرد و توجه کرد که هر مشکلی مقدمه یک تجارت، کسب و کار و اشتغال است و باید مزیت‌های سرزمینی تجاری سازی شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: متأسفانه متکی بودن به اقتصاد نفتی سبب ایجاد تفکرات و مفاهیم غلطی در حوزه پژوهشی و آموزش عالی در کشور شده است که لازم است این تفکرات اصلاح شود.

وی گفت: خلاقیت و ایده و نظر محور پژوهش هستند و اصل و محور پژوهش وسایل آزمایشگاهی و دانشگاهی و تجهیزات نیست.

ستاری خاطرنشان کرد: با بودجه دولتی نمی‌توان ایده و فناوری را شکل داد و باید توجه داشت که دانش و فناوری با پول خریدنی نیست همانگونه که در اقتصاد دانش بنیان در باره عامل انسانی صحبت می‌شود که با خلاقیت و نوآوری می‌تواند کارآفرینی کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان اقتصادی است که درآمد زا باشد، عنوان کرد: باید نوع تفکرات خود را در حوزه پژوهش تغییر دهیم و به سمتی حرکت کنیم که از پژوهش‌های دولتی به سمت درآمدزایی حرکت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور عنوان کرد: اقتصاد نفتی به هیچ عنوان به فرد نوآور و خلاق نیازی ندارد و پایه تفکر در بحث پژوهش و آموزش عالی اقتصاد نفتی غلط است.

وی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری برای راه‌اندازی و تقویت صندوق پژوهش و فناوری در استان‌ها آمادگی لازم برای کمک را دارد ضمن آنکه شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف هستند و هیچ سیستم مالیاتی حق ندارد از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فن آور عوارض دریافت کند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon