گزارش کامل خبرنگاران تسنیم از مذاکرات هسته‌ای وین

گزارش کامل خبرنگاران تسنیم از مذاکرات هسته‌ای وین

خبرگزاری تسنیم: بیانیه مشترک ایران و گروه ۱+۵ از سوی ظریف و موگرینی قرائت شد، پیش از آن نیز طرف روسی متن «برنامه جامع اقدام مشترک» را منتشر کرد.

به‌گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری تسنیم به وین، توافق موقت ژنو (برنامه جامع مشترک) که در 30 ژوئن (9 تیر) به پایان می‌رسید پس از چندبار تا دوشنبه (13 جولای/22 تیرماه) تمدید شد تا فرصت بیشتری برای ادامه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 پدید آید. نهایتا روز سه‌شنبه (14 جولای/23 تیرماه) بود که نشست نهایی وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برای جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای برگزار شد و پس از آن نیز ظریف و موگرینی با حضور در مقر سازمان ملل در وین، «بیانیه پایانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین» را قرائت کردند.

با این حال، دقایقی پیش از قرائت بیانیه پایانی مذاکرات از سوی ظریف و موگرینی، طرف روسی متن کامل «برنامه جامع اقدام مشترک» را منتشر کرد.

                                                                                                                        23  تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                              

23:35 گفتگوی اوباما با کامرون، مرکل، اولاند و موگرینی در مورد نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران. پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، رئیس جمهوری آمریکا با کامرون، اولاند، مرکل و موگرینی گفتگو و رایزنی کرد. (بیشتر بخوانید)

23:24 وزیر خارجه کشورمان وین را ترک کرد. وزیر امور خارجه کشورمان پس از بیش از دو هفته مذاکره، وین را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد. قرار است وی پس از انجام توقف کوتاه و زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام مشهد را به مقصد تهران ترک کند.

23:15 ابراز امیدواری انگلیس درباره بازگشایی سفارت در تهران. سخنگوی دولت انگلیس می‌گوید در آینده نزدیک توافق هسته‌ای ایران و غرب اجرا می‌شود و ما بار دیگر سفارت خود را در تهران باز می‌کنیم. (بیشتر بخوانید)

22:32 ظریف از وین به مشهد مقدس می‌رود. وزیر خارجه کشورمان قرار است پس از ترک وین سفری کوتاه به مشهد مقدس انجام دهد و سپس به تهران بیاید. (بیشتر بخوانید)

22:21 بان کی مون: توافق هسته‌ای شاهدی بر ارزش گفتگو است. دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: توافق هسته‌ای می تواند به صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن کمک کند. (بیشتر بخوانید)

22:13 دبیر کل ناتو: توافق هسته‌ای ایران امنیت بین‌المللی را تقویت خواهد کرد. دبیر کل ناتو امروز سه شنبه ضمن استقبال از توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی تاکید کرد که این توافق موجب تقویت امنیت بین‌المللی خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

21:53 رهبر اکثریت سنا: توافق ایران یک چالش برای رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. رهبر اکثریت سنا امروز سه شنبه ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به توافق نهایی هسته‌ای با ایران، گفت: این توافق یک چالش کلیدی برای رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

21:53 استقبال آمانو از نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای به ایران و کشورهای گروه 1+5 به خاطر دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک پس از ماه‌ها مذاکرات خستگی‌ناپذیر تبریک گفت. (بیشتر بخوانید) 

21:47 وزیر خارجه کانادا: ایران همچنان تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت است. وزیر خارجه کانادا امروز سه شنبه مدعی شد که بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران همچنان تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت است. (بیشتر بخوانید)

21:45 اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را به مدت 6 ماه تعلیق کرد. اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که تعلیق تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را به مدت 6 ماه دیگر تمدید خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

21:42 رئیس کمیته روابط خارجی سنا: کنگره آمریکا توافقنامه هسته‌ای را مورد بازنگری قرار خواهد داد. رئیس کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد که این کمیته به محض آنکه باراک اوباما توافقنامه کامل با ایران را ارائه کند، این توافقنامه را مورد بازنگری قرار خواهد داد. (بیشتر بخوانید)

20:45 بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد جمع‌بندی امروز ایران و 1+5. وزارت خزانه داری آمریکا بیانیه‌ای را در ارتباط با اعلامیه چهاردهم ژوئیه 2015 درباره برنامه جامع مشترک اقدام در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. (بیشتر بخوانید)

20:35 عراقچی: طبق توافق ژنو ماهانه 700 میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده آزاد می‌شود تا توافق جامع آغاز شود. معاون وزیر خارجه کشورمان می‌گوید طبق توافق ژنو ماهانه 700 میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده ایران آزاد می شود تا توافق جامع آغاز شود. (بیشتر بخوانید)

20:22 مقام ارشد آمریکایی: سازمان ملل هفته آینده قطعنامه توافق هسته ای ایران را بررسی می‌کند. یک مقام ارشد آمریکایی امروز سه شنبه تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده قطعنامه‌ای را مورد بازنگری قرار خواهد داد که بر اساس آن چارچوب زمانی برای لغو تحریم‌های ایران مشخص خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

20:03ترجمه غیر رسمی «وزارت خارجه» از متن کامل جمع‌بندی ایران و 1+5.وزارت خارجه کشورمان ترجمه‌ای غیررسمی از «از متن کامل جمع‌بندی ایران و 1+5» را در اختیار خبرنگاران حاضر در وین قرار داد، بنا به اعلام وزارت خارجه، متن «ممکن است برخی موارد از دقت کافی برخوردار نباشد. متن انگلیسی مبنای عمل خواهد بود». (بیشتر بخوانید)

19:56 ظریف: توکل به خدا به ما جرأت داد تا مقابل 6 کشور ایستادگی کنیم. وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری گفت آنچه به ما جرأت می‌داد تا برابر شش کشور ایستادگی کرده و از حقوق‌مان محافظت کنیم توکل به خدا بود. (بیشتر بخوانید)

19:54 کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را بررسی می‌کند. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه شنبه تاکید کرد که این کمیته توافقنامه هسته‌ای با ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد و به دقت چارچوب زمانی پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران را مورد بازنگری قرار می‌دهد. (بیشتر بخوانید)

18:54 نتانیاهو: توافق هسته‌ای برای ما الزام‌آور نیست. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از جمع‌بندی مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی تاکید کرد که توافق هسته‌ای برای این رژیم الزام‌آور نیست.

18:45 رویترز: ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق دستیابی به توافق هسته‌ای و اجرا شدن آن را برای تحقق ثبات در منطقه ضروری خواند.

18:35 وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از «توافق هسته‌ای» بین ایران و گروه 1+5 استقبال کرد.

18:33 اوباما با سران اسرائیل و عربستان درباره توافق هسته‌ای گفتگو می‌کند. رئیس جمهور آمریکا قرار است با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 گفتگو کند.

18:26 ظریف: توافق ایران، بنیانی مستحکم است. وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توئیتری گفت: توافق هسته‌ای پایان کار نیست بلکه بنیانی مستحکم است. باید از هم‌اکنون براساس آن ادامه دهیم.

18:13 دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «توافق» امروز نقطه عطفی در روابط ایران با جامعه بین‌المللی است.

18:12 محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان از «توافق هسته‌ای» میان ایران و کشورهای گروه 1+5 استقبال کرده است. ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای نوشته است: «رئیس جمهوری افغانستان ضمن ابراز تبریکی به حکومت و مردم جمهوری اسلامی ایران، تاکید می‌کند که حکومت افغانستان از هر اقدامی که منجر به برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه و همچنین گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی میان کشورها شود، استقبال می‌کند».

18:11 رئیس دولت امارات با ارسال پیام تبریکی به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران «توافق هسته‌ای تاریخی» که امروز بین ایران و گروه 1+5 حاصل شد را تبریک گفت. همچنین حاکم دوبی و نخست‌وزیر امارات نیز حصول این «توافق هسته‌ای» را تبریک گفتند.

17:38 غیبت لاوروف در عکس یادگاری ایران و 1+5. لاوروف قبل از عکس یادگاری دقایقی در مرکز رسانه ای بود و برای خبرنگاران روس صحبت کرد اما نه تنها او بلکه هیچ نماینده ای از هیات روسیه در صحنه عکس یادگاری حاضر نشد.

17:35 شیخ علی سلمان موفقیت مذاکرات هسته‌ای را به ملت ایران تبریک گفت. دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان به سر می‌برد در خصوص بیانیه مشترک ایران و 1+5 گفت: «این دست آورد بزرگ در موفقیت مذاکرات هسته‌ای را به جهان و ملت ایران تبرک می‌گویم».

17:26 دیوید کامرون: ایران تا زمانی‌ که تعهداتش را اجرا کند منافع اقتصادی کسب می‌کند. نخست وزیر انگلیس با تاریخی خواندن توافق هسته ای گفت ایران تا زمانی از منافع اقتصادی منتفع می شود که تعهدات خود را اجرا کند. (بیشتر بخوانید)

17:26 جان بینر: توافق با ایران رقابت تسلیحاتی را افزایش می‌دهد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که توافق با ایران احتمالا رقابت تسلیحاتی را در جهان زیاد خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

17:03 واکنش مقامات لبنانی نسبت به بیانیه مشترک ایران و 5+1. برخی شخصیت‌ها و مقامات لبنانی نسبت به جمع بندی مشترک توافق ‌نامه نهایی هسته ‌ای بین ایران و1+5 واکنش نشان دادند. (بیشتر بخوانید)

16:43 لیندسی گراهام: توافق ایران مانند اعلان جنگ با اسرائیل است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری و سناتور آمریکایی در واکنش به توافق هسته‌ای تاکید کرد که توافق هسته‌ای اعلام شده بین ایران و قدرت های جهانی مانند اعلان جنگ با اسرائیل و اعراب است. (بیشتر بخوانید)

16:42 نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی مذاکرات وین. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین نشست برگزار می‌کند.

16:35 سوزان رایس: توافق بسیار خوبی با ایران انجام دادیم. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که توافق بسیار خوبی با ایران انجام دادیم. (بیشتر بخوانید)

16:27 تام کاتن: توافق با ایران یک اشتباه خطرناک است. یک سناتور آمریکایی مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه خطرناک است که مسیر هسته‌ای شدن ایران را هموار خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

16:11 اولاند: توافق محکم با ایران بیش از 10 سال پایدار خواهد بود. رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که توافقنامه هسته‌ای سه‌شنبه بین ایران و قدرت های جهانی به اندازه کافی مستحکم است که حداقل برای 10 سال پایدار و بادوام باشد. (بیشتر بخوانید)

16:05 اشتاین‌مایر: 12 سال نزاع خطرناک و 35 سال عدم گفتگو را پشت سر گذاشتیم. وزیر خارجه آلمان در سخنانی گفت: این یک روز تاریخی است، ما 35 سال عدم گفتگو و بیش از 12 سال از یک نزاع خطرناک را پشت سر گذاشتیم. (بیشتر بخوانید)

15:59 موسسه تحقیقات صلح بین الملل: توافق ایران مسیر جایزه صلح نوبل برای ظریف را هموار می‌کند. مدیر برنامه خلع سلاح و منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم تاکید کرد که توافق هسته‌ای حاصل شده بین ایران و قدرت های جهانی مهمترین توافق هسته‌ای مهم چند جانبه است که طی دهه‌های اخیر به دست آمده است. (بیشتر بخوانید)

15:51 کری: ایران دستکم تا 15 سال راکتور آب سنگین نخواهد ساخت.(بیشتر بخوانید)

15:48 هاموند: به حمایت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه می‌دهیم. وزیر خارجه انگلیس پس از توافق هسته‌ای و برای تسکین نگرانی برخی کشورهای عربی گفت ما موضع خود را در حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقابل دخالت ایران در مسائل داخلی آنها حفظ می کنیم. (بیشتر بخوانید)

15:47وزیر خارجه اتریش در گفتگو با تسنیم: سپتامبر به همراه رئیس جمهور به ایران سفر می‌کنم. وزیر امور خارجه اتریش ضمن استقبال از انتهای مذاکرات گفت که ماه سپتامبر به همراه رئیس جمهور کشورش به تهران سفر می‌کند. (بیشتر بخوانید)

15:45روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی: توافقی پایدار است که حالت برد - برد داشته باشد. رئیس‌جمهور گفت: مذاکره به معنای بده بستان است. مذاکره به این معناست که پولی داده می‌شود و خانه مورد نظر خریداری می‌شود. ما دنبال صدقه نبودیم تا کسی چیزی به ما مجانی بدهد، ما دنبال مذاکره بودیم. (بیشتر بخوانید)

15:41 بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری ایران تبریک گفت. (بیشتر بخوانید)

15:33اوباما: ایران 98 درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت. رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پس از توافق میان ایران و 1+5 گفت که ایران 98 درصد از اورانیوم غنی‌شده خود را کنار خواهد گذاشت. (بیشتر بخوانید)

15:18بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین. وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین را قرائت کردند. (بیشتر بخوانید)

15:06 مسکو: تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی ایران لغو خواهد شد. وزارت خارجه روسیه با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت که تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی ایران لغو خواهد شد و شرکت‌های اروپایی همکاری خود را با تهران از سر می‌گیرند. (بیشتر بخوانید)

15:05متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک به زبان انگلیسی از سوی طرف روسی منتشر شد.(متن برنامه جامه اقدام مشترک)

15:04 فابیوس: تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای طی روزهای آتی. وزیر خارجه فرانسه گفت انتظار می رود قطعنامه شورای امنیت درباره توافق هسته ای با ایران طی روزهای آتی تصویب شود. (بیشتر بخوانید)

15:00 استقبال پوتین از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران. رئیس جمهور روسیه از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 استقبال کرد.

14:57 کری نیز پس از اوباما سخنرانی خواهد کرد.

14:50 البرادعی: مذاکره بر اساس صداقت و احترام تنها راه‌حل مناقشات است. مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اعلام کرد که مذاکره بر اساس اعتماد و صداقت تنها راه حل مناقشات است. (بیشتر بخوانید)

14:50 بان‌کی‌مون: سازمان ملل آماده همکاری برای اجرای توافق هسته‌ای است. مدیر کل سازمان ملل از آمادگی این سازمان برای کمک به اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خبر داد. (بیشتر بخوانید)

14:46 مقام اسرائیلی: نسخه‌ای از توافق هسته‌ای را دریافت کردیم. یک مقام اسرائیلی گفت که نسخه‌ای از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به دست رژیم صهیونیستی رسیده است. (بیشتر بخوانید)

14:37 لاوروف: روسیه فعالانه در اجرای مراحل توافق هسته‌ای ایران مشارکت می‌کند. وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور فعالانه در اجرای مراحل توافق هسته‌ای ایران مشارکت خواهد کرد.

14:29 معاون صدراعظم آلمان هفته آینده به ایران سفر می‌کند. یک مقام نزدیک به دولت آلمان گفت: سیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان یکشنبه آینده وارد تهران خواهد شد.

14:26 یعلون: ایران پیروزمندانه از مذاکرات خارج شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اذعان کرد که ایران از مذاکرات پیروزمندانه خارج شده است. (بیشتر بخوانید)

14:16 باراک اوباما درباره مذاکرات وین سخنرانی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا ساعت 15:30 به وقت تهران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران سخنرانی می‌کند.

14:10 فابیوس: توافق وین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند. وزیر خارجه فرانسه گفت توافق وین ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می‌کند. (بیشتر بخوانید)

14:01 جزئیات موارد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5. (بیشتر بخوانید)

13:54 ایران و آژانس برای حل وفصل تمامی موضوعات تا پایان 2015 توافق کردند. بر اساس توافقی که امروز بین صالحی و آمانو امضا شده است مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی تا 15 دسامبر(24 آذر) برآوردی نهایی درباره حل و فصل تمامی موضوعات فعلی و باقی مانده درباره فعالیت های هسته‌ای ایران را به شورای حکام ارائه می‌کند. (بیشنر بخوانید)

13:30 کاهش قیمت جهانی نفت تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران. قیمت نفت امروز سه شنبه پس از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به جمع بندی اولیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران با کاهش بیشتری روبرو شده است. (بیشتر بخوانید)

13:25 اظهارات موگرینی و ظریف در انتهای نشست عمومی وزاری خارجه ایران و گروه 1+5.(بیشتر بخوانید)

13:23 صالحی: درباره تمام مسائل گذشته با رعایت خطوط قرمز توافق کردیم. رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که درباره تمام مسائل گذشته با رعایت خطوط قرمز توافق کردیم. (بیشتر بخوانید)

13:23 آخرین نشست عمومی وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برگزار شد.

13:08 ایتارتاس: ایران موافقت کرد تا اورانیوم بالاتر از 3.67 درصد غنی سازی نکند. یک منبع آگاه امروز سه شنبه تاکید کرد که ایران موافقت کرده است که به مدت 15 سال اورانیوم بالاتر از 3.67 درصدی غنی سازی نکند. (بیشتر بخوانید)

12:52 مذاکره‌کنندگان عازم مقر سازمان ملل در وین شدند. هیئت های مذاکره کنندگان کشورهای 1+5 و ایران به همراه نمایندگان رسانه ها برای شرکت در مراسم قرائت بیانیه مشترک توسط وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم مقر سازمان ملل در وین شدند.

12:51 خلاصه و برجسته ترین محورهای جمع بندی مذاکرات. در نتیجه تفاهم میان ایران و شش قدرت جهانی در جریان مذاکرات وین دستاوردهای متعددی در حوزه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها حاصل گردید. (بیشتر بخوانید)

12:43 بعیدی نژاد: مذاکرات هسته‌ای با موفقیت پایان یافت. رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته‌ای کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت به لطف الهی مذاکرات هسته‌ای با موفقیت پایان یافت و هیاتهای شرکت کننده برای اعلام رسمی تفاهم آماده عزیمت به محل برگزاری مصاحبه رسمی وزرای خارجه هستند. (بیشتر بخوانید)

12:25 آمانو: ایران و آژانس نقشه راهی به امضا رساندند. توافقی جداگانه درخصوص پارچین انجام می‌شود؛ مدیر کل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گفت که توافقی جداگانه‌ای درخصوص پارچین انجام خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

12:13 مقام ایرانی: جمع‌بندی 22 ماه مذاکرات طی امروز اعلام می‌شود. به گفته یک مقام ایرانی تا بامداد امروز مرور متون برجام انجام شده و جلسه نهایی مربوط گام آخر تا ساعات آینده برگزار و جمع‌بندی 22 ماه مذاکرات انجام شده در دوره های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.

11:50 رویترز: تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داشت. به گفته دیپلمات‌ها در جمع‌بندی توافق ایجاد شده تحریم تسلیحاتی سازمان ملل به مدت 5 سال و تحریم موشکی به مدت 8 سال دیگر ادامه خواهد داشت. (بیشتر بخوانید)

11:05 خبرنگاران تا نیم ساعت دیگر به مرکز رسانه‌ای وین منتقل می شوند. محلی که قرار است ظریف و موگرینی بیانیه در خصوص جمع بندی مذاکرات را قرائت کنند. این مراسم پس از آخرین نشست وزرا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

10:57 ایتارتاس: مراسم امضای توافق هسته‌ای صبح سه شنبه به وقت وین برگزار می‌شود. یک منبع غیر رسمی تاکید کرد که مراسم مربوط به امضای قرارداد تاریخی بین ایران و قدرت های جهانی احتمالا صبح امروز سه شنبه در دفتر سازمان ملل در شهر وین برگزار خواهد شد.

10:46 رویترز: ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای دست یافتند. خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

10:41 جلسه نهایی ایران و 1+5 ساعت 13:00 به وقت تهران. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه آمریکا از برگزاری جلسه نهایی میان ایران و 1+5 در ساعت 10:30 به وقت وین خبر داد.

10:26 اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را متوقف می‌کند. یک منبع آگاه اروپایی تاکید کرد که اتحادیه اروپا تا پیش از پایان سال 2015 و تا زمانی که بر سر لغو کامل تحریم‌ها به توافق برسد، تحریم‌ها علیه ایران را متوقف می‌کند.

04:18 هیأت مذاکره کننده چینی نیزهتل پاله‌کوبورگ را ترک کرد. 

04:14 وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس دیدار کرد.

04:08 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هتل محل مذاکرات را ترک کرده و در حین سوار شدن به خبرنگاران گفت: "می‌روم که بخوابم."

03:11 جلسه آقایان عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.

02:45 وزرای خارجه گروه 1+5 برای انجام هماهنگی‌های لازم وارد نشست شدند. 

01:49 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دقایقی پیش پایان یافت. 

01:47 رویترز: عکس یادگاری وزرا و کنفرانس خبری بامداد سه‌شنبه برگزار می‌شود. یک مقام ارشد غربی در ساعات پایانی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و کشورهای قدرتمند جهان، بر اساس برنامه ریزی های احتمالی قرار است مراسم گرفتن عکس جمعی را با حضور تمام وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.

01:34 وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اکنون در حال دیدار هستند. نشست‌های معاونین و کارشناسان نیز ادامه دارد. 

01:32 آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای احتمالا بامداد سه‌شنبه اعلام می‌شود. دیپلمات‌ها می‌گویند توافقنامه هسته‌ای ایران احتمالا در ساعات اولیه روز سه شنبه حاصل خواهد شد.

01:29 سرگئی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه، که پیشتر اعلام شده بود امشب وین را ترک می‌کند عزیمت خود را به تعویق انداخته است. 

                                                                                                                          22 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                            

23:24 سخنگوی وزارت خارجه اتریش: برای مراسم پایانی (توافق) 3 ساعت وقت نیاز داریم. به گفته سخنگوی وزارت خارجه اتریش، عکاسان و تصویربرداران باید به مقر سازمان ملل بروند تا از وزرا تصویربرداری کرده و سپس کنفرانس خبری در «آستریا سنتر» برگزار شود. وی گفت اینکه توافق چه زمانی انجام شود، ارتباطی به ما ندارد، ما فقط نیازمند 3 ساعت برای آماده‌سازی هستیم.

23:05 آمریکا: پس از بازبینی پایتخت‌ها، توافق هسته‌ای با ایران اعلام خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد من انتظار ندارم که اعلام توافق هسته‌ای تا پس از آنکه پایتخت‌ها فرصت بازبینی آن را داشته باشند، اعلام شود. (بیشتر بخوانید)

22:27 منبع نزدیک به مذاکرات: برای مذاکرات کنونی هیچ‌ضرب‌الاجلی تعیین نشده که نیاز به تمدید آن باشد. یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت که برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید آن باشد.(بیشتر بخوانید)

22:06 لاوروف به محل مذاکرات هسته‌ای بازگشت.

21:50 کاخ سفید: اگر گفتگوها همچنان مفید باشند، تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین باقی خواهد ماند. کاخ سفید اعلام کرد که در صورت پایان نیافتن مذاکرات، توافق موقت دوباره تمدید می‌شود.(بیشتر بخوانید)

21:36روحانی: توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد-برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌طلبان بین‌المللی باشد.

20:45 ظریف: با حصول توافق همه ما پیروز می‌شویم. وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر خود نوشت که با حصول توافق، پیروزی دیپلماسی به معنای آن است که همه ما پیروز شده‌ایم. (بیشتر بخوانید)

20:31 ظریف از عدم اتمام مذاکرات تا پایان دوشنبه شب خبر داد. ظریف در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات امشب تمام می شود یا خیر، به نشانه «نه» سرش را تکان داد.

20:18 اسپاتنیک: اعلام توافق هسته‌ای تا صبح سه‌شنبه به تعویق افتاد‬‬.

19:43 نشست معاونان خاتمه یافت.

19:13 لاوروف: همیشه شانس توافق هست.

18:37 راشاتودی: ایران و گروه 1+5 بر روی لغو برخی از تحریم‌های تسلیحاتی توافق کردند. به گزارش این شبکه، ایران و قدرت‌های جهانی توافق کردند بخشی از تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران را بردارند. (بیشتر بخوانید)

18:24 تا چند دقیقه دیگر، لاوروف به دیدار ظریف می‌آید.

18:15 وزیر خارجه چین، هتل محل مذاکرات هسته‌ای را ترک کرد.

17:17 هاموند و لاوروف با یکدیگر دیدار کردند.

17:13 ظریف با همتایان خود ساعت 23:30 دیدار خواهد کرد. وزرای خارجه ایران و 1+5 ساعت 9 به وقت وین (23:30 به وقت تهران) یک نشست جمعی «مهم» خواهند داشت.

17:01 نشست سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد.

16:40 اولاند: طرفها به توافق هسته‌ای نزدیک هستند. رئیس جمهور فرانسه درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت طرف‌ها به توافقی نزدیک هستند اما یک شکاف باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

16:34 دیدار دکتر ظریف و دکتر صالحی با کری و مونیز از ده دقیقه پیش آغاز شد. معاونین دو طرف و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند. آقایان فریدون و رابرت مالی نیز در جلسه حضور دارند.

16:30 لیبرمن: تلاش برای متقاعد ساختن کنگره علیه توافق هسته‌ای ایران اشتباه است. وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی تلاش برای متقاعد کردن کنگره به منظور مخالفت با توافق هسته‌ای احتمالی را اشتباه خواند. (بیشتر بخوانید)

16:21 هاموند وارد وین شد.

16:01 وزرای خارجه چین و روسیه با یکدیگر دیدار کردند.

15:48 فابیوس: امروز عصر درباره مذاکرات اظهارنظر می‌کنیم. وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد امروز عصر درباره مذاکرات هسته‌ای اظهارنظر خواهند کرد.

15:41 آسوشیتدپرس: ایران بر توقف غیرقانونی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید دارد. دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند ایران تاکید دارد در قطعنامه‌ شورای امنیت که قرار است درباره توافق هسته‌ای تصویب شود به نحوی مکتوب توصیف غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود. (بیشتر بخوانید)

15:12 منبع غربی: هیچ راهی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. یک مقام ارشد در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فارغ از شرایط موجود، به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد. (بیشتر بخوانید)

15:02 نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمید شب گذشته تا ساعت چهار بامداد به طول انجامید. از صبح امروز نیز طرفین در تماس مداوم هستند. فعلا برنامه‌ای برای دیدار وزرا تنظیم نشده است.

14:48 ادعای خبرگزاری فرانسه: حسن روحانی قرار است ساعت 22 به وقت تهران سخنرانی تلویزیونی داشته باشد.

14:15 تخت‌روانچی: مراحل پایانی کار روی متن است، اما باید مشکلات باقی‌مانده حل شود.

13:29 نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به ریاست موگرینی از ساعت 11 به وقت وین برگزار شد.

13:29 هاموند امروز بعد از ظهر به وین باز می‌گردد.

13:29 ظریف:معتقدیم نباید تمدیدی باشد اما می توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم. وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود اعلام کرد می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.

12:40 وزیر خارجه چین: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست. وزیر خارجه چین  پس از ورود به هتل محل مذاکرات در وین در جمع خبرنگاران گفت: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست‎. نباید حصول توافق به تاخیر بیفتد‎. وی افزود: هیچ توافقی کامل نیست.

12:11 وزرای خارجه ایران و چین ساعت 13 دیدار می‌کنند.

12:01 عراقچی: قول حل موضوعات برای امشب یا فردا را نمی‌دهم. معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که برخی مشکلات باقی مانده و تا حل نشوند نمی‌توان گفت که به توافق رسیده‌ایم.(بیشتر بخوانید)

11:23 نتانیاهو مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران است. رهبر حزب یش‌آتید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای و ضربه خوردن به روابط آمریکا و اسرائیل است. (بیشتر بخوانید)

10:57 مک‌کانل: کسب تایید توافق هسته‌ای احتمالی از کنگره بسیار سخت خواهد بود. رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که اخذ مجوز از کنگره برای تایید توافق هسته‌ای احتمالی بسیار سخت خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

10:00 خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.

09:31 صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشرفت ملموسی داشته است. (بیشتر بخوانید)

09:19 منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد. (بیشتر بخوانید)

00:50 ساک مشکوک ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات را تعطیل کرد. پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                           21 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                            

23:19 شام کاری 1+5 برگزار شد. شام کاری گروه 1+5 در هتل محل مذاکرات هسته‌ای برگزار شد.

22:18 وزیر امور خارجه کشورمان در بالکن هتل محل اقامتش در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: "فردا (دوشنبه) کارهایی برای انجام دادن داریم. وی همچنین تأکید کرد که دیگر تمدیدی در کار نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

21:16 وزیر امور خارجه ایران و آمریکا بار دیگر در وین با یکدیگر دیدار کردند.

20:23 دیپلمات‌آلمانی: توافق هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. یک دیپلمات‌ آلمانی اعلام کرد که پس از دو هفته ماراتن مذاکرات، توافق هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در دسترس است. (بیشتر بخوانید)

19:44 وزیر خارجه انگلیس امروز وین را ترک خواهد کرد و روز دوشنبه بار دیگر به محل مذاکرات باز خواهد گشت.

19:37 مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در هتل کوبورگ وین با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

19:09 وزیر امور خارجه روسیه برای حضور در ادامه مذاکرات هسته‌ای وارد پایتخت اتریش شد.

18:28 ظریف کری و موگرینی احتمالا در ساعت 17 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) دیدار می‌کنند.

18:18 مقام ایرانی: توافق امشب حاصل نمی‌شود. یک مقام ارشد ایرانی در خصوص مذاکرات جاری هسته‌ای ایران در وین گفت: ما سخت کار می‌کنیم، اما حصول توافق از نظر لوجستیک تا امشب ناممکن است، توافق نهایتا یک سند 100 صفحه‌ای است.

17:57 منابع چینی اعلام کرده‌اند که وانگ یی، وزیر خارجه این کشور،‌ نیز امروز (یکشنبه) به مذاکرات هسته‌ای می‌پیوندد.

17:48 مقام آمریکایی: موضوعات حل نشده مهمی در مذاکرات باقی است. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که موضوعات مهمی در مذاکرات هسته‌ای باقی مانده که نیاز به حل شدن دارند. وی از اظهار نظر درباره  زمان احتمالی دستیابی به توافق هسته‌ای امتناع کرد.

17:41 صالحی و آمانو دیدار کوتاهی با یکدیگر داشته‌اند.

17:27 آسوشیتد پرس: توافق هسته‌ای دوشنبه اعلام می شود. دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند احتمالا توافق اولیه هسته‌ای امروز آماده می شود و اعلام آن برای فردا (دوشنبه)برنامه ریزی شده است.

16:42 آمانو وارد هتل محل مذاکرات شد. 

16:28 لاوروف مسکو را ترک کرده و عازم وین شد.

16:17 فابیوس:امیدوارم که در نهایت در آخرین گام ماراتن مذاکرات باشیم. وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد امیدوارم که در نهایت در آخرین گام در مذاکرات باشیم. (بیشتر بخوانید)

16:03 منبع نزدیک به مذاکرات: مدت زمان توافق نهایی و رفع تحریم‌های تسلیحاتی 2 موضوع باقی‌مانده. یک منبع نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت دو یا سه موضوع از جمله مدت زمان توافق جامع و بحث رفع تحریم‌های بین‌المللی همچون رفع تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

15:40 شینهوا: امروز توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 حاصل می‌شود.

14:22 رویترز: مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری وزرای خارجه است. رویترز به به نقل از یک مقام ایرانی گفت: توافق هسته‌ای امروز یکشنبه در دسترس است و مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری از سوی وزرای خارجه است.

14:10 فابیوس که ساعتی پیش به پاریس رفته است، قرار بار دیگر به وین برگردد.

14:03 نتانیاهو: هزینه امتیازدهی غرب به ایران را ما نمی‌پردازیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد از روند مذاکرات هسته‌ای در وین هشدار داد که این رژیم هزینه امتیاز دهی غرب به ایران را نخواهد پرداخت.

14:02 دیدار کری، ظریف و موگرینی برگزار شد.

13:55 کری: چند مورد دشوار باقی مانده است. وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم در حال اتخاذ برخی تصمیمات واقعی هستیم، اما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران چند مورد دشوار مانده است که باید انجام شود، من امیدوارم.

13:25 معاونین از ساعت 10:30 به وقت وین، با اشمید در جلسه هستند.

12:44 منبع روس: لاوروف برای حضور در وین برنامه‌ریزی می‌کند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای حضور در ⁧‫مذاکرات هسته‌ای‬⁩ ایران در وین برنامه‌ریزی می‌کند و قرار است امروز به این شهر بیاید.

12:07 با وجود تصمیم شب گذشته، جلسه وزرا هنوز شروع نشده. معاونین و کارشناسان مشغول مذاکرات و کار بر روی متون هستند. ساعت جلسه وزرا با توجه به نتایج کار معاونین تعیین خواهد شد.

11:29 معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا دیدار کردند. در ادامه مذاکرات هسته ای معاونان وزیر خارجه ایران با معاون وزیر خارجه امریکا و دستیار ویژه باراک اوباما دیدار کردند.

10:58 یدیعوت آحارونوت: طولانی شدن مذاکرات ترفند اوباما است. منابع صهیونیستی معتقدند که احتمالا ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توافق دست یافته‌اند و طولانی شدن روند گفتگوها می‌تواند ترفندی از سوی اوباما تلقی شود. (بیشتر بخوانید)

10:21 دیپلمات غربی: توافقنامه جامع هسته‌ای ایران هنوز آماده نشده است. یک منبع آگاه در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که توافقنامه جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران هنوز آماده نشده است. (بیشتر بخوانید)

02:44 دیدار ظریف و کری پایان یافت. دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دقایقی پیش پایان یافت.

                                                                                                                           20 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                           

23:16 جلسه داخلی گروه 1+5 برگزار شد. جلسه داخلی گروه 1+5 به ریاست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

22:14 فابیوس: اکنون که همه چیز روی میز است، لحظه تصمیم‌گیری فرا رسیده است. وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با همتایان ایرانی و آمریکایی خود در وین گفت: لحظه تصمیم‌گیری فرا رسیده است. (بیشتر بخوانید)

22:13 دیدارهای جداگانه فابیوس و معاون لاوروف با ظریف. وزیر امور خارجه فرانسه و معاون وزیر امور خارجه روسیه به طور جداگانه با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

21:51 وزیر خارجه روسیه امشب به وین نمی‌آید‬‎. در حالی که وزیران امور خارجه آمریکا، آلمان،‌فرانسه و انگلیس در وین حضور دارند اما قرار نیست که وزیر خارجه روسیه امشب به وین بیاید. (بیشتر بخوانید)

21:45 نشست‌های جداگانه معاونان ظریف با اشمید و شرمن. معاونان وزیر امور خارجه ایران عصر امروز نخست با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرده و سپس با معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کردند. (بیشتر بخوانید)

21:42 مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با تسنیم: بسیار تحت تأثیر آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان یک استراتژیست قرار گرفته‌ام. مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا درباره رهبر معظم انقلاب می‌گوید: به‌عنوان کسی که بیشتر درباره سیاست خارجی کار می‌کند فکر می‌کنم که ایشان به‌عنوان یک استراتژیست بسیار تأثیرگذار بوده است. (بیشتر بخوانید)

20:20 تصاویر تسنیم از رایزنی تیم مذاکره‌کننده ایران در هتل کوبورگ. (گزارش تصویری)

20:07 کری و لاوروف تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

18:49هاموند وارد محل مذاکرات شد.

17:52 فارین‌پالیسی: مشکل آمریکا با ایران تسلیم‌ناپذیری تهران است، نه برنامه هسته‌ای. مشکل آمریکا با ایران برنامه هسته‌ای این کشور نیست، بلکه عدم‌تمایل آن به تسلیم در برابر واشنگتن است و طرح ادعای برنامه هسته‌ای تسلیحاتی تهران پوششی برای مخفی کردن مخالفت واقعی آمریکا با ایران و سیاست‌های حقیقی واشنگتن است. (بیشتر بخوانید)

16:34 ادعای خبرگزاری روسی درباره فضای حاکم بر مذاکرات. ایتارتاس به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد فضای نامطلوب در مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی حاکم است. (بیشتر بخوانید)

16:20 کری، فابیوس، اشتاین‌مایر و موگرینی دیدار کردند. وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی چهارجانبه شرکت کردند.

16:15 ایتارتاس: ناکامی ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای بر سر تحریم‌های تسلیحاتی. یک دیپلمات غربی عنوان کرد که ایران و 1+5 از دستیابی به مصالحه‌ای برای تحریم‌های تسلیحاتی ناکام ماندند. (بیشتر بخوانید)

16:05 نقش رسانه‌ها در مساله پرونده هسته‌ای و مذاکرات ایران و 1+5. در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای برای سومین بار تمدید شد، نگاهی به نقش رسانه‌ها امری ضروری جلوه می‌کند، زیرا سازوکار اصلی رژیم تحریم و عوامل پشت پرده مساله پرونده هسته ای و روابط ایران با غرب عمدتا در پوشش های خبری نادیده انگاشته شده است. (بیشتر بخوانید)

16:01 کری: موضوعات دشواری باقی است که باید حل شوند. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که هنوز موضوعات دشواری باقی مانده که باید حل شوند.

15:21 گزارش‌دهی شرمن به رژیم صهیونیستی درباره جدیدترین تحولات مذاکرات هسته‌ای. یکی از مقامات ارشد آمریکا از تماس تلفنی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور در گروه 1+5 با مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی خبر داد. (بیشتر بخوانید)

15:11 مدیرکل انرژی مؤسسه رند در گفتگو با تسنیم: یک توافق خوب، به تحریم‌ها علیه ایران پایان می دهد. کیت کرین، مدیرکل انرژی و اقتصاد مؤسسه رند گفت: یک توافق خوب تحریم‌ها راعلیه ایران کاهش و در نهایت به آنها پایان خواهد داد. (بیشتر بخوانید)

15:11 مقام ایرانی: هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات وین وجود ندارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی ایرانی عنوان کرد که هیچ محدودیت زمانی برای مذاکرات هسته‌ای در وین وجود ندارد. (بیشتر بخوانید)

14:31 نیویورک تایمز: تحریم تسلیحاتی ایران، اصلی‌ترین مانع فعلی در مسیر توافق هسته‌ای. یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه تحریم تسلیحاتی ایران، نوشت که یکی از اصلی ترین موانع در مسیر رسیدن به یک توافق تاریخی هسته ای با ایران، اختلاف طرفین پیرامون مجموعه ای از تحریم های سازمان ملل و تسلیحات غیر اتمی ایران است. (بیشتر بخوانید)

13:26 صالحی و مونیز ساعت 11:30 به وقت وین (14 به وقت تهران) نشستی دوجانبه خواهند داشت.

13:25 لاوروف امروز عصر به وین باز می‌گردد.

12:42 مذاکرات ظریف و کری از ساعت 12:30 آغاز شد. نشست دکتر ظریف با کری با حضور آقایان عراقچی و روانچی از ساعت 12:30 (10 به وقت وین) آغاز شده است.

12:38 فابیوس به محل مذاکرات در وین بازگشت.

12:14کری و وزیر خارجه آلمان دیدار کردند. وزرای خارجه آمریکا و آلمان در راستای رایزنی‌های دوجانبه مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار کردند.

                                                                                                                           19 تیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                           

22:48 آمریکا: به جایی نرسیده‌ایم که از مذاکرات هسته‌ای کنار بکشیم. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که جان کری در آخر هفته در وین باقی می‌ماند و همانگونه که وی گفته است، باور داریم پیشرفتی واقعی داشته‌ایم. (بیشتر بخوانید)

22:16 کاخ سفید: تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید. سخنگوی کاخ سفید می‌گوید اوباما به مذاکره‌کنندگان آمریکایی گفته است تا زمانی که مذاکرات مفید است در وین بمانید. (بیشتر بخوانید)

22:05 کری: برخی موضوعات باقیمانده در مذاکرات حل شد. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد برخی موضوعات باقیمانده در مذاکرات هسته‌ای حل شدند. (بیشتر بخوانید)

21:55 نشست های معاونین و جلسات کارشناسی به صورت مداوم در جریان است.

21:53 آلمان: احتمال دستیابی به توافق در روزهای آینده وجود دارد. سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور معتقد است امکان دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای جهانی طی روزهای آینده وجود دارد. (بیشتر بخوانید)

21:39 مونیز: سخت کار می‌کنیم تا به توافقی خوب دست یابیم. ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا بعد از سفری کوتاه به لیسبون برای دریافت یک مدال افتخار،  دقایقی پیش به وین برگشت. (بیشتر بخوانید)

20:38 مک کین: اوباما بیشتر از ایران به توافق نیاز دارد. سناتور آمریکایی تاکید کرد که دولت اوباما برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران بسیار مشتاق است و امتیازات زیادی را برای دستیابی به این توافق داده است. (بیشتر بخوانید)

20:24 رکوردهایی که ظریف و کری جابجا می‌کنند. وزرای خارجه ایران و آمریکا با بیش از 15 روز حضور در وین برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران رکوردهای پیشین خود در لوزان را شکستند. (بیشتر بخوانید)

19:50 رویترز: توافق هسته‌ای، منافع روسیه را در خاورمیانه و اروپا شدیدا به مخاطره می‌اندازد. توافق هسته‌ای میان ایران و غرب می‌تواند منافع روسیه را به عنوان یکی از کشورهایی که همواره با اروپا دچار مشکل بوده، شدیدا به مخاطره بیاندازد. (بیشتر بخوانید)

19:02 جان کری تا 22 تیرماه در وین می‌ماند.

18:42 معاون ظریف: ایران و سازمان همکاری شانگهای پس از لغو تحریم‌ها روابط تجاری را گسترش می‌دهند. معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که در شرایط کنونی حجم مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به 90 میلیارد دلار رسیده است. (بیشتر بخوانید)

18:09 اتحادیه اروپا و آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران را تا 22 تیرماه (دوشنبه) تمدید کردند. اتحادیه اروپا و آمریکا تمهیدات توافق مشترک ژنو را تا 22 تیرماه تمدید کردند.

17:43 پوتین: تحریم‌های ایران باید به سرعت پایان بپذیرند. رئیس جمهوری روسیه طی کنفرانسی خبری در نشست مشترک «سازمان همکاری‌های شانگهای» و گروه «بریکس» گفت که توافق هسته‌ای ایران امری حیاتی برای امنیت بین‌المللی است. (بیشتر بخوانید)

17:05 فابیوس هتل محل مذاکرات را به منظور عزیمت به پاریس ترک کرد.

16:51دیدار ظریف و اشتاین‌مایر یک ساعت به طول انجامید.

16:07 برلین: توافق هسته‌ای در روزهای آینده ممکن است. سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به فشرده بودن مذاکرات افزود: مشکل در جزئیات است و امیدوارم در روزهای پیش رو به نقطه ای برسیم که تصمیمات درباره مسائل سیاسی گرفته شود. (بیشتر بخوانید)

16:02 هاموند: فردا دوباره در وین جمع می‌شویم. وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه روز شنبه دوباره در وین جمع می‌شوند گفت: درحال پیشرفت هستیم اما برخی موضوعات باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

14:46 نشست هماهنگی داخلی گروه 1+5 به ریاست موگرینی برگزار شد.

14:05 ظریف: هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده‌ایم. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امروز در بالکن هتل پله کوبورگ به خبرنگاران گفت: در جریان مذاکرات پیشرفتهایی به دست آمده اما هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده‌ایم. (بیشتر بخوانید)

13:11 دیدار سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد. وزیر خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه‌ای سه‌جانبه با یکدیگر شرکت کردند. (بیشتر بخوانید)

12:36 تخت روانچی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت. معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای که به دلیل فوت مادر همسر خود موقتا به تهران بازگشته است دقایقی قبل به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس ملحق شد. (بیشتر بخوانید)

10:08 وزیر انرژی آمریکا به طور موقت مذاکرات هسته‌ای را ترک می‌کند. یک مقام ارشد آمریکایی روز پنج شنبه تاکید کرد که وزیر انرژی این کشور به صورت موقت مذاکرات هسته ای ایران را ترک می‌کند و بار دیگر عصر روز جمعه به مذاکرات بازخواهد گشت. (بیشتر بخوانید)

10:07 دیشب نشست دکتر صالحی و مونیز از ساعت یازده شب تا یک و نیم بامداد برگزار شد. دکتر صالحی که مسئولین مذاکرت فنی با گروه 1+5 را برعهده دارد، شب گذشته و همزمان با با لیالی قد تا اوایل بامداد روز جمعه در حال مذاکره با طرف‌های غربی از جمله ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا بود. صالحی که در شب‌های 19 و 21 ماه مبارک رمضان در مراسم احیاء مرکز اسلامی امام علی (ع) در وین شرکت کرده بود، به دلیل فشردگی مذاکرات از شرکت در مراسم احیاء بازماند.

10:07 المانیتور: همکاری تاکتیکی ایران و آمریکا برای مقابله با افراط گرایی. در حالی که آمریکا و ایران به تلاش های خود برای دستیابی به یک توافقنامه بلندمدت هسته‌ای ادامه می دهند، این مساله بیشتر نمایان می شود که هر دو طرف به صورت تاکتیکی در یک صف قرار گرفته اند تا علیه تهدید مشترک افراط گرایی مقابله کنند. (بیشتر بخوانید)

09:26 ظریف: شاهد زیاده خواهی و تغییر مواضع طرف مقابل هستیم. وزیر خارجه کشورمان گفت: متاسفانه ما هم شاهد تغییر مواضع و هم شاهد زیاده خواهی هستیم و هم شاهد این هستیم که چند کشور در پنج بعلاوه یک دارای مواضع متفاوتی هستند و این وضع را دشوار کرده است. (بیشتر بخوانید)

00:23 مقام ارشد ایرانی: طرف‌های غربی در یک روز گذشته مواضع خود را تغییر داده‌اند. یک مقام ارشد ایرانی حاضر در مذاکرات هسته‌ای می‌گوید طرف‌های غربی از روز چهارشنبه تاکنون برخی مواضع خود را تغییر داده‌اند. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                           18 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                            

23:57 وزیر خارجه آلمان مذاکرات هسته‌ای وین را ترک می‌کند. وزیر خارجه آلمان امشب (پنج‌شنبه) وین را به مقصد برلین ترک کرده و فردا شب بار دیگر به محل مذاکرات هسته‌ای بازخواهد گشت.

22:57 وزیر خارجه آمریکا پس از سخنرانی در جمع خبرنگاران با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

22:48 موگرینی:در برخی موضوعات باقیمانده تصمیمات تاریخی و سختی باید اتخاذ شوند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سازنده خواندن روند مذاکرات هسته‌ای گفت که به اتخاذ تصمیماتی سخت و تاریخی در برخی موضوعات نیاز است. (بیشتر بخوانید)

22:46 وزیر امور خارجه کشورمان از بالکن هتل پاله کوبورگ به خبرنگاران گفته است تا هر زمان لازم باشد در وین می‌مانیم.

21:47 کری: تا ابد پشت میز مذاکره نمی‌مانیم. وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در وین با بیان اینکه هدف از گفتگوها دستیابی به توافقی است که دهه ها‌ پابرجا باقی بماند گفت که این مذاکرات تا ابد ادامه نخواهد داشت. (بیشتر بخوانید)

21:34 سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که تا کنون هیچگونه توافقی با ایران حاصل نشده است.

21:31 وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نوشت به شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید.

21:28 وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران گفت که هنوز کارهایی برای انجام باقی است و تا زمانی که تضمین‌های لازم ایجاد شوند مذاکرات ادامه خواهد داشت.

20:25سناتور باب کورکر: توافق امروز اعلام نمی شود. سناتور جمهوریخواه اعلام کرد که هنوز مذاکرات به اتمام نرسیده و توافق امروز اعلام نخواهد شد. (بیشتر بخوانید)

20:00جان کری ساعت 21:30 در جمع خبرنگاران صحبت می‌کند.

19:50  جلسه هماهنگی وزاری 1+5 در ساعت 20:00 امشب  برگزار می شود.

19:07 اد‌ رویس: قول اوباما برای شدید‌ترین نظارت‌ها به دسترسی مدیریت شده تبدیل شد. رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از توافق احتمالی با ایران به شدت انتقاد کرد و گفت قول اوباما برای اعمال شدیدترین نظارت ها بر فعالیت های هسته ای ایران به دسترسی مدیریت شده تبدیل شد. (بیشتر بخوانید)

18:35دستیابی به توافق در روز پنج‌شنبه بعید است.  یک مقام ایرانی در گفتگو با پرس‌تی‌وی دستیابی به توافق هسته‌ای طی روز جاری را بعید دانست. (بیشتر بخوانید)

17:50کری و فابیوس دیدار کردند.

17:20کری و هاموند دیدار کردند.

17:15کری و لاوروف تلفنی گفتگو کردند. (بیشتر بخوانید)

17:10ظریف با وزیر خارجه آلمان دیدار کرد. وزیران امور خارجه ایران و آلمان در ادامه مذاکرات هسته‌ای، در وین با یکدیگر دیدار کردند. (بیشتر بخوانید)

17:01ریابکوف: توافق هسته‌ای ممکن است طی چند ساعت آینده امضا شود. معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 ممکن است طی چند ساعت آینده امضا شود. (بیشتر بخوانید)

16:28عراقچی: مردم به گمانه‌زنی‌ها توجه نکنند. معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت همه مردم ایران به آن توجه داشته باشند که در وین بازار گمانه‌زنی‌ها، شایعه‌سازی‌ها و حدس و گمان بسیار زیاد است و هر زمان که کار در مسیر صحیح خود به سرانجام برسد، اعلام خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

16:23ضرب‌الاجل واقعی نیمه‌شب به‌وقت وین است. یک دیپلمات غربی اعلام کرد که ضرب‌الاجل واقعی نیمه‌‌شب به‌وقت وین است و تمام طرفها علاقمند به دستیابی به توافق تا آن زمان هستند. (بیشتر بخوانید)

15:43بازار داغ شایعات در وین نیمه‌‌ابری. امروز تقریباً دو هفته از زمانی که مذاکرات هسته‌ای با حضور وزرای خارجه ادامه یافت، می‌گذرد و هرچه پیش می‌رویم شایعات از جنس‌های مختلف نیز افزایش می‌یابد. (بیشتر بخوانید)

14:43کری: سخت کار می‌کنیم تا ببینیم توافق ممکن است یا خیر. وزیر خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت به ادامه گفتگوها درباره موضوعات سخت ادامه می دهیم. (بیشتر بخوانید)

14:23تمام کار پیش‌نویس توافق تمام شده است. یک مقام غربی اعلام کرد که تمام کار پیش‌نویس توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 انجام شده است. (بیشتر بخوانید)

14:20وزرای خارجه ایران و آمریکا دیدار کردند. وزرای خارجه ایران و آمریکا در ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار کردند. (بیشتر بخوانید)

14:00کاترین اشتون مهیمان ویژه توافق هسته‌ای. شنیده‌ها حاکی از این است که وزیر خارجه اتریش در یک تماس تلفنی از کاترین اشتون برای سفر به وین برای حضور در مراسم توافق احتمالی ایران و 1+5 دعوت کرده است. (بیشتر بخوانید)

13:57تلاش‌های گروه 1+5 برای رفع اختلافات داخلی امروز نیز ادامه می‌یابد. در حالیکه دیپلمات‌های ایرانی با همتایان‌شان در سطوح مختلف دیدار می‌کنند تلاش‌های گروه 1+5 برای رفع اختلافاتی که در چند روز گذشته مذاکرات را به درازا کشانده است ادامه دارد. (بیشتر بخوانید)

13:54قدرتهای بزرگ بر روی زمان رفع تحریم تسلیحاتی ایران کار می‌کنند. قدرتهای بزرگ در حال تلاش برای حل موضوع سخت زمان رفع تحریم تسلیحاتی ایران هستند. (بیشتر بخوانید)

13:48امیدواری کره جنوبی نسبت به دستیابی توافق هسته‌ای ایران. کره جنوبی ضمن ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق نهایی بین ایران و قدرت های جهانی بر سر مساله اتمی، تاکید کرده است که این مساله می تواند تاثیر مثبتی بر حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی داشته باشد. (بیشتر بخوانید)

13:20روانچی به تهران می‌آید و بازمی‌گردد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در مراسم ترحیم مادر همسرش به تهران می آید روز جمعه دوباره به وین بازمی‌گردد.

13:14تحریم تسلیحاتی ایران می‌تواند 2 تا 8 سال حفظ شود. یک منبع دیپلماتیک در یکی از هیات‌های 1+5 در وین تاکید کرد که تحریم تسلیحاتی اعمال شده علیه ایران می‌تواند 2 تا 8 سال حفظ شود. (بیشتر بخوانید)

12:54دیدار معاونان ظریف و موگرینی از سرگرفته شد. دیدار معاونان وزیر خارجه کشورمان با خانم اشمید و همچنین دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا از بامداد امروز به وقت وین از سر گرفته شده است. (بیشتر بخوانید)

12:51مذاکرات هسته‌ای همانند صعود به قله اورست است. معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد که دور نهایی مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی را می توان با سخت ترین و آخرین مرحله صعود به قله اورست مقایسه کرد. (بیشتر بخوانید)

12:20 کری و فابیوس دیدار کردند.

12:05لاوروف: توافق هسته‌ای چند مرحله‌ای خواهد بود. وزیر خارجه روسیه گفت الحاق ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای به نتیجه مذاکرات هسته ای و رفع تحریم های ایران بستگی دارد، وی این توافق را چند مرحله ای دانست. (بیشتر بخوانید)

12:04کری از وین با وزیر خارجه چین تلفنی درباره مذاکرات گفتگو کرد.

12:03 وزرای 1+5 امروز با یکدیگر دیدار می‌کنند. اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه و مدیران سیاسی اتحادیه اروپا امروز ظهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

11:38نگرانی صهیونیست‌ها از احتمال همزمانی روز جهانی قدس و توافق هسته‌ای. رسانه‌های صهیونیستی نسبت به همزمانی روز جهانی قدس و احتمال توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی در روز جمعه به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

10:45منبع غربی: برخی صفحات توافق هسته‌ای چاپ شده است. یک منبع دیپلماتیک غربی گفته است توافق می‌تواند به زودی اعلام شود و برخی صفحات آن چاپ شده است .(بیشتر بخوانید)

10:20وزیر خارجه فرانسه وارد محل مذاکرات هسته‌ای شد.

10:08 اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده توافق هسته‌ای ایران خواهد بود. در حالی که آخرین ضرب الاجل مذاکرات هسته ای با ایران اواخر این هفته به پایان خواهد رسید، به نظر می رسد بزرگترین بازنده در صورت کسب توافق، رژیم صهیونیستی خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

09:08گفت‌وگوی اوباما با هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا.  رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با هیئت مذاکره‌کننده این کشور در وین که برای رسیدن به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کنند، گفت‌وگو و توصیه‌هایی را در این زمینه به آنها ارائه کرد. (بیشتر بخوانید)

00:17چرا آمریکا به حفظ تحریم‌های تسلیحاتی نیاز دارد؟ معنی اصرار بر حفظ این تحریم‌ها این است که آمریکا می‌خواهد همچنان ایران را در مقابل گروه‌های تروریستی رهاشده در منطقه و عقبه سعودی ــ اسراییلی آنها دست‌بسته نگه دارد. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                            17 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                     

23:40اوباما: شانس توافق با ایران کمتر از 50ــ50 است. رئیس‌جمهور آمریکا در جمع سناتورهای دموکرات گفت که توافق هسته‌ای بد با ایران را نمی‌پذیرد. (بیشتر بخوانید)

23:18 وزیر خارجه آلمان باز هم به مذاکرات پیوست. (بیشتر بخوانید)

22:49کاخ سفید: توافق نهایی باید منعکس کننده تعهدات ایران در بیانیه لوزان باشد. سخنگوی کاخ سفید نگرانی‌ها درباره استفاده ایران از مذکرات هسته‌ای برای به جلو بردن برنامه هسته‌ای را رد کرد. (بیشتر بخوانید)
22:17احتمال دارد مذاکرات هسته‌ای طولانی شود. یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت احتمال دارد مذکرات هسته‌ای طولانی شود. (بیشتر بخوانید)

19:52ظریف: توافق هسته‌ای با ایران را انجام دهید سپس به یکدیگر علیه تروریسم بپیوندیم. وزیر امور خارجه ایران طی یادداشتی در یک روزنامه انگلیسی نوشت: توافق هسته‌ای با ایران را انجام دهید سپس به یکدیگر علیه تروریسم بپیوندیم. (بیشتر بخوانید)

19:08  لغو تحریم‌های تسلیحاتی موفقیت واقعی برای ایران به‌شمار می‌آید. یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی نوشت در صورتی که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برداشته شود این موضوع یک موفقیت واقعی برای ایران به‌شمار می‌آید.

19:03 ظریف: روابط کاری با وزرا در مذاکرات همواره بر اساس احترام متقابل بوده است.  یک عضو هیات مذاکره کننده ایرانی به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خانم موگرینی همواره نقش بسیار مثبت و سازنده‌ای در مذاکرات داشته و همواره احترام متقابل بر روابط ما حاکم بوده و امروز هم ملاقات بسیار مثبت و سازنده‌ای داشتیم. (بیشتر بخوانید)

18:00نشست ظریف و موگرینی پایان یافت.

17:56 سفر اشتان‌مایر به کوبا به دلیل مذاکرات ایران به تعویق افتاد. وزیر امور خارجه آلمان که حضور فعالی در مذاکرات هسته‌ای ایران دارد به دلیل تمدید چند باره این مذاکرات سفر خود به کوبا را به تعویق انداخت. (بیشتر بخوانید)

17:44نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 جمعه برگزار می‌شود.  یک منبع در هیئت اروپایی گفت وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 روز جمعه(19 تیر) نشستی عمومی در شهر وین برگزار خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

16:24 حجت برای دیپلمات‌های‌مان نه «زمان» که «منافع» ملی‌مان است. بیش از یک دهه مقاومت اقتصادی مردم بزرگ ایران تنها یک پیام داشت؛ پشتوانه دیپلمات‌های ما عزم اسلامی و ملی ایرانیان است که جدای از هر نتیجه‌ای روزها، سال‌ها و دهه‌های دیگر نیز ادامه می‌یابد. (بیشتر بخوانید)

16:13 ظریف: هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکنید. ماراتن هسته‌ای در وین همچنان ادامه دارد. مذاکرات فشرده، سنگین و گاه‌ با جلسات بسیار جدی و تلخ همراه است. (بیشتر بخوانید)

14:53 نظارت بر تعهدات ایران و جدول زمانی لغو تحریم‌ها همچنان از موارد اختلافی است. وزیر امور خارجه آلمان مسئله نظارت بر تعهدات ایران و جدول زمانی برای لغو تحریم‌ها را همچنان از موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات دانسته و تاکید کرد که ما به دنبال هر توافقی نیستیم. (بیشتر بخوانید)

14:49 نشست معاونین ظریف و موگرینی برگزار شد. معاونین وزیر خارجه ایران و معاون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه مذاکرات هسته ای در وین دیدار کردند. (بیشتر بخوانید)

13:59هاشمی: تابوی مذاکره با آمریکا را شکستیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی مذاکره مستقیم با آمریکا را بهتر از گفتگو از طریق رسانه ها دانست و گفت با مذاکره مستقیم با واشنگتن،‌تابوی مذاکره را شکستیم. (بیشتر بخوانید)

13:30کری تا تعیین سرنوشت مذاکرات وین را ترک نمی‌کند. مقامات آمریکایی گفته‌اند وزیر خارجه این کشور تا زمانی که توافق هسته‌ای با ایران کسب شود و یا نتیجه‌گیری شود که نمی‌توان به توافق رسید هیچ برنامه‌ای برای ترک پایتخت اتریش ندارد. (بیشتر بخوانید)

13:02آیا رژیم صهیونیستی در مخالفت با توافق هسته‌ای تنها مانده است؟ از زمان تفاهم لوزان به این سو بتدریج از مخالفان توافق ایران کاسته شده و در حال حاضر رژیم صهیونیستی به عنوان تنها مخالف سرسخت باقی مانده است که علنا در برابر آن سنگ اندازی می‌کند. (بیشتر بخوانید)

12:40تماس‌های ناموفق آمریکا برای گزارش‌دهی مذاکرات هسته‌ای به صهیونیست‌ها.  مقامات آمریکایی اعلام کردند که طی 10 روز گذشته تیم مذاکره کننده هسته‌ای این کشور سه مرتبه تلاش کردند با مقامات صهیونیستی تماس بگیرند و آنها را در جریان روند مذاکرات هسته‌ای وین قرار دهد. (بیشتر بخوانید)

12:23 ادامه مذاکرات معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا در وین.  مذاکرات ایران و گروه 1+5 پس از اعلام تمدید دو روزه امروز با دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا از سر گرفته شد. (بیشتر بخوانید)

12:20 نتانیاهو: ایران به دنبال تسلط بر دنیاست. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران در صدد تسلط بر دنیا است. (بیشتر بخوانید)

11:23 درخواست ایران برای لغو تحریم تسلیحاتی اقدامی عاقلانه است.  در حالی که ایران و قدرت های جهانی مذاکرات هسته‌ای را تا روز جمعه 9 جولای تمدید کرده اند به نظر می رسد که مذاکرات تنها به نفع ایران بوده و مذاکره کنندگان ایرانی به این واقعیت پی برده اند که در موضع مسلط قرار دارند. (بیشتر بخوانید)

 10:53 مقاومت مذاکره‌کنندگان ایرانی «شایسته احترام» است.  یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به تمدید مکرر مهلت مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهان تأکید کرد اصرار طرف ایرانی بر مواضع خود و مقاومت آن در برابر فشارهای طرف مقابل شایسته احترام است. (بیشتر بخوانید)

10:30 کمالوندی: محدودیتی در تحقیق و توسعه نداریم. سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای عضو 1+5 گفت: تا جایی که پیش آمده‌ایم محدودیتی در امر تحقیق و توسعه نداریم. (بیشتر بخوانید)

10:12مذاکرات بیشتر با ایران تنها به امتیاز دادن بیشتر آمریکا منجر‌ خواهد شد.  یک سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه ای مدعی شد که تمدید مذاکرات هسته ای با ایران برای 3 روز یا بیشتر منجر به آن خواهد شد که آمریکا امتیازات بیشتری بدهد.(بیشر بخوانید)

                                                                                                                   16 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                      

23:26کربی: هنوز کارهای بسیاری مانده که باید انجام شود. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید هنوز کارهای بسیاری مانده که باید انجام شود. (بیشتر بخوانید)

22:04 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد پیشرفت بیشتری در گفتگوهای دوشنبه با مقامات ایران صورت گرفته اما هنوز کار بیشتری مورد نیاز ا ست. (بیشتر بخوانید)

21:49 عراقچی: موارد اختلافی نیاز به تصمیم سیاسی طرف مقابل دارد. معاون وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موارد اختلافی نیاز به تصمیم سیاسی طرف مقابل دارد، گفت: هیچ ضرب الاجلی برای ما مقدس نیست. (بیشتر بخوانید)

22:00 سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، با وندی شرمن، مدیر کل امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نیز رابرت مالی، دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا به گفتگو نشستند. 

21:39 هاموند: به لندن بر می‌گردم. وزیر امور خارجه انگلیس پیش از ترک وین گفت: همکاران ما به کار خود ادامه خواهند داد.

20:03 لاوروف: تحریم تسلیحاتی مشکل بزرگ در مذاکرات ایران است. وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که لغو تحریم تسلیحاتی ایران یک مشکل بزرگ در مذاکرات بین تهران و قدرت‌های جهانی در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای است. (بیشتر بخوانید)

19:18 وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر سه‌شنبه با همتای چینی خود در وین دیدار و گفت و گو کرد.

19:13 در پی تمدید سه روز مذاکرات میان ایران و 1+5، اتحادیه اروپا نیز قانون اجرای برنامه اقدام مشترک را 3 روز دیگر تمدید کرد.

18:01 لاوروف وین را ترک کرد.

17:33 فابیوس: پی‌ام‌دی، تحقیق و توسعه و برگشت‌پذیری سریع تحریم‌ها 3 نکته مهم ما هستند. وزیر خارجه فرانسه با حضور در جمع خبرنگاران مقابل هتل پاله‌کوبورگ با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای آسان نیست، گفت: پی‌ام‌دی، تحقیق و توسعه و برگشت‌پذیری سریع تحریم‌ها 3 نکته مهم مدنظر ما در توافق هسته‌ای هستند. (بیشتر بخوانید)

17:28 ظریف ساعت 15 به وقت وین (17:30 به وقت تهران) با همتای چینی خود دیدار می‌کند.

17:00 مقام ایرانی: هیچ ضرب الاجلی نداریم. یک مقام ایرانی پس از آنکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات هسته‌ای طی چند روز آینده خبر داد گفت ما هیچ ضرب الاجلی نداریم. (بیشتر بخوانید)

17:00 ماری هارف: مذاکرات هسته‌ای تا روز جمعه تمدید شد. مشاور وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای انجام گفتگوها و رایزنی‌های بیشتر، مذاکرات هسته‌ای تا 10 جولای تمدید شد. (بیشتر بخوانید)

16:20 یک منبع دیپلماتیک: رایزنی ایران و قدرت های جهانی در خصوص مبادله اورانیوم غنی‌شده. یک منبع دیپلماتیک امروز سه شنبه تاکید کرد که ایران و شش قدرت جهانی در حال مذاکره در خصوص مبادله اورانیوم غنی شده با سنگ طبیعی اورانیوم هستند. (بیشتر بخوانید)

16:13 لاوروف: کمتر از 10 مورد حل نشده باقی است. وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هنوز در مذاکرات دستاوردی حاصل نشده گفت که کمتر از 10 موضوع حل نشده باقی مانده است. (بیشتر بخوانید)

15:59 موگرینی: برخی وزرا وین را ترک می‌کنند؛ وارد سخت‌ترین مرحله شده‌ایم. وارد سخت ترین و واقعی ترین مرحله مذاکرات شده ایم. چندین دیدار هماهنگی داشته ایم. آخرین مسایل سخت را در بالاترین سطح در حال بررسی هستیم. (بیشتر بخوانید)

15:45 روحانی و پوتین در خصوص همکاری‌های نظامی ــ فنی و توافق هسته‌ای فردا پنجشنبه گفتگو می‌کنند. دستیار رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور و حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز 9 جولای (پنجشنبه) در خصوص توسعه همکاری‌های نظامی و فنی و همچنین نتایج مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفتگو خواهند کرد. (بیشتر بخوانید)

15:14 توافق هسته ای با ایران؛ مقدمه تغییر استراتژی دولت اوباما در خاورمیانه. وال‌استریت‌ژورنال از اقدامات جاری مقامات کاخ سفید برای تدوین استراتژی جدید دولت واشنگتن در خاورمیانه متعاقب توافق هسته‌ای با ایران خبر داد و به ابعاد همکاری‌های احتمالی با ایران برای حل بحران های منطقه ای پرداخت. (بیشتر بخوانید)

14:49 نشست داخلی گروه 1+5 در هتل محل مذاکرات وین برگزار شد.

12:56 ظریف و کری در جلسه‌ای کوتاه شرکت کردند. وزیر خارجه کشورمان و همتای آمریکایی‌اش امروز صبح در جلسه‌ای کوتاه با یکدیگر شرکت کردند.

12:53 کنگره صحنه نبرد بعدی رژیم صهیونیستی با ایران. منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند درصورت امضاء توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 این رژیم تمام تمرکز خود را بر اعمال فشار بر کنگره برای عدم تایید این توافق خواهد گذاشت. (بیشتر بخوانید)

12:08 برنامه کاری اوباما تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین. مقامات کاخ سفید برنامه کاری اوباما طی روزهای اخیر را تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای وین به صورت شناور تعیین کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

11:50 شیخ‌الاسلام: ماجرای "نامه کری و پیام اوباما" و پادرمیانی سلطان قابوس برای آغاز مذاکرات هسته‌ای. مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص شروع مذاکرات ایران با 1+5 گفت: ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که آقای کری نامه نوشت و از طریق کشور عمان برای ما فرستاد که آمریکا حقوق ما را در چرخه غنی‌سازی به رسمیت شناخته است. (بیشتر بخوانید)

11:29 افزایش فشار دموکرات‌ها بر اوباما در خصوص توافق هسته‌ای ایران. دموکرات‌های سنا با طرح درخواست‌های تند در خصوص توافق هسته‌ای با ایران، چالش‌های زیادی را برای دولت اوباما در جلب موافقت نمایندگان کنگره ایجاد کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

11:11 جان بولتون: نیروی نظامی تنها گزینه درباره ایران است. نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد، وجود ندارد. (بیشتر بخوانید)

01:24 دومین نشست عمومی وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برگزار شد.

                                                                                                                   15 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                      

23:14 آمریکا: تمدید مذاکرات امکان‌پذیر است و تلاش می‌کنیم به توافق خوب برسیم. «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما نسبت به تاریخ و ضرب الاجل بی‌توجه نیستیم اما می‌خواهیم توافق خوب حاصل شود. (بیشتر بخوانید)

22:44 یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران: اختلافات جدی است اما عزم طرفین برای حل اختلافات نیز جدی است. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران گفت که اختلافات جدی بوده اما عزم طرفین برای حل اختلافات نیز جدی است. (بیشتر بخوانید)

22:23 نظرسنجی تسنیم در وین درباره مذاکرات؛ 83درصد معتقدند توافق می‌شود. بیش از 83درصد خبرنگاران حاضر برای پوشش مذاکرات هسته‌ای وین پیش‌بینی می‌کنند که توافق حاصل می‌شود و 44درصد آنها بر این نظرند که توافق روز چهارشنبه اعلام می‌شود. (بیشتر بخوانید)

22:13 دیپلمات‌آلمانی: شکست مذاکرات هسته‌ای بعید نیست. یک دیپلمات آلمانی گفت که شکست مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 بعید نیست. (بیشتر بخوانید)

21:59 کاخ سفید: هنوز تمامی موارد اختلافی با ایران حل نشده است. کاخ سفید اعلام کرد که هرگونه توافق نهایی با ایران باید انعکاس دهنده توافقات ماه آوریل گذشته باشد و هنوز تمامی موارد اختلافی با ایران حل نشده است. (بیشتر بخوانید)

21:46 نخستین نشست عمومی وزیران خارجه و معاونان ایران و 1+5 عصر دوشنبه پس از حدود یک ساعت پایان یافت تا احتمالا ساعاتی دیگر از سر گرفته شود.

20:09 مسکو: ظریف و لاوروف بر یافتن راه‌حل های مورد قبول مشترک تاکید کردند. وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه ابراز امیدواری کردند که هر چه سریعتر راهکارهای مورد قبول مشترکی برای مسائل هسته ای باقی مانده پیدا شود. (بیشتر بخوانید)

19:31نشست وزرای خارجه ایران و 1+5  برگزار شد. (بیشتر بخوانید)

18:30 ظریف و موگرینی دیدار کردند.(بیشتر بخوانید)

18:21دیپلمات ایرانی: متعهد به هیچ ضرب الاجلی نیستیم. یک دیپلمات ایرانی در جلسه توجیهی برای خبرنگاران خارجی در وین گفته است متعهد به هیچ ضرب الاجلی نیستیم و غرب باید تصمیم خود را بگیرد. (بیشتر بخوانید)

17:21درصورت توافق هسته‌ای نتانیاهو باید استعفا دهد. رهبر حزب یش‌آتید اعلام کرد درصورت توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید از سمت خود استعفا دهد.(بیشتر بخوانید)

16:54دیدار نتانیاهو و کوتزیاس، تحت سایه توافق هسته‌ای ایران.(بیشتر بخوانید)

16:51کمیسیون نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای با مشارکت اتحادیه اروپا. تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای با حضور اعضایی از کشورهای 1+5، ایران و اتحادیه اروپا یکی از گزینه های مورد بحث در مذاکرات هسته ای است.(بیشتر بخوانید)

16:37ظریف با لاوروف دیدار کرد.

16:12 منبع آگاه غربی: مشارکت روسیه برای توسعه مرکز علمی در فردو. یک منبع آگاه غربی امروز دوشنبه تاکید کرد که طرف روسی احتمالا برای توسعه مرکز علمی و تحقیقاتی در تاسیسات اتمی فردو مشارکت خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

14:54 رویترز: پافشاری ایران بر لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه فناوری موشک‌های بالستیک. مقام‌های ایرانی و غربی تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران بر لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه فناوری موشک بالستیک پافشاری دارد ولی قدرت‌های جهانی با این مساله مخالفت کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

14:07 نیویورک تایمز: آژانس آماده استفاده از ابزارهای پیشرفته نظارتی در تاسیسات ایران می‌شود. بازرسان آژنس بین المللی انرژی اتمی در حال آماده شدن برای استفاد از مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی بسیار پیشرفته تر از جمله نصب دوربین‌های هوشمند هستند تا در صورت کسب توافق هسته‌ای بر فعالیت های هسته‌ای ایران نظارت شدیدتری اعمال کنند. (بیشتر بخوانید)

13:45 وزرای خارجه گروه 1+5 در ساعت 11:15 به وقت وین، نشستی داخلی برگزار کردند.

13:45 وزرای خارجه آمریکا و ایران دیدار کردند.

13:07 وزیر خارجه چین: پیشرفت جدیدی در مذاکرات حاصل شده است. وزیر خارجه چین گفت: همه طرفها در مذاکرات به ویژه ایران و آمریکا باید هر چه زودتر تصمیم خود را بگیرند. توافق در دسترس است و پیشرفت جدیدی در مذاکرات حاصل شده است. (بیشتر بخوانید)

12:54 وزیر خارجه روسیه به مذاکرات پیوست.

11:37 هاموند وارد مگحل مذکرات هسته‌ای شد. وزیر خارجه انگلیس لحظاتی پیش وارد محل مذکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در وین، پایتخت اتریش شد.

04:15 منبع نزدیک به مذاکرات: ضرب‌الاجل نهایی مذاکرات اواخر چهارشنبه یا بامداد پنجشنبه است. این منبع نزدیک به مذاکرات افزود: هنوز برخی مشکلات اساسی باقی است.

04:14 تیم مذاکره کننده در مراسم شب احیای قدر در وین شرکت کرد+عکس. تیم مذاکره کننده ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم احیای شب قدر شرکت کرد. (بیشتر بخوانید)

02:47 ظریف: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بعضی اختلافات باقی است. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بعضی اختلافات باقی است. (بیشتر بخوانید)

02:19 مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا در گفتگو با تسنیم: جزئیات در توافق مشخص شود تا جای ابهامی باقی نماند. مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا معتقد است باید در توافق احتمالی جزئیات مشخص شود تا جای ابهامی برای هیچ‌یک از طرفین باقی نماند. (بیشتر بخوانید)

00:26 رویترز: صادرکنندگان آلمانی به دنبال قراردادهای سودآور پس از لغو تحریم‌های ایران هستند. یک خبرگزاری غربی با اشاره به فعالیت شرکت‌های آلمانی در ایران پیش از تحریم‌ها نوشت: صادرکنندگان آلمانی به دقت تحولات مربوط به ایران را دنبال کرده و به دقت خود را برای روزی آماده می‌کنند که فضای کسب و کار ایران بار دیگر باز می‌شود. (بیشتر بخوانید)

00:24 اشتاینمایر: یا همه برنده خواهیم بود یا همه بازنده. وزیر خارجه آلمان با حضور در جمع خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: یا همه برنده خواهیم بود یا همه بازنده. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                     14 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                      

23:50 مقام ارشد ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وین: 70 درصد ضمیمه فنی توافق هسته‌ای روشن شده است. یک مقام ارشد ایرانی حاضر در وین می‌گوید از مجموع 32 صفحه ضمیمه فنی برنامه جامع اقدام مشترک 70 درصد آن روشن گشته و 30 درصد دیگر هنوز داخل کروشه قرار دارد. (بیشتر بخوانید)

23:10 گروه 1+5 در حال برگزاری جلسه داخلی هستند.

23:02 دیپلمات غربی:راه‌حل‌هایی برای موضوعات حل‌نشده ارائه شده است. یک دیپلمات غربی می‌گوید راه‌حل‌هایی برای مسائل بحث‌برانگیز حل نشده، ارائه شده اما جزئیات این راه‌حل ها باید به تایید وزیران خارجه برسد. (بیشتر بخوانید)

23:01 گفته می‌شود وزیر خارجه روسیه وارد وین شده اما در هتل دیگری اقامت گزیده و فردا به مذاکرات هسته‌ای خواهد پیوست.

22:58 جلسه ظریف و صالحی با همتایان شان از ساعت 20 آغاز شده است.

21:25 فابیوس: 2 روز مذاکره فشرده پیش رو داریم. وزیر خارجه فرانسه بار دیگر به محل مذاکرات آمد و گفت برای مرحله نهائی مذاکرات برگشتم.(بیشتر بخوانید)

20:50موگرینی: اگر باید توافقی شود هم اکنون زمان آن است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران حاضر در مقابل هتل پله کوبورگ حضور یافت و گفت: اگر باید توافقی شود الان زمان آن است و الان باید انجام شود. (بیشتر بخوانید)

20:38 یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای امروز یکشنبه تاکید کرد که ایران و گروه 1+5 در ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین به پیشرفت‌های مهمی دست یافته‌اند.

19:58 مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده ایرانی طی مصاحبه‌ای گفت در صورتی که طرف مقابل دست از زیاده‌خواهی بردارد توافق نهایی در دسترس است.

19:43 هیات آژانس به ریاست معاون آمانو به تهران سفر می‌کند. هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست معاون آمانو امشب به تهران می‌آید.(بیشتر بخوانید)

19:20 کری: تا این حد به توافق نزدیک نبوده‌ایم. وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در مقابل هتل کوبورگ وین حضور یافت و گفت که تا کنون تا این حد به توافق نزدیک نبوده‌ایم. (بیشتر بخوانید)

17:30 سه «روز» توافق هسته‌ای ایران چگونه خواهد بود. معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید در روز اول دستیابی به راه‌حل‌ها و جمع‌بندی اعلام شده و فرآیند‌های قانونی طی می‌شود، در روز دوم تحریم‌ها لغو و توافق رسماً اعلام می‌َشود و در روز سوم توافق عملیاتی می‌شود. (بیشتر بخوانید)

17:25 گزارش‌ها حاکی از آن است که به علت تمایل تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان برای شرکت در مراسم احیاء شب قدر، مذاکرات امشب پیگیری نمی‌شود.

15:35 ظریف و کری در ادامه رایزنی‌های امروز خود، برای بار دوم با یکدیگر دیدار کردند.

15:16 صالحی و مونیز امروز برای دومین بار دیدار کردند؛ همچنین قرار است معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا ساعت 14 به وقت وین (16:30 به وقت تهران) نشست مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

14:56 همه وزرای 1+5 به جز وزیر خارجه چین امروز به وین می‌روند. طبق اخبار منتشره تمامی وزرای خارجه کشورهای روسیه، فرانسه‌، انگلیس و آلمان امروز وارد وین می‌شوند.

14:08وزیر خارجه اتریش: برداشتن تحریم‌ها فرصتی برای همکاری نوین اروپا با ایران فراهم می‌کند. وزیر خارجه اتریش گفت: «ما همگی امیدواریم که مذاکرات هسته‌ای ایران موفق شود، زیرا فکر می‌کنیم که نه تنها برای منطقه مفید است، بلکه صلح‌، امنیت و ثبات را برای کل جهان به ارمغان خواهد آورد».. (بیشتر بخوانید)

13:28 دیپلمات روس در پاسخ به تسنیم: لاوروف امروز به وین باز می‌گردد.

13:18 دیدار ظریف و کری برگزار شد.

12:33 نتانیاهو: توافق هسته‌ای با ایران از توافق کره شمالی نیز بدتر خواهد بود. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات (هسته‌ای) ایران یک دستاورد به شمار نمی‌رود بلکه یک شکست است. زیرا امتیازاتی که به ایران داده شده درحال افزایش است.

12:12 وزیر صهیونیستی: امیدواریم 1+5 از عقب‌نشینی دربرابر ایران دست بردارد. وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی و عضو کنست اعلام کرد که توافق هسته‌ای نه تنها برای این رژیم بلکه برای تمام دنیا خطرناک است.

11:15 نشست ظریف و کری ساعت 12:30 آغاز می‌شود. نشست امروز وزیر خارجه کشورمان و وزیر خارجه آمریکا ساعت 12:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد.

09:25 نگرانی نتانیاهو از احتمال لغو تحریم‌های ایران. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از احتمال لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت که هر چقدر زمان بیشتری می‌گذرد قدرت‌های بزرگ امتیازات بیشتری به ایران می‌دهند. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                   13 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                        

23:40 نهاوندیان وین را به مقصد تهران ترک کرد. رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران که دیروز به پایتخت اتریش رفته بود امروز عصر وین را به مقصد تهران ترک کرد.

23:33 عراقچی: کنگره توافق را رد کند ایران با قدرت به برنامه هسته‌ای خود بازمی‌گردد. معاون وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی تأکید کرد در صورتی که کنگره آمریکا توافق هسته‌ای را رد کند ایران با قدرت به برنامه هسته‌ای خود بازخواهد گشت. (بیشتر بخوانید)

22:06 رویترز از دست‌یابی ایران و 1+5 به توافقی اولیه درباره تحریم‌های آمریکا و اروپا خبر داد. خبرگزاری رویترز طی خبری اعلام کرد که ایران و گروه 1+5 به توافقی اولیه درباره لغو تحریم‌های آمریکا و اروپا دست یافته‌اند اما هنوز به مکانیزمی برای لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نرسیده‌اند. (بیشتر بخوانید)

20:46 ظریف و کری بار دیدار کردند.

19:06 اسپوتنیک: در صورت شکست مذاکرات، ایران مفاد گفتگوها را منتشر می‌کند. یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای امروز شنبه تاکید کرد که اگر روند مذاکرات با قدرت های جهانی با شکست روبرو شود، ایران اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای را از حالت محرمانه بودن خارج خواهد کرد.(بیشتر بخوانید)

18:20 کمالوندی: پاسخ ایران به افزایش فشار غرب، سخت‌تر از تصور آنها خواهد بود. سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طرف مقابل همه نوع فشار را امتحان کرده و اگر قصد کند این فشارها را مجدداً امتحان کند طبق گفته رئیس‌جمهور، پاسخ ایران اقدامی سخت‌تر از آنچه طرف مقابل تصور می‌کند، خواهد بود. (بیشتر بخوانید)

17:48 ظریف بار دیگر با آمانو دیدار کرد. (بیشتر بخوانید)

17:25  سال 2015 پایانی بر پرونده ابعاد نظامی احتمالی؛ البته با همکاری تهران(بیشتر بخوانید)

17:18 سفیر ایران در فرانسه: توافق باید ادامه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران را تضمین کند. سفیر کشورمان در پاریس گفت برای ما مهم است که توافق هسته‌ای محکم باشد و ادامه برنامه صلح آمیز و تحقیقات علمی ما را در این حوزه تضمین کند. (بیشتر بخوانید)

17:00 وزیر خارجه چین دوشنبه به وین باز می‌گردد. مذاکره کننده چینی در گفتگو با تسنیم با بیان اینکه سرعت پیشرفت در مذاکرات خوب است می‌گوید که وزیر خارجه کشورش روز دوشنبه به وین بازخواهد گشت. (بیشتر بخوانید)

16:41 آسوشیتدپرس: ایران و 1+5 درباره رفع تحریم‌ها به توافقی غیرقطعی رسیدند. دیپلمات‌ها گفته‌اند ایران و قدرت‌های جهانی به توافقی آزمایشی برای رفع تحریم‌ها به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای رسیده‌اند. (بیشتر بخوانید)

15:31 مذاکره کننده ایرانی: برای رسیدن به توافق خوب به هیچ جدول زمانی پایبند نیستیم. یک مذاکره کننده هسته‌ای ایران به شبکه خبری المیادین گفت: ما برای رسیدن به توافق خوب به هیچ جدول زمانی پایبند نیستیم.

15:18 برنامه دیدارهای امروز: ظریف و کری ساعت 16 / ظریف و آمانو ساعت 17:30. نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمید و شرمن درحالی پایان یافت که وزیر خارجه کشورمان امروز با همتای آمریکایی خود و همچنین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

14:37 آمریکایی‌ها هنوز آماده تصمیم‌گیری سیاسی نیستند. منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در وین اعلام کرده‌اند که در مذاکرات جاری همچنان نکات شدیدا مناقشه‌برانگیزی در رابطه با عملکرد و سازوکار کمیسیون مشترک حل اختلافات وجود دارد که هیچ یک از اعضای گروه 1+5 خواهان افشای آن نیست. (بیشتر بخوانید)

13:55تدابیر امنیتی در خیابانهای منتهی به هتل محل مذاکرات تشدید شد. (بیشتر بخوانید)

13:52 آمانو: تا پایان سال می‌توانیم گزارشی درباره پی.ام.دی منتشر کنیم. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین درباره سفرش به تهران گفت که امکان ارائه گزارشی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران تا پایان سال وجود دارد. (بیشتر بخوانید)

13:41 جلسه فشرده مونیز و صالحی تا 2 بامداد به طول انجامید. شست مونیز و صالحی درحالی از هشت و نیم صبح به وقت وین آغاز شده که جلسه شب گذشته آنها تا ساعت دو بامداد به طول انجامید. (بیشتر بخوانید)

12:20پس از توافق هسته‌ای هیچ‌کس قادر به تهدید ایران در خاورمیانه نخواهد بود. یک مقام صهیونیستی اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران را به موقعیتی خواهد رساند که هیچ کشوری در خاورمیانه قادر به تهدید آن نخواهد بود. (بیشتر بخوانید)

12:17چین: مذاکرات هسته‌ای به نقطه تاریخی رسیده است. وزیر امور خارجه چین با تاکید بر «تاریخی بودن» شرایط کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 خواستار توجه همه طرف های مذاکره به این مساله و استفاده از این فرصت برای دستیابی به توافق جامع شد. (بیشتر بخوانید)

11:43آمریکایی‌ها مایل بودند مسائل منطقه‌ای را به مذاکرات هسته‌ای پیوند بزنند. یک کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت در حقیقت آمریکایی‌ها خیلی‌ مایل بودند که مسائل منطقه‌ای را به مذاکرات هسته‌ای پیوند بزنند اما ایرانی‌ها اجازه آن را ندادند. (بیشتر بخوانید)

11:25ولی نصر: توافق هسته‌ای ایران در کنگره تصویب خواهد شد. مشاور دولتهای مختلف آمریکا در نشستی در دانشگاه هاروارد اعلام کرد که به اعتقاد وی توافق هسته‌ای انجام خواهد شد و در کنگره نیز به تصویب خواهد رسید. (بیشتر بخوانید)

10:26احتمال ادامه مذاکرات هسته‌ای پس از 7 جولای وجود دارد. یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه تأکید کرد که اگر مذاکره کنندگان در آستانه دستیابی به یک توافقنامه باشند، احتمالاً مذاکرات هسته‌ای ایران به بعد از ضرب الاجل 7 جولای (16 تیرماه) نیز موکول خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

10:24روسیه: مذاکرات هسته‌ای بار دیگر تمدید نمی‌شود. معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه تاکید کرده که مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران بار دیگر تمدید نخواهد شد. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                               12 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                             

22:16 پیام ویدئویی ظریف به آمریکا و متحدین غربی آن در 1+5. وزیر امور خارجه ایران یک پیام ویدئویی به زبان انگلیسی درباره مذاکرات هسته‌ای منتشر کرده است و در آن خطاب به طرف‌های غربی گفت که باید یک تصمیم حساس و تاریخی بگیرند: توافق یا تحمیل. (بیشتر بخوانید)

21:34 نشست بعدی وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 یکشنبه برگزار می‌شود. ایتارتاس گزارش داد که یکی از نمایندگان هیئت فرانسوی در مذاکرات هسته ای ایران روز جمعه گفت نشست بعدی وزیران امور خارجه ایران و شش قدرت جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) قرار است پنجم جولای (یکشنبه 14 تیر) برگزار شود. (بیشتر بخوانید)

21:04 ظریف:موضوعات سختی داریم/کری:کار زیادی داریم. در ابتدای دیدار امروز عصر وزیر خارجه ایران و همتای آمریکایی‌اش با یکدیگر دیدار کردند. (بیشتر بخوانید)

20:40 ایتارتاس: ایران و 1+5 بر سر انتقال اورانیوم به روسیه توافق کرده‌اند. این رسانه روسی به نقل از یک دیپلمات ایرانی مدعی شد که تهران و 1+5 بر سر انتقال اورانیوم به روسیه توافق کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

20:00 دیپلمات غربی: چه توافق حاصل شود و چه نشود، طرحی برای تمدید مذاکرات نداریم. یک دیپلمات ارشد غربی با اشاره به تمدید یک هفته‌ای ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت هیچ طرحی برای ادامه این مذاکرات در زمانی طولانی‌تر و پس از سه‌شنبه وجود ندارد؛ «چه اینکه به یک توافق برسیم یا نرسیم». (بیشتر بخوانید)

18:09 پترائوس:‌ نمی‌دانیم در صورت حمله به تأسیسات غنی‌سازی، ایران چه پاسخی خواهد داد. رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر سابق سازمان سیا در سخنانی اذعان کرد که ‫اسرائیل هیچ سلاحی برای منهدم کردن تأسیسات غنی‌سازی زیرزمینی ایران ندارد. (بیشتر بخوانید)

17:39 یک مقام آگاه به روند مذاکرات هسته‌ای: اگر توافق هسته‌ای حاصل شود فکت‌شیت مشترک صادر خواهد شد. به گفته این مقام مطلع از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین: برای جلوگیری از ارائه تفسیرهای متفاوت در خصوص توافق هسته‌ای ایران، پیش بینی شده است که در صورت رسیدن به توافق یک فکت شیت مشترک صادر شود. (بیشتر بخوانید)

17:08مقام ایرانی: هنوز زود است درباره روابط ایران و آمریکا صحبت کنیم. وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ایرانی حاضر در وین اعلام کرد که هنوز زود است در مورد روابط میان ایران و آمریکا صحبت شود. (بیشتر بخوانید)

17:07 ظریف و کری ساعت 18 به وقت وین (20:30 به وقت تهران) بار دیگر با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

16:30 وزارت خارجه اتریش: تدابیر امنیتی لازم برای مذاکرات هسته‌ای در نظر گرفته شده است. وزارت خارجه اتریش از انجام همه اقدامات لازم برای فراهم کردن چارچوب امنی برای دور نهایی مذاکرات هسته ای ایران با غرب خبر داد. (بیشتر بخوانید)

15:09رئیس دفتر روحانی هم به مذاکرات وین پیوست. محمد نهاوندیان امروز برای ارائه مشورت های لازم، به مذاکره کنندگان وین پیوست. (بیشتر بخوانید)

14:35 عضو تیم مذاکره کننده ایران: برجام هیچ بخش محرمانه‌ای ندارد. یک عضو تیم مذاکره کننده ایران خبرسازی برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر اینکه بخش هایی از برجام محرمانه خواهد ماند را رد کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.(بیشتر بخوانید)

14:15 جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با وزیر انرژی آمریکا آغاز شده و از سوی دیگر معاونان ظریف نیز رایزنی خود با معاون موگرینی را از سر گرفته‌اند.

14:04 ظریف: پیشرفت زیادی حاصل شده اما موضوعات فنی و نگارشی مختلفی وجود دارد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفت زیادی حاصل شده اما موضوعات فنی و نگارشی مختلفی وجود دارد که برای حل آن نیاز به اراده سیاسی طرف مقابل است. (بیشتر بخوانید)

13:41 مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تلاش بیشتر برای دستیابی به توافق تاکید کرد. (بیشتر بخوانید)

13:03 عراقچی: تهران آماده همکاری با آژانس در زمینه پی.ام‌.دی است. معاون وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که تهران آماده همکاری با آژانس برای رفع‌سوء تفاهم در زمینه پی.ام.دی است. (بیشتر بخوانید)

12:18 وزیر خارجه کشورمان امروز در وین با رئیس‌جمهور اتریش دیدار کرد.

12:10 معاونان وزیر خارجه ایران و آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 21 پنجشنبه تا 3 بامداد جمعه مذاکره کردند.

10:34 ظریف: آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ یکی را انتخاب کند. وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای گفت آمریکا باید بین توافق هسته‌ای و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. (بیشتر بخوانید)

02:10 کارشناس مسائل هسته‌ای در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در وین: هیچ‌ دولتی در آمریکا به‌دلیل توافق هسته‌ای به عادی‌سازی روابط با ایران روی نمی‌آورد. یک کارشناس مسائل هسته‌ای معتقد است که حتی باوجود توافق هسته‌ای میان ایران و غرب به سادگی شاهد عادی‌سازی روابط میان دو کشور نخواهیم بود. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                               11  تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                                  

23:51 ریابکوف: روسیه متقاعد است که توافق ایران با 1+5 حاصل خواهد شد. معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: بازرسی‌های آژانس برای تایید غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران کافی است. (بیشتر بخوانید)

23:40 وزیران امور خارجه آمریکا و چین در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار کردند.

23:33 کمالوندی: ایران و آژانس بر ایجاد زمان بندی مشخص برای پایان موضوعات تأکید کردند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ایجاد زمان بندی مشخص برای پایان موضوعات تأکید کردند. (بیشتر بخوانید)

22:31 روحانی در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی: آژانس باید بدون ملاحظه نظرات قدرت‌ها نقش ایفا کند. رئیس جمهور گفت: آژانس باید در جایگاه فنی و حقوقی و بدون ملاحظه نظرات قدرت‌ها نقش شایسته خود را در این مقطع که مذاکرات با 1+5 به مراحل پایانی نزدیک می شود، ایفا کند. (بیشتر بخوانید)

21:16 فابیوس: فرانسه خواستار توافقی محکم است. وزیر امور خارجه فرانسه پس از شرکت در رایزنی‌های امروز مذاکرات هسته‌ای وین را به مقصد پاریس ترک می‌کند. (بیشتر بخوانید)

20:25 وزیر خارجه اتریش: رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای ایران امکانپذیر است. وزیر خارجه اتریش در دیدار با وانگ یی همتای چینی خود گفت: مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله تعیین کننده ای رسیده است.

20:22 کاترین اشتون هم به مذاکرات وین می‌پیوندد. منابع دیپلماتیک می‌گویند مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مذاکرات ایران و گروه 1+5 خواهد پیوست.

20:07 آمانو با روحانی دیدار کرد. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. (بیشتر بخوانید)

17:08وانگ‌یی: احتمال توافق تا 7 جولای زیاد است. وزیر خارجه چین امروز وارد محل مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین شد.(بیشتر بخوانید)

16:30کری و موگرینی دیدار کردند.

16:17فابیوس: مذاکرات در برخی موارد پیشرفت داشته. وزیر خارجه فرانسه برای بار دوم در محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین حاضر شد.(بیشتر بخوانید)

15:56 اشتاین‌مایر: تلاش‌ها در وین برای دستیابی به توافق واقعی است. وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی گفت: تلاش تمام گروه‌ها برای دستیابی به موفقیت واقعی است.(بیشتر بخوانید)

15:43دیدار ظریف و فابیوس ساعت 19:30 به وقت تهران، ظریف-کری ساعت 20:30

15:40جان کری و فیلیپ هاموند دیدار کردند.(بیشتر بخوانید)

15:13 توافق هسته‌ای می‌تواند کل منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار دهد. ستون نویس المانیتور در مصاحبه با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 می‌تواند کل منطقه خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر قرار دهد. (بیشتر بخوانید)

15:03موگرینی: سفر آمانو به تهران بسیار مهم است.  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بار دیگر برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای وارد وین شده سفر آمانو به تهران را بسیار مهم ارزیابی کرد.(بیشتر بخوانید)

14:13 ظریف در بالکن هتل مذاکرات. (بیشتر بخوانید)

13:38هاموند: هنوز به راه‌حل نهایی نرسیده‌ایم. وزیر خارجه انگلیس دقایقی پیش وارد هتل پله کوبورگ در وین شد و در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد که طرفین هنوز به راه‌حل نهایی نرسیده‌اند. (بیشتر بخوانید)

13:24شمخانی: پایداری و اصالت هر توافقی در گرو ایجاد رضایت در طرفین مذاکره است. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت پایداری و اصالت هر توافقی در گرو ایجاد رضایت در طرفین مذاکره است.(بیشتر بخوانید)

13:23ظریف: مذاکرات رو به جلو حرکت می‌کند.وزیر خارجه کشورمان در وین اعلام کرد که مذاکرات رو به جلو حرکت می‌کند.(بیشتر بخوانید)

12:39روانچی: برخی اختلاف‌های کلیدی برای تصمیم گیری وزیران می‌ماند. عضو تیم مذاکره کننده کشورمان می‌گوید: تقریباً روزهای آخر مذاکرات است و دقیقاً نمی‌دانیم چه‌روزی به اتمام می‌رسد.(بیشتر بخوانید)

12:34ظریف امروز با موگرینی و کری دیدار می‌کند.وزیر امور خارجه کشورمان امروز دیدارهای فشرده ای با وزرای خارجه کشورهای 1+5 در وین، محل مذاکرات هسته ای خواهد داشت.(بیشتر بخوانید)

12:15نتانیاهو: برای ایران  آمریکا همان شیطان بزرگ است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای ایران این رژیم همچون شیطان کوچک بوده و آمریکا نیز همان شیطان بزرگ است.(بیشتر بخوانید)

12:02لغو تحریم‌ها در کانون اصلی مذاکرات هسته‌ای ایران قرار دارد. یک منبع دیپلماتیک تأکید کرد که نشست‌های وزرا در قالب‌های مختلف اکثراً بر شرایط لغو تحریم‌ها علیه ایران متمرکز شده است.(بیشتر بخوانید)

11:47آمانو به دنبال جلب موافقت ایران برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای است. روزنامه نیویورک تایمز نوشت موضوع بحث دسترسی به برخی مکان ها و نیز مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران جزو آخرین موانع دستیابی به توافق نهایی هستند.(بیشتر بخوانید)

11:24اوباما باید از یک توافق وحشتناک با ایران خارج شود. هبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در مطلبی که در یکی از روزنامه‌های مشهور منتشر شده است از باراک اوباما خواسته است تا برای رد یک توافق بد هسته ای با ایران آماده شود.(بیشتر بخوانید)

10:50وزیر دفاع آمریکا: به‌توصیه اوباما گزینه نظامی کماکان روی میز است. وزیر دفاع آمریکا گفت به‌توصیه رئیس‌جمهور این کشور گزینه نظامی برای ایران همچنان روی میز است. (بیشتر بخوانید)

10:30دسترسی آژانس با احترام به نگرانی‌های مشروع ایران انجام شود. مدیر بخش عدم اشاعه در انجمن کنترل تسلیحات تاکید کرد: این مساله مهم است که آژانس دسترسی و اطلاعات مورد نیاز را برای تکمیل تحقیقات خود با احترام به نگرانی‌های مشروع ایران داشته باشد. (بیشتر بخوانید)

09:53آمانو به دیدار شمخانی رفت. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با علی شمخانی، دبیر شورا دیدار کند.(بیشتر بخوانید)

07:15فشار جمهوریخواهان بر اوباما برای سختگیری بیشتر در توافق با ایران. جمهوریخواهان کنگره در حال اعمال فشار بر دولت اوباما هستند تا موضع سختگیرانه‌ای را در قبال ایران در مرحله نهایی مذاکرات هسته‌ای اتخاذ کند.(بیشتر بخوانید)

 

                                                                                                                                      10 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                         

19:50 کری: مذاکرات هسته‌ای نشان داد رهبران در ایجاد تغییر مهم هستند. وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در وین عنوان داشت که بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا، اقدامی مهم برای عادی‌سازی روابط است. (بیشتر بخوانید)

19:02 بلومبرگ مدعی شد: بازگشت‌پذیری تحریم‌ها مورد موافقت قرار گرفت. بلومبرگ در خبری مدعی شد که طی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بازگشت‌پذیری تحریم‌ها مورد موافقت قرار گرفته است. (بیشتر بخوانید)

18:38 نخست‌وزیر ژاپن: با توافق هسته‌ای فضا برای سفرم به ایران مهیا می‌شود. نخست وزیر ژاپن در حاشیه مراسم افطاری در جمع سفرای کشورهای اسلامی در این کشور گفت با توافق ایران و کشورهای 1+5 فضا برای انجام سفرش به تهران مهیا می‌شود. (بیشتر بخوانید)

17:47 ظریف: از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده می‌کنیم. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و قرار دیدار با رئیس جمهوری کشورمان گفت: ما از آمانو دعوت کردیم تا با سفر به ایران با مقامات کشورمان در مورد چگونگی پیشبرد کار گفتگو کند.

17:22 ظریف، فردا (پنچشنبه) با هاموند و اشتاین‌مایر دیدارمی‌کند.

16:50 جلسه ظریف و کری از ساعت 14 به وقت وین (16:30 به وقت تهران) آغاز شده است، پس از گذشت 15 دقیقه از آغاز نشست نیز صالحی و مونیز به همراه معاونان دو وزیر خارجه و هلگا اشمید، معاون موگرینی به آن‌ها پیوستند.

16:29 پایان نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی. یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد. (بیشتر بخوانید)

15:51 آژانس: آمانو برای شفاف سازی موضوع پی‌ام‌‌دی به تهران سفر می‌کند.خبرگزاری تسنیم: آژانس بین المللی انرژی اتمی یکی از اهداف سفر مدیرکل این نهاد به ایران را تسریع حل و فصل موضوعات باقی مانده عنوان کرد. (بیشتر بخوانید)

15:23 عراقچی: توافق ژنو صرفا برای 7 روز تمدید شد. عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با ابراز امیدواری درخصوص به سرانجام رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 طی زمان تمدید شده؛ تاکید کرد: ما هیچگاه اسیر زمان نبوده و نخواهیم بود. (بیشتر بخوانید)

15:03وزرای خارجه چین و فرانسه فردا به مذاکرات هسته‌ای وین می‌پیوندند. پس از اینکه اعلام شد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه بار دیگر عازم وین می‌شود، آخرین اخبار حاکی از این است که وزرای خارجه چین و فرانسه نیز برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای فردا وارد این شهر می‌شوند.

14:07 موسویان: 5 کشور طرف مذاکره کننده با ایران ناقض ان.پی‌.تی هستند. مذاکره کننده پیشین هسته‌ای کشورمان در یک میزگرد شبکه الجزیره در آمریکا اعلام کرد که 5 کشور طرف مذاکره کننده با ایران خود ناقض پیمان منع اشاعه هسته‌ای هستند. (بیشتر بخوانید)

13:35 همزمان با مذاکرات هسته‌ای وین رژیم صهیونیستی یک تیم ویژه برای مقابله با ایران تشکیل داد. به‌گفته منابع آگاه ارتش رژیم صهیونیستی تیمی را برای بررسی گزینه اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران تشکیل داده است. (بیشتر بخوانید)

13:30 جلسه صالحی و مونیز آغاز شده است و تا کنون (ساعت 16:00) همچنان ادامه دارد.

13:53 تصاویر تسنیم از حاشیه‌های دور نهایی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین (لینک گزارش تصویری)

13:27 سی‌ان‌ان: تنها 38 درصد آمریکایی‌ها رویکرد اوباما را نسبت به ایران تأیید می‌کنند. نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان اقبال و تأیید عمومی نسبت به رویکرد اوباما در قبال روابط ایالات متحده و ایران با افتی قابل توجه به 38 درصد کاهش یافته است. (بیشتر بخوانید)

13:19 روانچی: به هیچ بیگانه‌ای اجازه ورود به مجتمع‌های نظامی را نمی‌دهیم. معاون وزیر امور خارجه کشورمان و عضو تیم مذاکرات هسته ای در گفتگو با نشریه بولتن دانشمندان هسته‌ای آمریکا درباره بحث بازرسی ها در توافق هسته‌ای تاکید کرد به هیج کسی اجازه نمی دهیم وارد مجتمع‌های نظامی ما شود. (بیشتر بخوانید) 

12:33 آمانو به تهران می‌آید. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه هفته جاری به تهران می‌آید. (بیشتر بخوانید)

12:21 ظریف و کری ساعت 16:30 دیدار می‌کنند.

12:05 آهنی: ایران همواره به راه حل عادلانه مبتنی بر مذاکره و دیپلماسی معتقد بوده است. سفیر کشورمان در پاریس گفت جمهوری اسلامی ایران همواره و از ابتدا به راه حل عادلانه مبتنی بر مذاکره و دیپلماسی معتقد بوده است. (بیشتر بخوانید)

11:34 شینهوا: اکنون نوبت آمریکاست تا برای توافق هسته‌ای با ایران اعتمادسازی کند. در حالی که ایران و قدرت های جهانی یک ضرب الاجل دیگر را برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای از دست دادند، واشنگتن باید برای کاهش بی اعتمادی با تهران، اقدامات بیشتری را انجام دهد. (بیشتر بخوانید)

11:33 توافق فعلی 5000 سانتریفیوژ در اختیار ایران قرار خواهد داد. منابع غربی تاکید کردند که بر اساس هرگونه توافق نهایی، ایران اجازه خواهد داشت تا 5000 سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد. (بیشتر بخوانید)

11:21 موگرینی فردا پنج شنبه به مذاکرات هسته ای وین می پیوندد. سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه فردا پنج شنبه 2 جولای به مذاکرات هسته‌ای ایران در شهر وین ملحق خواهد شد.

                                                                                                                                      9 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                         

23:22 یک مقام ارشد آمریکایی گفت که مذاکره کنندگان این کشور با همتایان اسرائیلی خود درباره مذاکرات هسته‌ای در ارتباط مداوم هستند. (بیشتر بخوانید)

22:35 ماری هارف، مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا، گفت که ما به دسترسی در هر زمان و در هر مکان که لازم باشد نیاز داریم.

21:22 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، گفت در صورتی که راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران ناکافی باشد توافقی صورت نخواهد گرفت. (بیشتر بخوانید)

20:51  یک منبع خبری نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت تاریخ‌های مختلفی برای حضور وزرای خارجه مورد بحث قرار گرفته اما هنوز قطعی نشده است. 

20:27 منابع خبری از احتمال برگزاری نشست بعدی وزیران 1+5 و ایران در روز 5 جولای (14 تیرماه) خبر می‌دهند.

20:20 سرگی ریابکوف، وزیر خارجه روسیه، فردا وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای وین، را ترک خواهد کرد. 

20:15 وزارت خزانه‌داری آمریکا متعاقب تمدید تمهیدات توافق موقت ژنو تعلیق تحریم‌های ضدایرانی را هفت روز دیگر تمدید کرد. 

20:05 لاوروف: پیشرفت حاصل شده و بحت درباره برخی مسایل فرآیندی ادامه دارد. وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که پیشرفت در مذکرات هسته‌ای میان ایران و گروه1+5 حاصل شده و بحث درباره برخی مسایل فرآیندی همچنان ادامه دارد.

19:54 وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آلمان در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

19:26 وزارت خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای تداوم مذاکرات هسته‌ای،‌ تمهیدات مندرج در توافق موقت ژنو را برای هفت روز دیگر تمدید می‌کنند. (لینک خبر)

19:06 لاوروف: توافق هسته ای ایران باید در شورای امنیت تصویب شود. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید تا اوایل جولای تشکیل جلسه دهد تا در خصوص تصویب قطعنامه مربوط به برنامه هسته ای ایران مذاکره کند.

18:58 ظریف و آمانو دیدار کردند. وزیر امور خارجه ایران امروز عصر پس از دیدار با همتایان آمریکایی و روس خود با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد. (بیشتر بخوانید)

18:18 اتحادیه اروپا با هدف ایجاد زمینه برای پیشبرد مذاکرات، تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را 7 روز تمدید کرد.

17:44وزیر امور خارجه کشورمان ساعت 17:00 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) با همتای آلمانی خود دیدار خواهد کرد. 

17:31 علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران، و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، نشستی دو جانبه برگزار کردند. 

16:31 وزیر خارجه روسیه، پس از چند روز گمانه‌زنی در مورد زمان حضور وی در وین، سرانجام دقایقی پیش به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیوست و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

15:47دیدار دو جانبه بین تیم‌های مذاکره کننده آمریکایی و ایرانی در هتل پاله‌کوبورگ پایان یافت. 

15:42 سرگی لاوروف پس از ورود به وین به دیدار رئیس‌جمهور اتریش رفت. 

14:59صالحی و مونیز به همراه معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا به نشست ظریف و کری پیوستند. 

 

13:45وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش امروز ساعت 14:00 به وقت وین با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، و در سال 16:00 به وقت وین با یوکیا آمانو،‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدار خواهد کرد. 

13:38موسویان: هیچ‌کشوری بازرسی «هر زمان، هرمکان» را نپذیرفته است. مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه برای تهران و واشینگتن فقط یک انتخاب و آنهم «مسیر دیپلماسی» وجود دارد، تأکید کرد که خواسته آمریکا مبنی بر بازرسی «هر زمان، هرمکان»، تاکنون از سوی هیچ کشوری پذیرفته نشده است. (بیشتر بخوانید)

13:24ظریف و کری در اولین دیدار پس از بازگشت وزیر امور خارجه کشورمان به وین با یکدیگر دیدار کردند. 

12:14رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که در صورتی که ایران شرایط آمریکا را قبول نکند، باراک اوباما نباید لحظه ای برای ترک مذاکرات هسته‌ای با تهران تردید داشته باشد. (بیشتر بخوانید)

12:11 وزیر خارجه کشورمان وارد وین شد و طبق برنامه ساعت 11 به وقت محلی با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد. حسن فریدون، برادر رئیس‌جمهور، و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نیز همراه وی وارد وین شده‌اند. (بیشتر بخوانید)

11:48 ماری هارف خبرنگار آمریکایی را از جلسه توجیهی شرمن اخراج کرد. در جریان جلسه توجیهی روز گذشته وندی شرمن برای خبرنگاران حاضر در وین، ماری هارف و چند تن از همکاران وی در وزارت خارجه آمریکا یک خبرنگار آمریکایی را به بهانه اینکه از سوی آن‌ها مجوزی دریافت نکرده است، از اتاق جلسه بیرون انداختند. (بیشتر بخوانید)

 

11:10 ایهود باراک: توافق بد هسته‌ای، ایران را به یک قدرت اتمی تبدیل خواهد کرد. نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر آمریکا به یک توافق بد هسته‌ای با ایران دست یابد، این مساله به تهران اجازه خواهد داد تا به یک قدرت اتمی تبدیل شود. (بیشتر بخوانید)

03:00 نماینده جمهوریخواه کنگره: مذاکره کنندگان باید محکم در مقابل ایران بایستند یا از گفتگوها خارج شوند. نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از دست رفتن یک ضرب الاجل هسته ای دیگر، فرصتی برای رئیس جمهور آمریکا و گروه 1+5 به منظور تسلیم شدن بیشتر در برابر درخواست های ایران نیست.(بیشتر بخوانید)

02:11ظریف پس از بازگشت به وین پیش از ظهر با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه،‌ و سپس ساعت 11:00 به وقت وین (13:30 به تهران) با جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ دیدار خواهد کرد. (بیشتر بخوانید)

00:19 سفر ظریف به‌همراه صالحی و فریدون به وین. امروز (سه‌شنبه) حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به‌همراه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به محل مذاکرات در وین می‌آیند. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                                     8 تیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                            

22:04 دومین دور نشست معاونان وزیر امور خارجه ایران با معاون وزیر خارجه آمریکا و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که عصر امروز در هتل کوبورگ آغاز شد پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

21:45 سخنگوی کاخ سفید می‌گوید مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران احتمالاً پس از ضرب الاجل فردا 30 ژوئن ادامه خواهد یافت.

21:34 از کنگره وین تا کوبورگ؛ توافقی پس از 200 سال. کنگره وین 200 سال پیش در چنین روزهایی سرنوشت اروپا را تغییر داد و کوبورگ وین طی روزهای آینده شاید مکانی شود که در آن آینده انرژی هسته‌ای در وسعتی جهانی رقم می‌خورد.  (بیشتر بخوانید)

20:34 دولت آمریکا گزارش‌ها در این باره که اوباما پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای نامه‌ای را به سران ایران ارسال کرده، رد کرد. (بیشتر بخوانید)

19:31 نشست معاونین وزیر امور خارجه ایران با دیپلمات‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا از سر گرفته شد.

18:29 فابیوس: ایرانی‌ها سؤالاتی درباره چگونگی لغو تحریم‌ها دارند. وزیر خارجه فرانسه با اشاره به برخی پیشرفت‌ها درمذاکرات هسته‌ای گفت ایرانی‌ها سؤالات مشخصی درباره اینکه رفع تحریم‌ها چگونه عملیاتی خواهد شد و برخی دیگر موضوعات دارند. (بیشتر بخوانید)

16:59 معاونان وزیر خارجه ایران با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، و هلگا اشمیت، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کردند. 

15:47 وزیر خارجه روسیه نیز فردا به مذاکرات هسته‌ای در وین محلق می‌شود. 

15:45 کری: بسیار زود است که بگوییم به توافق می‌رسیم یا خیر. وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که همچنان بسیار زود است که بگوییم مذاکرات دشوار کنونی برای دستیابی به توافقی به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران موفق خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

15:24 نشست معاونین پایان یافت. مذاکرات بین کارشناسان ادامه دارد.

14:32 هیچ صحبتی درباره تغییر محل مذاکرات هسته‌ای ایران صورت نگرفته است. در حال که اخبار تایید نشده حاکی از احتمال تغییر محل مذاکرات هسته‌ای وین است، یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد هیچ صحبتی درباره تغییر محل مذاکرات صورت نگرفته است. (بیشتر بخوانید)

13:54 وزیر خارجه آمریکا با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

13:00 دور نهایی مذکرات هسته‌ای امروز در حالی با نشست معاونین وزرای خارجه ایران و کشورهای گروه 1+5 ادامه می‌یابد که وزیر خارجه کشورمان شب گذشته برای مشورت بیشتر به تهران بازگشت.

10:40 دنیس راس: تمدید مذاکرات هسته‌ای برای 3 تا 6 ماه دیگر منطقی است. مشاور سابق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اگر ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، از دست برود این مساله منطقی خواهد بود که مذاکرات برای 3 تا 6 ماه دیگر تمدید شود.

02:10 مذاکرات هسته‌ای چند روز پس از ضرب‌الاجل ادامه می‌یابد. مقام‌های ارشد آمریکا از ادامه گفتگوهای هسته‌ای با ایران چند روز پس از مهلت تعیین شده ی 30 ژوئن خبر دادند.

                                                                                                                                      7 تیــــــــــــــــــــــــــــــر                                                                                                                 

22:15 ظریف: همه خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستند. ظریف در بخش دیگری از سخنانش گفت که سه‌شنبه و پس از یک روز حضور در تهران به وین بازخواهد گشت تا مذاکرات را ادامه دهد. (بیشتر بخوانید)

21:56 موگرینی: تمدید بلند مدت مذاکرات در کار نخواهد بود. مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید تمدید بلند مدت مذاکرات هسته‌ای در دستور کار قرار ندارد و این تمدید تنها می‌تواند چند روزه باشد.

21:55 وزیر امور خارجه ایران هتل محل مذاکرات را ترک کرد.

21:24 هاموند در پاسخ به تسنیم: زمانی که آماده نشست بودیم به وین باز می‌گردم. وزیر خارجه انگلستان ضمن اعلام اینکه محل مذاکرات هسته‌ای ایران در وین را ترک و به لندن بازخواهد گشت گفت: "طی یکی دو روز آتی زمانی که آماده نشست بودیم بودیم به وین بازمی‌گردم."

20:55 وزرای خارجه ایران و آمریکا برای چهارمین بار طی دو روز گذشته برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای وین با یکدیگر دیدار کردند.

20:29 ظریف با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ هتل پاله کوبورگ، محل برگزاری مذاکرات، دیدار کرد.

19:55 یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای بار دوم طی دو روز اخیر در هتل مذاکرات هسته‌ای حاضر شده و با فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کرد. 

19:14 ظریف با والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، و پیش از آن با معاون وزیر خارجه چین نیز دیدار و گفتگو کرد

18:55 وزرای خارجه ایران و انگلستان با یکدیگر دیدار کردند. وزیر خارجه کشورمان در هتل کوبورگ، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای، با همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

18:39 فابیوس نیز مذاکرات هسته‌ای را ترک می‌کند. وزیر خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) مذاکرات هسته‌ای وین را به مقصد نیویورک ترک می‌کند.

18:14 اشتاین‌مایر: می‌توان بر اساس تفاهم لوزان به توافق رسید. وزیر خارجه آلمان می‌گوید توافق برای خاورمیانه و جهان است و اگر طرفین بر موارد لوزان عمل کنند توافق خواهد شد.

17:50 مقام آمریکایی: نگران سفر ظریف به تهران نیستیم. یک مقام آمریکایی سفر وزیر خارجه کشورمان به ایران و بازگشت وی به مذاکرات را امری عادی توصیف کرد.

16:18 جلسه وزیر خارجه آمریکا با مسئول سیاست خارجی اروپا و وزرای خارجه اروپایی در هتل پله کوبورگ وین آغاز شد.

16:05 وزیر خارجه آلمان با حضور در محل هتل پله‌کوبورگ، به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیوست.

16:02 مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، نیز راهی وین می‌شود. 

15:29 هاموند: برای رسیدن به توافق چالش‌های بزرگی وجود دارند. وزیر خارجه انگلیس در وین اعلام کرد برای رسیدن به توافق چالش های بزرگی وجود دارند که درصورت تمایل به دستیابی به توافق باید حل شوند. (بیشتر بخوانید)

15:05 ظریف امروز به تهران می‌آید و فردا به وین باز می‌گردد. مسئول امور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده کشورمان گفت که وزیر امور خارجه کشورمان مطابق با برنامه از پیش تعیین شده، امروز یکشنبه شب به تهران عزیمت کرده و پس از یک روز حضور در کشور به وین باز خواهد گشت. (بیشتر بخوانید)

14:05 معاون وزیر خارجه چین به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین پیوست.

13:52 موگرینی: درصورت نیاز مذاکرات تمدید خواهد شد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ورود به محل مذاکرات هسته‌ای در وین اعلام کرد که درصورت نیاز این مذاکرات چندروز بیشتر تمدید خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

 

13:25 نتانیاهو: قدرت‌های جهانی از خطوط قرمز خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران عدول کرده‌اند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که شاهد این هستیم که قدرت‌های جهانی چگونه از تمامی خطوط قرمز خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران عدول کرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

13:16 دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آمریکایی وی دقایقی پیش در وین برگزار شد.

10:12 دیپلمات غربی: گفتگوها و چانه‌زنی‌های طرفین در روزهای آخر مذاکرات هسته‌ای فشرده‌تر می‌شود. یک دیپلمات غربی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای در مرحله حساسی هستند، عنوان کرد که گفتگوها و چانه‌زنی‌های طرفین در روزهای آخر فشرده‌تر می‌شود. 

09:42 اشتاین‌مایر: 1+5 نباید مذاکرات هسته‌ای ایران را از دست بدهد. وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران باید در نهایت منجر به یک راه حل شود. (بیشتر بخوانید)

                                                                                                                                     6 تیـــــــــــــــــــــــــر                                                                                                                    

21:47 مقام ارشد آمریکا: تحریم‌ها زمانی برداشته می‌شود که ایران "پی‌ام‌دی" را حل کند. یک مقام ارشد دولت آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که تحریم‌ها علیه ایران زمانی برداشته خواهد شد که ایران موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای خود را حل کند. (لینک خبر)

21:36 لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه،‌ پس از دیدار با ظریف به دیدار وزیر خارجه آمریکا رفت. 

21:36 دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه پایان یافت. 

20:11 وزیر امور خارجه آلمان فردا به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خواهد پیوست.

19:38 فابیوس و ظریف دیدار کردند. وزرای خارجه ایران و فرانسه در هتل پله کوبورگ وین،‌ محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفتگو کردند.

18:19یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 وارد شد. 

17:45 فابیوس برای توافق هسته‌ای 3 شرط گذاشت. وزیر خارجه فرانسه که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای وارد وین شده اعلام کرد محدودیت طولانی‌مدت بر برنامه تحقیق و توسعه، نظارت شدید بر سایت‌ها و بازگشت خودکار تحریم‌ها در صورت نقض ایران شرطهای یک توافق سفت و سخت است. (لینک خبر)

 

16:10 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت. دور بعدی مذاکرات احتمالاً ساعت 15:30 به‌وقت وین (18:00 به‌وقت تهران) برگزار خواهد شد.

15:00 کری: برای رسیدن به توافق امیدواریم. وزیر خارجه آمریکا پیش از شروع مذاکره با همتای ایرانی‌اش مقابل هتل کوبورگ اعلام کرد که برای رسیدن به توافق امیدوار است. (لینک خبر)

14:40 کری و ظریف در حضور معاونانشان دیدار کردند.

13:37 خبرگزاری فرانسه: جان کری به‌دنبال دستیابی به توافقی تاریخی با ایران است. (لینک خبر)

13:13 ظریف: توافق خوب مهمتر از مهلت مذاکرات است. وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید: "ایران روندهای استثنائی را نخواهد پذیرفت. طرف مقابل باید تصمیمات جدی اتخاذ کند". (لینک خبر)

12:43 سخنگوی وزارت خارجه اتریش: برای مقابله با جاسوسی از محل مذاکرات تمام اقدامات انجام شده است. سخنگوی وزارت خارجه اتریش در گفتگو با خبرنگار تسنیم تأکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای ممانعت از جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای و تأمین امنیت محل گفتگوها انجام داده است. (لینک خبر)

 

12:35 آسوشیتدپرس: موانع عمده‌ای پیش‌ِروی مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. (لینک خبر)

12:32جان کری وزیر خارجه آمریکا وارد هتل پاله‌کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 شد.

12:05محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران،‌ وارد محل مذاکرات هسته‌ای وین شد. 

11:04بلینکن: بسیاری از نگرانی‌ها درباره توافق با ایران مبنایی «افسانه‌ای» دارند. قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که هم اکنون «بازرسی‌های بی‌سابقه» در ایران بر اساس توافق موقت هسته‌ای در جریان است. (لینک خبر)

10:36 مقام آمریکایی: ظریف و کری امروز دیدار می‌کنند. (لینک خبر)

09:58عراقچی: قسمت‌های زیادی از متن توافق آماده شده است. عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه قسمت‌های زیادی از متن توافق نهایی شده است، تأکید کرد تمدید مذاکرات فعلاً در دستور کار نیست، و تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند در تاریخ تعیین شده به جمع‌بندی برسد. (لینک خبر)

09:35 ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ساعت نه و نیم بامداد با استقبال رسمی آقای سباستین کورتز وزیر خارجه اتریش وارد فرودگاه وین شد.

انتهای پیام/1

پیوست
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت